Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Marketing (MARKE)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu MARKE - Marketing, Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava (VŠB-TU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem předmětu je pochopení základních pojmů z oblasti marketingu. Studenti získají teoretické a odborné znalostiz oblasti marketingu.

Osnova

1. Marketing: historický vývoj, základní pojmy, systém marketingu2. Trh: poptávka a nabídka, tržní rovnováha, elasticita a její význam v marketingu 3. Marketingové informace: marketingový informační systém, marketingový výzkum4. Stadia životnosti výrobku, marketingový mix5. Segmentace trhu6. Produkt: klasifikace výrobků, trh spotřebního zboží, kupní chování spotřebitelů, průmyslový trh, kupní chováníorganizací, charakteristiky průmyslového trhu, charakteristika poptávky na průmyslovém trhu, služby7. Distribuce: způsoby distribuce spotřebního a průmyslového zboží, distribuce v MO a VO8. Cena produktu: proces stanovení konkrétní ceny, stanovení ceny vycházející výlučně z nákladů, stanovení cenyovlivňované poptávkou, stanovení ceny ovlivňované konkurencí, faktory ovlivňující tvorbu ceny, řízení cen, přizpůsobivostcen9. Propagační program firmy: reklama, Rada pro reklamu, Kodex reklamy, osobní prodej, podpora prodeje10. Stanovení tržního potenciálu, předvídání v marketingu11. Organizace marketingových činností12. Strategický marketing

Literatura

KOTLER, Philip; ARMSTRONG, Garry. Marketing. Praha : Grada Publishing, 2004. 855 s. ISBN 80-247-0513-3 .VYSEKALOVÁ, Jitka; MIKEŠ, Jiří. Reklama : Jak dělat reklamu 2. aktualit. a rozš. vyd. Praha : Grada Publishing,2007. 182 s. ISBN 978-80-247-2001-2 .MALÝ, Václav. Marketingový výzkum : teorie a praxe. 1. vyd. Praha : Vysoká škola ekonomická v Praze, 2006.181 s.ISBN 80-245-0761-7 .BLAŽKOVÁ, Martina. Jak využít internet v marketingu : Krok za krokem k vyšší konkurenceschopnosti Praha : GradaPublishing, 2005. 156 s. ISBN 80-247-1095-1 .JANEČKOVÁ, Lidmila; VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2001. 179 s. ISBN80-7169-995-0 .www.rpr.cz www.marketingovenoviny.cz

Požadavky

Žádné

Garant

prof. Ing. Jaroslav Dvořáček, CSc.

Vyučující

prof. Ing. Jaroslav Dvořáček, CSc.Ing. Simona Matušková, Ph.D.Ing. Markéta Rolčíková, Ph.D.