Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Marketing a obchod (MO)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu MO - Marketing a obchod, Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava (VŠB-TU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Získané znalosti:- student bude umět popsat a analyzovat základní marketingové procesy podniku,- student bude umět formulovat základní požadavky na provedení marketingového výzkumu, vč. přípravné fáze výzkumua jeho realizace.Získané dovednosti:- student bude umět využít svých znalostí k rozhodnutí o vhodnosti použití jednotlivých nástrojů marketingovéhomixu,- student bude umět aplikovat své znalosti a teoretické poznatky při řešení úloh spojených s rozhodovacím procesemprůmyslových firem v oblasti marketingové strategie.

Osnova

1. Základní pojmy a názvosloví marketingu, podstata, cíl a role marketingu v praxi průmyslového podniku. Organizačnívazby marketingu a ostatních odborných činností firmy.2. Marketingové prostředí firmy, subjekty trhu, spotřebitelský a průmyslový trh. Potřeby a rozdělení zákazníků,segmentace zákazníků. Aktuální vývojové trendy marketingu.3. Marketingový informační systém, způsob vzniku a význam z hlediska firmy. Způsoby získávání a přístupu k datům,marketingový zpravodajský systém, marketingový výzkumný systém. Typy používaných informací.4. Strategický marketing, podstata a role v podnikové praxi. Cíle strategického firemního řízení, cyklus strategickéhomarketingového procesu. Vazba mezi strategií firmy a marketingovou strategií. Konkurenční výhoda firmy5. Marketingová analýza – metody, techniky a nástroje marketingové analýzy. Exaktní a empirické nástroje marketingovéanalýzy. Základní marketingové strategie firmy.6. Cílený marketing, podstata a role v marketingovém řízení firmy. Segmentace trhu, tržní cílení (targeting), tržníumístění (positioning).7. Marketingový mix – podstata jednotlivých nástrojů marketingového mixu, zásady vytvoření mark. mixu, význam marketingovéhomixu, vztah k potřebám zákazníka a možnostem firmy. Různé koncepce marketingového mixu.8. Produkt jako prvek marketingového mixu, typologie produktů, koncepce totálního produktu, produktová politikafirmy, cyklus tržní životnosti produktu, vývoj nového produktu a jeho uvedení na trh z pohledu marketingu.9. Cena jako prvek marketingového mixu, proces stanovení ceny v marketingu, složky cenového mixu, tvorba cenovýchstrategií, kondiční politika firmy.10. Komunikace jako prvek marketingového mixu, podstata procesu firemní komunikace, cíle marketingové komunikace,nástroje komunikačního mixu, reklama, PR, přímý marketing, podpora prodeje, osobní prodej. Měření účinnosti marketingovéhokomunikace.11. Distribuce jako prvek marketingového mixu, podstata distribučního procesu, pojem distribuční kanál a jeho typologie.Optimální distribuční cesta z hlediska zákazníka.12. Marketingový výzkum – úvod do problematiky výzkumu, metody a techniky marketingového výzkumu.13. Přípravná fáze marketingového výzkumu - výběr vzorku, reprezentativní kvazireprezentativní a nereprezentativnítechniky výběru výběrového souboru, harmonogram prací, rozpočet výzkumu. Příprava dotazníku.14. Realizační fáze výzkumu. Sběr a vyhodnocení získaných dat. Způsoby vyhodnocení a interpretace výsledků marketingovéhovýzkumu. Vyhodnocení stanovených hypotéz - jejich ověření, či vyvrácení. Tvorba závěrečné zprávy.

Literatura

[1] KOTLER, P., KELLER, K., L. Marketing Management. 14. vydání. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5 .[2] ZAMAZALOVÁ, M. a kol. Marketing. 2. přepracované a doplněné vydání. Praha: C. H. Beck, 2010. ISBN 978-80-7400-115-4 .[3] KOZEL, R., MYNÁŘOVÁ, L. a SVOBODOVÁ, H. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada Publishing,a.s., 2011. ISBN 978-80-247-3527-6 .

Požadavky

Žádné

Garant

doc. Ing. Šárka Vilamová, Ph.D.

Vyučující

Ing. Petra Lazaridisovádoc. Ing. Václav Nétek, CSc.Ing. Milan Stoch, Ph.D.doc. Ing. Šárka Vilamová, Ph.D.