Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Jakost a lidský faktor (QHF)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu QHF - Jakost a lidský faktor, Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava (VŠB-TU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

1/ zvládnutí základních pojmů v oblasti řízení lidských zdrojů;2/ seznámení se s ŘLZ v rámci QMS (ISO 9000 a Model Excelence);3/ měření v systémech ŘLZ;4/ osvojení si některých metod a nástrojů v oblasti péče o lidské zdroje;5/ zvládnutí základních pojmů a vymezení klíčových aktivit v oblasti řízení znalostí;

Osnova

1. – 2. Role a význam lidského faktoru v systémech jakosti s přihlédnutím k současným globálním podmínkám. Řízenílidských zdrojů, vývoj, pojetí, význam.3. – 4. Význam personálního řízení v systémech jakosti. Realizace a hlavní úkoly současného personálního řízení v rámci podnikového řízení. Jakost a spolehlivost lidského výkonu. Podmínky efektivního využívání lidských zdrojů v procesu řízení jakosti.5. – 6. Systém řízení lidských zdrojů dle požadavků ČSN EN ISO 9000:2000 (základní principy), člověk v systémech řízení jakosti dle novely ČSN EN ISO 9001:2001.7. Výchova a vzdělávání pracovníků k jakosti (kap. 6). Efektivnost výcviku a možnosti monitoringu.8. – 9. Úloha vrcholového vedení a vedoucích pracovníků při zabezpečování jakosti. Motivace, komunikace a informovanost v systémech jakosti.10.-11.Týmová práce při řízení jakosti, tvůrčí tým. Formy týmových činností v oblasti zabezpečování jakosti (Kroužky jakosti, KAIZEN).12. Podniková kultura a TQM. Stěžejní atributy výstavby TQM. Systémy řízení lidských zdrojů a EFQM Model Excellence.13.–14.Znalostní řízení jako součást komplexní podnikové integrace. Od učící se organizace ke znalostní společnosti.Odborná způsobilost a hodnocení zaměstnanců. Role a význam personální certifikace.

Literatura

[1] Bělohlávek, F. – Košťan, P. – Šuleř, O.: Management. Rubico Olomouc, 2001, ISBN 80-85839-45-8 [2] Petříková, R.: Lidé – zdroj kvality, znalostí a podnikových výkonů (Znalostní dimenze jakosti). Edice DOT,Ostrava, 2002, 241 s., ISBN 80-02-01419-1[3] Nenadál, J. a kol.: Integrovaný systém řízení. Verlag Dashofer, Praha, 2005 (aktualizace 4 x ročně), ISSN 1801-8165[4] Petříková, R. a kol.: Lidé v procesech řízení. Professional Publishing, Praha, 2007, ISBN 80-02-01868-0 [5] Hofbruckerová, Z. – Petříková, R, - Lešingrová, R.: Společenská odpovědnost organizací, vyd. DTO CZ, říjen2008.[6] Koubek, J.: Řízení lidských zdrojů. Management Press, Praha, 1995,

Požadavky

Žádné

Garant

prof. Ing. Růžena Petříková, CSc.

Vyučující

prof. Ing. Růžena Petříková, CSc.