Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Ekonomika neziskových organizací (ENO)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ENO - Ekonomika neziskových organizací, Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava (VŠB-TU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Budete umět klasifikovat a charakterizovat právní formy neziskových organizací v ČR; popsat teorie neziskových organizací;Budete schopni rozlišit právní a ekonomické aspekty fungování státních a nestátních neziskových organizací; vyjmenovat kritéria třídení neziskových organizací; definovat základní principy řízení neziskových organizací;Získáte praktické zkušenosti pro analýzu hospodaření neziskových organizací.

Osnova

1.Národní hospodářství podle principů financování (vymezení veřejného sektoru).2.Úloha neziskových organizací v národním hospodářství a v občanské společnosti(pojetí občanské společnosti, poslání a činnost podniků a organizací). Opodstatněnost existence vládních a veřejnoprávních neziskových organizací.3. Základy teorie neziskových organizací.4. Zásady fungování NO (společenská spotřeba, veřejná spotřeba, vlastnictví, problematika charakteru statků).5. Typologie neziskových organizací v ČR. 6. Nevládní neziskové organizace (základní členění,občanská sdružení, OPS, nadace, politické strany a církve, nevládní neziskový sektor v zahraničí).7. Veřejnoprávní neziskové organizace (organizační složky, příspěvkové organizace státu, obce, kraje).8. Základní zákony o neziskových organizacích (přehled legislativy).9. Řízení jako ekonomický nástroj v NO (plánování, SWOT analýza, ovlivňování okolí, principy a zásady, poslání, měření výkonnosti).10. Marketing v NO (vymezení pojmu, vývoj marketingového myšlení, subjekty, podstata a význam marketingu, formy marketingu, marketingová kontrola).11. Uplatnění fundraisingu v NO (zdroje financování, způsoby fundraisingu, filozofie fundraisingu).12.Management v NO (pojetí komunikace, komunikační techniky, vztah komunikace a motivace, specifika personálního řízení, personální činnosti, hmotná zainteresovanost, odměňování).13. Finance v NO (účetnictví, kalkulace, ceny, výkony,daně).14. Finanční analýza (rozhodovací ukazatele finanční analýzy).

Literatura

DRUCKER, P.F. Řízení neziskových organizací. Praha: Management Press, 1994.DUBEN, R. Neziskový sektor v ekonomice společnosti. Praha: Codex Bohemia, 1996.FRIČ, P., GOULLI, R. Neziskový sektor v České republice. Praha: Eurolex Bohemia, s.r.o., 2001. HANAGAN, T.J. Marketing pro neziskový sektor. Praha: Management Press, 1996.HUNČOVÁ, M. Ekonomický rozměr občanské společnosti. Ústí nad Labem: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně, 2004.PEKOVÁ, J., PILNÝ, J., JETMAR, M. Veřejná správa a finance veřejného sektoru. Praha: ASPI, 2005.REKTOŘÍK, J. Organizace neziskového sektoru: základy ekonomiky, teorie a řízení. Brno: Masarykova univerzita, 2004. RŮŽIČKOVÁ, R. Neziskové organizace: vznik, účetnictví, daně. Olomouc: ANAG, 2004.Sbírka zákonů.Časopisy: Moderní obec, Veřejná správa.

Požadavky

Žádné

Garant

Ing. Ivana Vaňková, Ph.D.

Vyučující

Ing. David Slavata, Ph.D.Ing. Iveta Vrabková, Ph.D.