Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Statistické metody v marketingu (SMM)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SMM - Statistické metody v marketingu, Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava (VŠB-TU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

• Seznámíte se s možností použití statistických metod marketingového výzkumu při řešení konkrétních problému výrobníchi obchodních organizací a firem.• Naučíte se realizovat a vyhodnocovat dotazníkové šetření pro konkrétní problém marketingového výzkumu.• Získáte dovednosti při zpracování dat z marketingového výzkumu na počítači s pomocí profesionálního statistickéhoprogramu IBM SPSS Statistics.• Dokážete používat vybrané statistické metody v oblasti marketingu a interpretovat získané výsledky pro konkrétnírozhodování.

Osnova

Předmět Statistické metody v marketingu (151329) je navržen pro prezenční formu studia s elektronickou podporou(tzv. blended learning). Organizovaná výuka je koncentrována do přednášek, které se konají každý týden, a cvičení,která probíhají 1 x za 14 dní. Výuka je organizována do 12 tématických celků (kapitol). Každá kapitola odpovídá jedné přednášce. Cvičení jsouvěnována obvykle 2 souvisejícím přednáškám.Přednášky:P1. Šetření v marketingovém výzkumu P2. Návrh dotazníku, metoda ABCP3. Explorace kategoriálních datP4. Explorace číselných datP5. Kontingenční tabulky, dvojné tříděníP6. Analýza závislostí v tabulkáchP7. Korelační a regresní analýzaP8. Logistická regreseP9. Srovnávací testyP10. Analýza rozptylu ANOVAP11. Neparametrické testyP12. Prezentace výsledků výzkumuCvičení:C1. Příprava dat v prostředí SPSSC2. Explorační analýza datC3. Analýza závislostí v tabulceC4. Korelační a regresní analýzaC5. Logistická regreseC6. Testování hypotéz

Literatura

FRIEDRICH, Václav. Statistické metody v marketingu: Studijní opory na Moodle. [online]. Ostrava: VŠB-TU Ostrava,2009. RAMÍK, Jaroslav. Statistické metody v marketingu. Ostrava: Vydavatelství VŠB-TU, 2003. POŽADOVANÝ SOFTWAREIBM SPSS Statistics – pro studenty EkF VŠB-TU Ostrava je k dispozici roční licence, kterou distribuuje Laboratořinformačních technologií

Požadavky

Předmět nemá žádné korekvizity.

Garant

Ing. Václav Friedrich, Ph.D.

Vyučující

Ing. Václav Friedrich, Ph.D.RNDr. Šárka Michalcová, Ph.D.