Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Praktické aspekty systémů managementu kvality (PASM)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PASM - Praktické aspekty systémů managementu kvality, Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava (VŠB-TU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

předmětu: Získání základního souboru znalostí a dovedností v oblasti aplikace požadavků systémových standardů ISO 9001 aISO/TS 16949 pro oblast managementu kvality, které umožní studentům (absolventům) snáze aplikovat tyto požadavkyv praxi.Výstupy z učení:Získané znalosti:- interpretace požadavků na systémy managementu kvality a dalších doporučení aktuálních standardů;- zavádění, udržování a rozvoj systémů managementu kvality v různých typech organizací.Získané dovednosti:- aplikace vybraných stěžejních požadavků na systémy managementu kvality dle stávající normativní základny;- implementace principů managementu kvality do procesů a činností organizací.

Osnova

1. Systémy managementu kvality – charakteristika základního souboru norem ISO řady 9000, požadavky normy ISO 9001– příklady praxe.2. Požadavky normy ISO 9001, příklady praxe - pokračování. 3. Základní principy managementu kvality dle ISO řady 9000 a možnosti jejich naplňování v souladu s požadavky ISO9001.4. Požadavky a doporučení na řízení dokumentace v systémech managementu kvality dle ISO 9001 a ISO/TR 10013, příručkakvality.5. Management rizik, základní charakteristika, postupy.6. Procesní řízení v systémech managementu kvality dle ISO 9001, základní charakteristiky, principy, definováníkritérií procesního řízení a tvorba procesní mapy – část 1.7. Procesní řízení v systémech managementu kvality dle ISO 9001, základní charakteristiky, principy, definováníkritérií procesního řízení a tvorba procesní mapy – část 2. 8. Management zdrojů – řízení lidských zdrojů (karta pracovního místa), hodnocení účinnosti výcviku (ISO 10015)a hodnocení dodavatelů.9. Hodnocení spokojenosti zákazníků a zaměstnanců, postupy a metodiky. Proces vyřizování stížností a reklamací(ISO 10002 a 10003).10. Auditováni systému managementu kvality, principy a postupy (ISO 19011), plán a program auditu.11. Neustálé zlepšování v systémech managementu kvality, nápravná a preventivní opatření.12. Přezkoumání systému managementu kvality dle ISO 9001.13. Norma ISO 9004 – Řízení udržitelného úspěchu organizace.14. Rozdíly v požadavcích ISO 9001 a ISO/TS 16 949.

Literatura

[1] ČSN EN ISO 9001 Systémy managementu kvality – Požadavky. Praha: ÚNMZ. 2009.[2] ČSN EN ISO 9004 Řízení udržitelného úspěchu organizace – Přístup managementu kvality. Praha: ÚNMZ. 2010.[3] NENADÁL, J - NOSKIEVIČOVÁ, D. - PETŘÍKOVÁ, R. - PLURA, J. - TOŠENOVSKÝ, J.: Moderní management jakosti. Principy,postupy, metody. Praha: Management Press. 2008.[4] JURAN, M. J. - DeFEO, J. A.: Juran´s Quality Handbook. Sixth Edition. New York: McGraw Hill, 2010. [5] Elektronická studijní opora Systémy managementu jakosti I

Požadavky

Žádné

Garant

Ing. David Vykydal, Ph.D.

Vyučující

Ing. David Vykydal, Ph.D.