Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Softwarový návrh a konstrukce (SNK)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SNK - Softwarový návrh a konstrukce, Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava (VŠB-TU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem předmětu je to, aby studenti byli schopni vymezit fázi návrhu při vývoji software a dokázali posoudit jehokvalitu. Dále budou znát základní pojmy používané v této oblasti a budou znát principy a techniky používané přinávrhu. Studenti budou dále znát základní typy nástrojů používaných pro vývoj a nejdůležitější budou schopni používat.Dále budou znát doporučení a principy, které zajišťují kvalitu zdrojového kódu.

Osnova

Přednášky:1. Vymezení fáze návrhu a rozdělení na architektonický návrh a detailní. Základní otázky při tvorbě návrhu.2. Návrh architektury, hlavní architektonické styly.3. Architektonické vzory.4. Návrhové principy.5. Kvalitativní požadavky a jejich dosažení při návrhu.6. Návrhové vzory dle GOF7. Návrhové vzory používané u webových aplikací a distribuovaných systémů.8. Zobecnění návrhových vzorů9. Integrace systému a používané vzory10. Servisně orientovaná architektura11. UML – základy jazyka používaného pro specifikaci software.12. Užitečná doporučení při tvorbě kódu.13. Používané postupy ve fázi implementace.14. Používané implementační nástroje.Cvičení(PC učebna):1. Vymezení fáze návrhu a rozdělení na architektonický návrh a detailní. Základní otázky při tvorbě návrhu.2. Návrh architektury, hlavní architektonické styly.3. Architektonické vzory.4. Návrhové principy.5. Kvalitativní požadavky a jejich dosažení při návrhu.6. Návrhové vzory dle GOF7. Návrhové vzory používané u webových aplikací a distribuovaných systémů.8. Zobecnění návrhových vzorů9. Integrace systému a používané vzory10. Servisně orientovaná architektura11. UML – základy jazyka používaného pro specifikaci software.12. Užitečná doporučení při tvorbě kódu.13. Používané postupy ve fázi implementace.14. Používané implementační nástroje.

Literatura

1. FOWLER, Martin, 2002. Patterns of Enterprise Application Architecture. 1 edition. Boston: Addison-Wesley Professional.ISBN 9780321127426. 2. FOWLER, Martin, 2009. Destilované UML. 1. vydání. B.m.: Grada. ISBN 9788024720623. 3. GAMMA, Erich, Richard HELM, Ralph JOHNSON a John VLISSIDES, 1994. Design Patterns: Elements of Reusable Object-OrientedSoftware. 1. vyd. B.m.: Addison-Wesley Professional. ISBN 0201633612. 4. SOMMERVILLE, Ian, 2013. Softwarové inženýrství. Praha: COMPUTER PRESS. ISBN 9788025138267.

Požadavky

Žádné

Garant

Ing. Jan Kožusznik, Ph.D.

Vyučující

Ing. Jan Kožusznik, Ph.D.Ing. Svatopluk Štolfa, Ph.D.