Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Modelování v grafických aplikacích (MGA)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu MGA - Modelování v grafických aplikacích, Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava (VŠB-TU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Hlavním cílem předmětu je seznámit studenty s možnostmi tvorby 3D scény a navázat tak na předmět ZPG. Během semestrusi studenti vytvoří vlastní scénu pomocí profesionálního nástroje pro grafické 3D modelování (Blender). Následnětuto scénu použijí v projektu z předmětu ZPG a zobrazí si ji.

Osnova

Náplň počítačových cvičení • Historie 3D modelování, aktuální možnosti a nástroje. Přehled nejvýznamnějších systémů a jejich základní charakteristika.• Základní seznámení s programem Blender. Základní nastavení uživatelského rozhraní, práce s editačním módem, modelovánízákladních objektů. • Proporcionální editace, vytváření jednoduchých materiálů. • Definování osvětlení, nastavení renderování. Použití tří-světelného modelu osvětlení. • Křivky a plochy v blenderu, základní použití s možnostmi modelování. • Modelování objektů v blenderu za použití Blueprintu. • Vystínování a nanesení textur. • Tvorba základních animací pomocí klíčování snímků. • Animace deformací. • Částicové systémy. • Úvod do game enginu. • Úvod do fluidní dynamiky. Výpočet fyziky.• Použití constraints při vytváření animací.• Programování skriptů (Python).Náplň projektů • Výsledným projektem bude vypracovaná scéna obsahující animaci a vyrendrované snímky. Součástí scény budou základníprvky jako osvětlení, textury, kamera apod.

Literatura

Blender [online]. [2009] [cit. 2009-01-21]. Dostupný z WWW: www.blender.org. Pokorný Pavel: Blender - naučte se 3D grafiku, první vydání, 2006, BEN - technická literatura, 80-7300-203-5.Roland Hess: Animating with Blender: How to Create Short Animations from Start to Finish, 2008, Focal Press, ISBN-10:0240810791.

Požadavky

Předmět nemá žádné korekvizity.

Garant

Ing. Martin Němec, Ph.D.

Vyučující

Ing. Martin Němec, Ph.D.