Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Informační systémy pro elektronické podnikání (ISEP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ISEP - Informační systémy pro elektronické podnikání, Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava (VŠB-TU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem tohoto kurzu je seznámit studenty s principy elektronické komerce a obchodování. Předmět je technicky orientovánse zaměřením na praktickou implementaci předkládané problematiky. Student získá znalosti o základních pojmech asměrech obchodování, marketingu a návrhu marketingové strategie v prostředí internetu, péče o zákazníky, skladovéevidenci, logistice, vedení účetnictví, elektronických platebních kanálech a bankovnictví (elektronické, přímé),legislativě a souvisejících zákonech, podnikatelských formách a právní subjektivitě. Po absolvování předmětu budestudent schopen sestavit podnikatelský záměr, provést jeho implementaci a uvedení do chodu, bude schopen navrhnoutmarketingové a reklamní kampaně, materializovat jejich výnosnost a uvědomit si nezbytné kroky k úspěšnému završenípodnikatelského záměru v oblasti prodeje a služeb na internetu.

Osnova

Náplň přednášek:• Základní směry podnikání na internetu, moderní směry podnikání, vysvětlení základních pojmů (B2B, B2C, B2G atd.)• Specifikace podnikatelského záměru, ocenění nákladů a zisků, realizovatelnost záměru• Cenová politika, metody stanovení ceny, ceny v rámci Evropské unie, odhad nákladů spojených s realizací podnikatelskéhozáměru• Skladová evidence a logistika skladových zásob, základní principy, výpočty, evidence, legislativa• Sledování statistik webových aplikací, základní ukazatele, SEO optimalizace, testování kvality zpracování internetovýchstránek vzhledem k podnikatelskému záměru• Marketing v oblasti internetu, reklamní kampaně, sledování jejich úspěšnosti a vytíženosti• Právní formy pro elektronické podnikání, živnostenská oprávnění, koncese, obchodní a občanský zákoník ve vztahuk elektronickému podnikání, Ochrana osobních údajů, práva a povinnosti v rámci států evropské unie• Image a firemní identita, počítačový design, logotypy, vizuální styly, korporátní manuály, uživatelské rozhraní• Elektronické platební kanály, příjem elektronických plateb, kreditní karty, bankovní převody, elektronické bankovnictvía jeho provázanost na účetní aplikace, mezibankovní styk, zahraniční platby• Péče o zákazníky, CRM systémy, nabídka, poptávka, reklamace, servis, helpdesk, základy komunikace se zákazníkem• Organizace a řízení zdrojů IT/IS, Outsourcing, outplacement, offshoring• Manažerské schopnosti, práce v týmu, organizace skupinové práce, projektové řízení, plánování• Financování podnikatelských záměru, úvěry, půjčky, granty, inkubátoryNáplň cvičení:Cílem cvičení je demonstrovat na praktických příkladech problematiku prezentovanou na přednáškách, student si vyzkoušípozice: vlastníka podnikatelského záměru, programátora, marketingového analytika, finančního poradce, zákazníka,pracovníka střediska péče o zákazníky.Aktivita studenta na cvičeních je směrována k vlastní tvůrčí práci, iniciativě, diskusi, kritickému pohledu nadané téma. Student by měl být schopen obhájit vlastní podnikatelský záměr, kriticky a konstruktivně přispět k řešeníproblémů ostatních studentů.Rozvrh cvičení:• Úvod do problematiky elektronického podnikání• Vymezení podnikatelského záměru• Určení ceny produktu, služby, ziskovost, odhad nákladů• Sestavení marketingové a reklamní strategie• Určení vhodné právní formy pro podnikatelský záměr• Vizuální prezentace produktu či služby• Skladová evidence a distribuce• Platební kanály• Prezentace dosažených výsledků• Práce v týmu, organizace týmové spolupráce, rozdělování úkolů, plánování

Literatura

E-komerce – internetový a mobilní marketing od A do Z, Jiří Sedláček, nakladatelství BEN, ISBN 80-7300-195-0 (číslou nás v knihovně 264059 regál 65)Image a firemní identita, Jitka Vysekalová, Jiří Mikeš, nakladatelství GRADA ISBN 978-80-247-2790-5 (číslo u násv knihovně 271998 regál 65)Informační systémy a elektronické podnikání, Jan Pour a kolektiv, Skripta VŠE, ISBN 80-245-0227-5 (259820)DONÁT, J. E-business pro manažery Praha Grada 2000 80-247-9001-7Elektronické podnikání, Jan Chromý, Vysoká škola hotelová Praha, ISBN 978-80-86578-96-5

Požadavky

Předmět nemá žádné korekvizity.

Garant

Ing. Radoslav Fasuga, Ph.D.

Vyučující

Ing. Radoslav Fasuga, Ph.D.