Předmět Počítačová grafika II (PG II)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PG II - Počítačová grafika II, Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava (VŠB-TU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Cílem předmětu je doplnit a rozšířit témata, se kterými se mohl posluchač seznámit v předmětu Počítačová grafikaI. Jedná se zejména o práci s OpenGL a řešení dílčích úloh nad tímto API.Získané znalosti a vědomosti:- definování základních částí OpenGL API, jejich návaznost a význam- srovnání a prezentování výstupů v závislosti na změnách jednotlivých stavů OpenGL- identifikace míst v kódu způsobující nežádoucí grafický výstup, úprava kódu- zapamatování nejdůležitějších příkazů jazyka OpenGL- konstrukce složitějších grafických scén a jejich optimalizace- rozeznání společných vlastností geometrických objektů a jejich promítnutí do finálního kódu aplikace- rozlišení mezi jednotlivými osvětlovacími modely, jejich matematickou interpretací a realizací v OpenGL- pochopení základních rozdílů mezi OpenGL a GLSLStudenti budou umět využít OpenGL k vytvoření 3D scény. Cílem je, aby uměli demonstrovat své získané znalosti nakonkrétní úloze.
Osnova
Přednášky:1. Představení standardů OpenGL, DirectX, stručná historie, srovnání, přehled aplikačních oblastí2. OpenGL Pipeline, zaměření na programovatelnou část pipeline, GLSL3. Práce s buffery, způsob jejich konstrukce, možnosti využití, mapování.4. Pokročilé stínování, materiály, práce s mnoha světelnými zdroji5. Pokročilé techniky texturování, projekce, efekty6. Pokročilé osvětlovací modely, ambientní okluze, apod.7. Modelování povrchů, teselace8. Pokročilé shadery I - efekty9. Pokročilé shadery II – deferred shading10. Vizualizace specifických dat – částicové systémy11. Integrace fyzikálního modelu do scény12. Bone systémy, L-systémy13. Stereoprojekce14. Herní enginCvičení na počítačové učebně:1. Zprovoznění demo projektu s využitím standardu OpenGL, představení základních tříd pro kontrukci scény, managementscény, přidání objektů do scény2. Vytvoření základních shaderů v jazyce GLSL, integrace do managementu scény, aplikace jednoduchých shaderů navybraných objektech3. Práce s buffery (geometrickými i obrazovými).4. Pokročilé stínování, materiály, práce s mnoha světelnými zdroji5. Pokročilé techniky texturování, projekce, efekty6. Pokročilé osvětlovací modely, ambientní okluze, apod.7. Bump mapping, normal mapping, displacement mapping, parallax mapping, …8. Implementace vybraných efektů v GLSL9. Implementace deferred shadingu a jeho využití10. Vytvoření a vizualizace vybraného částicového systému11. Integrace bone systému do scény12. Stereoprojekce s využitím jedné karty13. Úprava demo aplikace a přiblížení se hernímu enginu.Na cvičení se řešit konkrétní úlohy z probrané oblasti. Požaduje se dobrá znalost C++, C# nebo Javy. Primárnímjazykem je C++.
Literatura
[1] Bjarne Stroustrup. The C++ Programming Language, 4th Edition.Addison-Wesley Professional, 4th edition, 5 2013.[2] Sumanta Guha. Computer Graphics Through OpenGL: From Theory to Experiments, Second Edition. A K Peters/CRCPress, 2nd edition, 8 2014.[3] Graham Sellers, Richard S. Wright, and Nicholas Haemel. OpenGL SuperBible: Comprehensive Tutorial and Reference(6th Edition). Addison-Wesley Professional, 6th edition, 7 2013.
Požadavky
Žádné
Garant
Ing. Petr Gajdoš, Ph.D.
Vyučující
Ing. Petr Gajdoš, Ph.D.