Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Programování II (PR II)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PR II - Programování II, Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava (VŠB-TU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Objektově orientované přístupy jsou nezbytnou součástí odborné přípravy každého absolventa informatiky. Jde nejeno klíčový koncept přemýšlení, ale také o technologickou podporu softwarových řešení.Předmět „Programování II“ je úzce propojen s předmětem „Algoritmy II“, do kterého budou přeneseny a prakticky procvičenydovednosti spojené s využitím jazyka C++ při návrhu objektově orientovaných programů.Předpokládanými vstupy pro předmět „Programování II“ je úspěšné absolvování předmětů „Základy programování“ a „AlgoritmyI“. Tyto předměty, díky obdobnému propojení, studentům společně poskytnou nezbytné dovednosti a znalosti spojenés implementací datových struktur a algoritmů v prostředí strukturovaného a procedurálního programování.

Osnova

Přednášky1. Vývoj programovacích paradigmat a jazyků, příčiny a důsledky.2. Aspekty kvality software, znovupoužití. Nevýhody použití klasických přístupů.3. Třída x objekt. Objekt jako počítačová reprezentace entity reálného světa. Data a funkce objektu, stav objektu.4. Přehled principů OOP. Zapouzdření, skládání, zasílání zpráv, delegování, dědičnost, polymorfismus.5. Vznik a zánik objektu I. Konstruktory, destruktory, jak fungují a proč.6. Veřejná a soukromá část objektu, skrývání implementace.7. Návrh objektově orientovaného programu I.8. Jednoduchá dědičnost a důvody pro její použití. Polymorfismus.9. Virtuální metody. Abstraktní třídy. Typy skrývání implementace. Vícenásobná x jednoduchá dědičnost, problémya důsledky.10. Vznik a zánik objektů II. Speciální typy konstruktorů, kopírovací konstruktor.11. Návrh objektově orientovaného programu II.12. Šablony (template) a důvody pro jejich použití.13. Standardní objektové knihovny jazyka C++. 14. Návrh objektově orientovaného programu III.Počítačové laboratoře1. Porovnání zdrojových kódu úloh s obdobným zaměřením a rozsahem, ale s použitím různého přístupu (procedurálníx objektově orientovaný). Hodnocení z pohledu struktury, čitelnosti, spravovatelnosti.2. Ukázka implementace jednoduchých spolupracujících tříd, analýza chování objektů.Návrh třídy s ohledem na skrývánídetailů implementace.3. Implementace jednoduchého objektově orientovaného programu I.4. Ukázka implementace jednoduché objektové hierarchie (dědičnost), analýza chování objektů.5. Implementace jednoduchého objektově orientovaného programu II.6. Ukázka implementace objektového programu s využitím šablon a vybraných tříd standardních objektových knihovenjazyka C++.7. Implementace jednoduchého objektově orientovaného programu III.

Literatura

Eckel B.: Myslíme v jazyku C++, GradaPublishing, 2000, ISBN 80-247-9009-2 .

Požadavky

Žádné

Garant

doc. Mgr. Miloš Kudělka, Ph.D.

Vyučující

Ing. Marián Bielikdoc. Mgr. Miloš Kudělka, Ph.D.Ing. Adam OndrejkaIng. Břetislav PaláčekIng. Vojtěch UherIng. Tomáš Vantuch