Předmět Programování II (PR II)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PR II - Programování II, Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava (VŠB-TU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Objektově orientované přístupy jsou nezbytnou součástí odborné přípravy každého absolventa informatiky. Jde nejeno klíčový koncept přemýšlení, ale také o technologickou podporu softwarových řešení.Předmět „Programování II“ je úzce propojen s předmětem „Algoritmy II“, do kterého budou přeneseny a prakticky procvičenydovednosti spojené s využitím jazyka C++ při návrhu objektově orientovaných programů.Předpokládanými vstupy pro předmět „Programování II“ je úspěšné absolvování předmětů „Základy programování“ a „AlgoritmyI“. Tyto předměty, díky obdobnému propojení, studentům společně poskytnou nezbytné dovednosti a znalosti spojenés implementací datových struktur a algoritmů v prostředí strukturovaného a procedurálního programování.
Osnova
Přednášky1. Vývoj programovacích paradigmat a jazyků, příčiny a důsledky.2. Aspekty kvality software, znovupoužití. Nevýhody použití klasických přístupů.3. Třída x objekt. Objekt jako počítačová reprezentace entity reálného světa. Data a funkce objektu, stav objektu.4. Přehled principů OOP. Zapouzdření, skládání, zasílání zpráv, delegování, dědičnost, polymorfismus.5. Vznik a zánik objektu I. Konstruktory, destruktory, jak fungují a proč.6. Veřejná a soukromá část objektu, skrývání implementace.7. Návrh objektově orientovaného programu I.8. Jednoduchá dědičnost a důvody pro její použití. Polymorfismus.9. Virtuální metody. Abstraktní třídy. Typy skrývání implementace. Vícenásobná x jednoduchá dědičnost, problémya důsledky.10. Vznik a zánik objektů II. Speciální typy konstruktorů, kopírovací konstruktor.11. Návrh objektově orientovaného programu II.12. Šablony (template) a důvody pro jejich použití.13. Standardní objektové knihovny jazyka C++. 14. Návrh objektově orientovaného programu III.Počítačové laboratoře1. Porovnání zdrojových kódu úloh s obdobným zaměřením a rozsahem, ale s použitím různého přístupu (procedurálníx objektově orientovaný). Hodnocení z pohledu struktury, čitelnosti, spravovatelnosti.2. Ukázka implementace jednoduchých spolupracujících tříd, analýza chování objektů.Návrh třídy s ohledem na skrývánídetailů implementace.3. Implementace jednoduchého objektově orientovaného programu I.4. Ukázka implementace jednoduché objektové hierarchie (dědičnost), analýza chování objektů.5. Implementace jednoduchého objektově orientovaného programu II.6. Ukázka implementace objektového programu s využitím šablon a vybraných tříd standardních objektových knihovenjazyka C++.7. Implementace jednoduchého objektově orientovaného programu III.
Literatura
Eckel B.: Myslíme v jazyku C++, GradaPublishing, 2000, ISBN 80-247-9009-2 .
Požadavky
Žádné
Garant
doc. Mgr. Miloš Kudělka, Ph.D.
Vyučující
Ing. Marián Bielikdoc. Mgr. Miloš Kudělka, Ph.D.Ing. Adam OndrejkaIng. Břetislav PaláčekIng. Vojtěch UherIng. Tomáš Vantuch