Předmět Marketingová komunikace (MCE)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu MCE - Marketingová komunikace, Ekonomická fakulta, Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava (VŠB-TU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
1. To outline the elements of marketing communication mix.2. To design an optimal structure of marketing communication mix for a product within the consumer market.3. To set up a plan for marketing communication activities.4. To assess the marketing communication efficiency by means of measuring ang testing.5. To judge the content of marketing communication activities in light of legislation and ethics.
Osnova
1. Integrated marketing communication.2. Marketing communication models.3. Target groups and objectives of marketing communication.4. Advertising.5. Public relations.6. Sponsoring.7. Sales promotion.8. Personal selling.9. Direct marketing.10. Contemporary trends in marketing communication.11. Marketing communication planning.12. Assessment of marketing communication efficiency.13. Applications of marketing communication.14. Institutional and legislation framework of marketing communication.
Literatura
DE PELSMACKER, P., GEUENS, M. and J. VAN DEN BERGH. Marketing Communications: A European Perspective. 5th edition.New Jersey: Pearson Education, 2013. ISBN 978-0-273-77322-1 .FILL, Chris. Marketing Communications: brands, experiences and participation. 6th edition. New Jersey: PearsonEducation, 2013. ISBN 978-0-273-77054-1 .MORIARTY, S., MITCHELL. N. and W. WELLS. Advertising. Principles&Practice. 8th edition. New Jersey: Pearson Education,2013. ISBN 978-0-13-500938-3 .
Požadavky
Žádné
Garant
doc. Ing. Vojtěch Spáčil, CSc.
Vyučující
Ing. Tereza Prešnajderová, Ph.D.doc. Ing. Vojtěch Spáčil, CSc.