Předmět Lidský faktor v managementu kvality (LFMK)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu LFMK - Lidský faktor v managementu kvality, Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava (VŠB-TU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Obsahová náplň předmětu je vedena s jediným cílem – pochopit, že úspěšné zabezpečování systému kvality nespočívájen v přímém řízení kvality, ale především závisí na schopnostech a vědomostech lidí v podniku, jejich motivaci a jejich trvalé a účinné výchově ke kvalitě. Předmět bude veden s akcentem na oblast současných požadavků aktuálníverze norem řady ISO 9000 a inovovaného EFQM Modelu Excelence.Získané znalosti:- Zvládnutí základních pojmů v oblasti řízení lidských zdrojů;- Seznámení se s ŘLZ v rámci managementu kvality.Získané dovednosti:- Osvojení si některých metod a nástrojů v oblasti péče o lidské zdroje;- Osvojit si některá měření v systémech ŘLZ.
Osnova
1. Význam lidského faktoru v managementu kvality. 2. Systém řízení lidských zdrojů dle požadavků ČSN ISO 9000 a EFQM Modlu Excelence. 3. Formy a struktury vzdělávání pracovníků ke kvalitě. 4. Měření a hodnocení efektivnosti výcviku. 5. Filosofie učícího se podniku. 6. Úloha vrcholového vedení v managementu kvality a delegace pravomocí. 7. Vedení lidí, styly vedení. 8. Měření spokojenosti zaměstnanců. 9. Komunikace a motivace v systémech managementu kvality. 10. Týmová práce a její formy v managementu kvality (Kroužky jakosti, KAIZEN, 5 S, IIP). 11. Úvod do managementu znalostí – definice, historický vývoj; význam. 12. TQM a podniková kultura13. Etické principy podnikových systémů řízení. 14. Společenská odpovědnost organizací (CSR) a její hodnocení v podnikové praxi, mezinárodní společenská odpovědnost,koncepce společenského prospěchu (CSV).
Literatura
1. PETŘÍKOVÁ, R.: Jakost a lidský faktor, e-lerningová podpora předmětu, VŠB-TU Ostrava, 2008.2. PETŘÍKOVÁ, R. a kol.: Lidé v procesech řízení. Praha: Professional Publishing, 2007. ISBN 80-02-01868-0 3. NENADÁL, J. – NOSKIEVIČOVÁ, D. – PETŘÍKOVÁ, r. – PLURA, J. Moderní management jakosti. Praha: Management Press,2006. ISBN 978-80-7261-186-7
Požadavky
Žádné
Garant
prof. Ing. Růžena Petříková, CSc.
Vyučující
Ing. Zdenka Hofbruckerová, Ph.D.prof. Ing. Růžena Petříková, CSc.