Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Obchodní činnosti (OC)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu OC - Obchodní činnosti, Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava (VŠB-TU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

1. Zdůraznit význam a úlohu obchodní činnosti jako lidské aktivity a jako odvětví hospodářství, aplikovat marketingovýpřístup 2. Charakterizovat dvě stránky obchodu - nákup a prodej jako podnikové činnosti specifického významu, zdůraznitdůležitost lidského prvku pro jejich efektivitu3. Klasifikovat a porovnat nositele velkoobchodní a maloobchodní činnosti4. Využít metody a postupy územní analýzy pro lokalizaci obchodních jednotek a optimalizaci maloobchodních sítí5. Vysvětlit současné vývojové tendence obchodu, charakterizovat jejich projevy a důsledky6. Klasifikovat obchodní provoz a jeho prvky, demonstrovat jejich variantní propojení 7. Diskutovat parametry prostředí obchodu pro zajištění jeho žádoucího (očekávaného) rozvoje

Osnova

1. Kořeny vzniku a vývojové etapy obchodu. 2. Základní vymezení obchodu a jeho charakteristika. 3. Teorie obchodu. Funkční a institucionální pojetí obchodu.4. Nákup jako podniková funkce. 5. Prodej jako podniková funkce.6. Úloha lidského faktoru v obchodní činnosti.7. Velkoobchod v procesu distribuce. 8. Maloobchod v procesu distribuce. 9. Územní analýzy. Zájmová oblast, kupní potenciál, metody jejich stanovení.10. Obchodní provoz a jeho prvky. 11. Velkoobchodní a maloobchodní technologie.12. Obchodní procesy, jejich logisticko-informační zajištění13. Vývojové trendy obchodu. Koncentrační a kooperační procesy. 14. Současnost čs. obchodu, statistické ukazatele a výzkumy.

Literatura

FILIPOVÁ, Alena. Umění prodávat. 3. dopl. vyd. Praha: Grada, 2010. 208 s. ISBN 978-80-247-3511-5 .TOMEK, Gustav a Věra VÁVROVÁ. Řízení výroby a nákupu. Praha: Grada, 2007. 155 s. ISBN 978-80-247-1479-0 .VYSEKALOVÁ, Jitka et al. Chování zákazníka. Praha: Grada, 2011. 360 s. ISBN 978-80-247-3528-3 .

Požadavky

Žádné

Garant

Ing. Miluše Hluchníková, CSc.

Vyučující

Ing. Miluše Hluchníková, CSc.Ing. Petra Klapilová Krbová, Ph.D.