Předmět Statistické metody v marketingu (SMM)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SMM - Statistické metody v marketingu, Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava (VŠB-TU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
• Seznámíte se s možností použití statistických metod marketingového výzkumu při řešení konkrétních problému výrobníchi obchodních organizací a firem.• Naučíte se realizovat a vyhodnocovat dotazníkové šetření pro konkrétní problém marketingového výzkumu.• Získáte dovednosti při zpracování dat z marketingového výzkumu na počítači s pomocí profesionálního statistickéhoprogramu IBM SPSS Statistics.• Dokážete používat vybrané statistické metody v oblasti marketingu a interpretovat získané výsledky pro konkrétnírozhodování.
Osnova
Předmět Statistické metody v marketingu (151329) je navržen pro prezenční formu studia s elektronickou podporou(tzv. blended learning). Organizovaná výuka je koncentrována do přednášek, které se konají každý týden, a cvičení,která probíhají 1 x za 14 dní. Výuka je organizována do 12 tématických celků (kapitol). Každá kapitola odpovídá jedné přednášce. Cvičení jsouvěnována obvykle 2 souvisejícím přednáškám.Přednášky:P1. Šetření v marketingovém výzkumu P2. Návrh dotazníku, metoda ABCP3. Explorace kategoriálních datP4. Explorace číselných datP5. Kontingenční tabulky, dvojné tříděníP6. Analýza závislostí v tabulkáchP7. Korelační a regresní analýzaP8. Logistická regreseP9. Srovnávací testyP10. Analýza rozptylu ANOVAP11. Neparametrické testyP12. Prezentace výsledků výzkumuCvičení:C1. Příprava dat v prostředí SPSSC2. Explorační analýza datC3. Analýza závislostí v tabulceC4. Korelační a regresní analýzaC5. Logistická regreseC6. Testování hypotéz
Literatura
FRIEDRICH, Václav. Statistické metody v marketingu: Studijní opory na Moodle. [online]. Ostrava: VŠB-TU Ostrava,2009. RAMÍK, Jaroslav. Statistické metody v marketingu. Ostrava: Vydavatelství VŠB-TU, 2003. POŽADOVANÝ SOFTWAREIBM SPSS Statistics – pro studenty EkF VŠB-TU Ostrava je k dispozici roční licence, kterou distribuuje Laboratořinformačních technologií
Požadavky
Předmět nemá žádné korekvizity.
Garant
Ing. Václav Friedrich, Ph.D.
Vyučující
Ing. Václav Friedrich, Ph.D.RNDr. Šárka Michalcová, Ph.D.