Předmět Strategický management (SMng)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SMng - Strategický management, Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava (VŠB-TU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Po absolvování předmětu student:- bude umět vysvětlit pojem strategický management, strategie, inovační strategie podniku,- bude znát základní zásady strategického myšlení, význam inovací a informačních technologií v podnikových strategiích,- bude umět formulovat jednotlivé fáze tvorby strategie a implementovat je,- dokáže popsat a posoudit přístupy ke zpracování podnikových strategiích
Osnova
Přednášky:1. Vznik a vývoj strategického managementu 2. Formulace dlouhodobého záměru v podnikání 3. Strategická analýza4. Vymezení strategických možností a výběr vhodné strategie5. Zásady implementace strategie a její realizace 6. Specifikace rozdílu mezi záměrem a realizací 7. Finanční analýza ve strategii podniku 8. Inovační proces v podnikové strategii 9. Informační management strategického řízení 10. Speciální strategické formy 11. Nové vývojové trendy ve strategickém řízení 12.-13. Rizikový a rozvojový kapitál v ČR z hlediska historie a současnosti 14. Výběr nejúčinnější strategie Cvičení:1. Vznik a vývoj strategického managementu – práce s pojmy2. Vytvoření vlastního fiktivního podniku, zpracování vizí a cílů.3. Tvorba scénáře, analyzování klíčových faktorů úspěchu4. Výběr vhodné alternativy strategie podnikání ve zvoleném oboru 5. Zpracování základních kroků implementace zvolené strategie 6. Vytváření kontrolního cyklu zvolených kroků při výběru a realizace vhodné strategie7. Zpracování výkazů pro finanční analýzu ve strategii podniku 8. Inovační proces v podnikové strategii - program9. Definování informačního systému zadaného podniku10. Využití některých speciálních forem řízení11. Nové vývojové trendy ve strategickém řízení 12. Analýza příčin krize zadané firmy, návrh možných řešení13. Výběr nejúčinnější strategie 14. Ověřování získaných znalostí
Literatura
Konečný, M., Gregušová, M. Strategický management. Ostrava: VŠB - TUO, FS, 1. vyd., 2012, 287 s. ISBN 978-80-248-2791-9 Papula, J. Strategický management, ES EU Bratislava, 93 Pitra, Z. Inovační strategie, GRADA, Praha 1997 Souček , Z. Strategický úspěšný podnik, MFICK, Praha 1996
Požadavky
Žádné
Garant
Ing. Markéta Gregušová, Ph.D.
Vyučující
Ing. Markéta Gregušová, Ph.D.doc. Ing. Josef Novák, CSc.Ing. Ivana Šajdlerová, Ph.D.