Předmět Regionální a městský marketing (Regmarkk)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu Regmarkk - Regionální a městský marketing, Ekonomická fakulta, Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava (VŠB-TU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Cílem předmětu je seznámit posluchače s úlohou a významem regionálního a městského marketingu pro územní rozvoj.Budou zde analyzovány důvody vzniku a rozšíření tohoto v současnosti se nesmírně dynamicky vyvíjejícího oboru.Pozornost bude věnována také prvkům a procesům, které náleží do regionálního a městského marketingu. Vedle teoretickýchaspektů a souvislostí marketingu regionů a měst nebude opomenuto ani jeho praktické uplatnění, protože to se postupněstává neoddělitelnou součástí řízení měst a regionů.
Osnova
1. Základní vymezení městského a regionálního marketingu. Cíle, úkoly, typy a principy městského a regionálního(M a R) marketingu. Specifika M a R marketingu. Od tradičního marketingu k jeho teritoriální modifikaci. 2. Obecnávýchodiska M a R marketingu. Fáze procesu a charakteristické rysy M a R marketingu. Financování, institucionálnía organizační formy M a R marketingu. 3. Geneze hlavních proudů M a R marketingu. Vznik a vývoj M a R marketinguve vyspělých zemích. Od fordismu k postfordismu. 4. Vznik a vývoj M a R marketingu v tranzitivních zemích. Specifikaa odlišnosti od vyspělých zemí. Rámec aplikace M a R marketingu v ČR. 5. Identifikace marketingového prostředíměst a regionů. Vnější a vnitřní prostředí měst a regionů. Informační rámec, získávání údajů, jejich analýza, zpracovánía interpretace. 6. Hledání postavení měst a regionů v konkurenčním prostředí. Tržní postavení (positioning). Segmentacea cílové skupiny. 7. Aplikace marketingového mixu. Vymezení produktu měst a regionů. Kvalita produktu měst a regionů.Úloha cen, distribuce a materiálního prostředí. Význam komunikačního mixu, lidských zdrojů, procesů a partnerství.8. Média a města a regiony. Vliv celostátních a regionálních medií na život a image měst a regionů. 9. Metody atechniky marketingu M a R. Metody, techniky, modely a praktické postupy marketingu M a R. Socioekonomický rámecpoužívaných metod. 10. Komplexní teritoriální marketing. Základní elementy a charakteristické rysy. 11. Implementacemarketingu M a R. Strategie rozvoje měst a regionů a úloha marketingu M a R. 12. Případové studie a praxe marketinguM a R. Zavádění marketingu do řízení měst Moravskoslezského kraje (výsledky průzkumu). Marketing cestovního ruchuMoravskoslezského kraje. Konkrétní zjištění kladných a záporných prvků marketingu M a R.
Literatura
1. Rumpel, P. Teritoriální marketing jako koncept územního rozvoje. Ostravská univerzita. 2002. 2. Janečková, L.,Vaštíková, M. Marketing měst a obcí. Grada Publishing. 1999. 3. Malinovský, J., Kutscherauer, A., Sucháček, J.Management regionů a obcí. VŠB-TU. RCCV. 2003.
Požadavky
Žádné
Garant
doc. Ing. Jan Sucháček, Ph.D.
Vyučující
doc. Ing. Jan Sucháček, Ph.D.