Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Vytváření kondičních programů (VKP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu VKP - Vytváření kondičních programů, Ekonomická fakulta, Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava (VŠB-TU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

1. Tělesná zdatnost, tělesná kondice – vysvětlení pojmů2. Testování tělesné zdatnosti (aerobní, silové)3. Tělesná zdatnost v závislosti na pohlaví, věku, tělesném zatížení, případně tělesné nečinnosti4. Psychická a fyzická zdatnost – jejich vzájemný vztah5. Reakce a adaptace organismu na tělesnou, popřípadě psychickou zátěž6. Výběr vhodně cílené rekreačně-sportovní činnosti v závislosti na pohlaví, věku a zdatnosti, postupy při nácvikutechniky činnosti – její význam7. Sestavení programu v závislosti na předešlém, na časových možnostech klienta,vybavení8. Zařízení a osobní vybavení (obuv, oděv), základy evidence tréninkového procesu9. Vedení tréninkového procesu10. Sledování zdravotního stavu a trénovanosti cvičenců11. Základy hygieny výživy, množství a skladba potravy, pitný režim, denní režim, doplňky stravy12. Vysvětlení pojmu doping, jeho negativní důsledky na zdravotní stav. Nejčastěji zneužívané látky13. Kondiční programy v rekonvalescenci (nemoc, úraz). Spolupráce s lékařem, případně s rehabilitací14. Kondiční programy pro diabetiky, hypertoniky, případně jinak oslabené. Zásady tvorby programů, spolupráce slékařem

Osnova

1. Tělesná zdatnost, tělesná kondice – vysvětlení pojmů podle autorů (Dovalil, Choutka, Cooper, Kolouch)2. Testování tělesné zdatnosti (aerobní, silové)3. Steptesty, historie a praktické využití, různé typy zátěžových testů4. Cooperův test tělesné zdatnosti5. Silové testy, základní testy pro zjištění svalových dysblancí6. Tělesná zdatnost v závislosti na pohlaví, věku, tělesném zatížení, případně tělesné nečinnosti7. Psychická a fyzická zdatnost, jejich vzájemný vztah8. Reakce a adaptace organismu na tělesnou zátěž, případně psychickou zátěž9. Výběr vhodně cílené rekreačně-sportovní činnosti v závislosti na pohlaví, věku a zdatnosti, postupy při nácvikutechniky činnosti – její význam10.Sestavení programu v závislosti na předešlém, na časových možnostech klienta, vybavení zařízení a osobníhovybavení (obuv, oděv), základy evidence tréninkového procesu, vedení tréninkového procesu11.Zásady sledování zdravotního stavu a trénovanosti samotných cvičenců12.Základy hygieny výživy, množství a skladba potravy, denní režim, přijímání potravy, pitný režim. Doporučenédoplňky výživy13.Kondiční programy, případně posilování v rekonvalescenci (nemoc, úraz). Spolupráce s lékařem, případně s rehabilitací14. Kondiční programy pro diabetiky, hypertoniky, případně jinak oslabené. Zásady tvorby programů, spolupráce slékařem

Literatura

PERIČ, Tomáš. Sportovní příprava dětí. Praha: Grada, 2012. 176 s. ISBN 978-80-247-4218-2 .DOVALIL, Josef. Výkon a trénink ve sportu. Praha: Olympia, 2009. 336 s. ISBN 978-80-737-6130-1 . TLAPÁK,Petr. Tvarování těla pro muže a ženy. Praha: Arsci, 2010. 264 s. ISBN 978-80-7420-001-4 .

Požadavky

Žádné

Garant

Mgr. Alan Panec

Vyučující

Mgr. Alan PanecMgr. Jiří Žídek