Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Marketingový výzkum B (MVB)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu MVB - Marketingový výzkum B, Ekonomická fakulta, Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava (VŠB-TU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

1. Navrhnout vhodný způsob řešení výzkumného problému.2. Klasifikovat metody marketingového výzkumu.3. Pochopit způsob tvorby výběrového souboru.4. Aplikovat kvantitativní metody marketingového výzkumu.5. Aplikovat kvalitativní metody marketingového výzkumu.

Osnova

1. Význam využití moderní statistiky v procesu marketingového výzkumu. - Základní statistické pojmy. - Etapy statistického zkoumání. - Základy práce s daty.2. Výběrová statistická šetření.- Druhy výběrových šetření.- Konstrukce výběrové chyby.- Kvalita dat.- Typy škál.3. Deskripce statistická a grafická. - Měření úrovně a heterogenity dat.- Třídění prvního stupně. - Třídění druhého stupně.- Kontingenční tabulky. - Bodové a intervalové odhady.4. Testování hypotéz. - Neurčitost dat.- Analýza kontingenčních tabulek.- Parametrické a neparametrické testy.- χ2 test.- Další charakteristiky.5. Analýza závislosti.- Testy hypotéz pro průměry.- T-testy.- Analýza rozptylu (ANOVA).- ROC křivky.6. Korelační a regresní analýza. - Korelační analýza.- Jednoduchá regrese.- Vícenásobná regrese. 7. Segmentace a vytváření typologií. - Klasifikace a tvorba profilu zákazníků. - Různé typy měr vzdálenosti- Rozrůzněnost profilů- Princip hierarchického seskupování8. Faktorová analýza.- Hledání skrytých příčin. - Měření hodnot latentních proměnných ovlivňujících výpovědi v dotazníku.- Identifikace korelačních dimenzí a korelačních shluků9. Prezentace výsledků. - Interpretace výsledků. - Závěrečná zpráva výzkumného projektu. - Doporučení managementu. - Organizace a průběh prezentace.10. Kvalitativní výzkum.- Specifika kvalitativního výzkumu. - Využití kvalitativního výzkumu pro potřeby marketingové komunikace- Skupinový rozhovor.11. Nepřímé a expertní metody ve výzkumu. - Psychologická explorace.- Asociativní postupy.- Projektivní testy.- Fyziognomické postupy.- Vybrané expertní metody.12. Rozhodovací procesy v marketingu. - Podmínky rozhodování a možnosti omezení při rozhodování. - Výzkum trhu v odlišných podmínkách. - Postup a prezentace výsledků na konkrétním trhu.- Příklady z praxe.13. Výběr agentury pro spolupráci při marketingovém výzkumu. - Rozhodování o účasti agentury.- Výběr agentury.- Spolupráce s agenturou.- Přehled výzkumných agentur. 14. Moderní statistická práce. - Statistické výpočetní prostředí.- Specializovaný statistický software.- Databázové informační zdroje pro marketingový výzkum.

Literatura

HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum. Základní metody a aplikace. 1. vyd. Praha: Portál, 2005. 408 s. ISBN 80-7367-040-2 .KOZEL, R., L. MYNÁŘOVÁ a H. SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada, 2011. 304s. ISBN 978-80-247-3527-6 .ŘEZANKOVÁ, Hana. Analýza dat z dotazníkových šetření. 2. vyd. Praha: Professional Publishing, 2010. 217 s. ISBN978-80-7431-019-5 .

Požadavky

Předmět nemá žádné korekvizity.

Garant

doc. Ing. Vojtěch Spáčil, CSc.

Vyučující

Ing. Petra Klapilová Krbová, Ph.D.Ing. Vojtěch KlézlIng. Tereza Prešnajderová, Ph.D.doc. Ing. Vojtěch Spáčil, CSc.Ing. Jana ValečkováIng. Šárka Velčovská, Ph.D.Ing. Markéta Zajarošová, Ph.D.