Předmět Regionální a městský marketing (Regmark)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu Regmark - Regionální a městský marketing, Ekonomická fakulta, Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava (VŠB-TU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Budete schopni:* vysvětlit specifika městského a regionálního marketingu* diskutovat vznik, vývoj a současné uplatnění této disciplíny* analyzovat teritoriální marketing v praxi* identifikovat nástroje, metody a přístupy pro teritoriální marketing typické * popsat postavení teritoriálního marketingu v rámci územního rozvoje
Osnova
:1. Základní vymezení městského a regionálního marketingu. Cíle, úkoly, typy a principy městského a regionálního (M a R) marketingu. 2. Specifika M a R marketingu. Od tradičního marketingu k jeho teritoriální modifikaci.3. Obecná východiska M a R marketingu. Fáze procesu a charakteristické rysy M a R marketingu. Financování, institucionálnía organizační formy M a R marketingu. 4. Geneze hlavních proudů M a R marketingu. Vznik a vývoj M a R marketingu ve vyspělých zemích. Od fordismu k postfordismu.5. Vznik a vývoj M a R marketingu v tranzitivních zemích. Specifika a odlišnosti od vyspělých zemí. Rámec aplikace M a R marketingu v ČR. 6. Identifikace marketingového prostředí měst a regionů. Vnější a vnitřní prostředí měst a regionů. Informační rámec, získávání údajů, jejich analýza, zpracování a interpretace. 7. Hledání postavení měst a regionů v konkurenčním prostředí. Tržní postavení (positioning). Segmentace a cílové skupiny. 8. Aplikace marketingového mixu. Vymezení produktu měst a regionů. Kvalita produktu měst a regionů. Úloha cen, distribuce a materiálního prostředí.Význam komunikačního mixu, lidských zdrojů, procesů a partnerství.9. Média a města a regiony. Vliv celostátních a regionálních medií na život a image měst a regionů. 10. Metody a techniky marketingu M a R. Metody, techniky, modely a praktické postupy marketingu M a R. Socioekonomický rámec používaných metod. 11. Komplexní teritoriální marketing. Základní elementy a charakteristické rysy.12. Implementace marketingu M a R. Strategie rozvoje měst a regionů a úloha marketingu M a R.13. Případové studie a praxe marketingu M a R.
Literatura
1. Rumpel, P. Teritoriální marketing jako koncept územního rozvoje. Ostravská univerzita. 2002.2. Janečková, L., Vaštíková, M. Marketing měst a obcí. Grada Publishing. 1999.3. Malinovský, J., Kutscherauer, A., Sucháček, J. Management regionů a obcí. VŠB-TU. RCCV. 2003.
Požadavky
Žádné
Garant
doc. Ing. Jan Sucháček, Ph.D.
Vyučující
Ing. Petra Daníšek Matuškovádoc. Ing. Jan Sucháček, Ph.D.