Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Soudobé trendy, koncepce a inovace v podnikání (STKa Iv P)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu STKa Iv P - Soudobé trendy, koncepce a inovace v podnikání, Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava (VŠB-TU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Obsahové vymezeníSoudobé trendy v podnikání ukazují na proměny paradigmat v podnikání a společnosti vůbec. Reflektují nutnou změnuvýchodisek, předpokladů i způsobů myšlení. Podniky a organizace v podmínkách globalizace, vzrůstající neurčitosti,diskontinuit, chaosu a paradoxů se v současnosti snaží přežít a prosperovat. Snaží se využít podstatná témata akoncepty, které souvisejí se změnami podmínek vnějších i vnitropodnikových. Nově vyvíjené koncepce (kupř. síťového podnikání) se opírají o nové pohledy na produktivní faktory, konkurenceschopnostfirmy, vč. intelektuálního potenciálu, časových a prostorových souvislostí. Variantní a modelové přístupy podtrhujízcela nové trendy rozvoje podnikání a formování podniků (kupř. satelitní struktury, virtuální podniky, znalostníspolečností, inteligentní firmy a sítě apod.). Předmět se zaměřuje na soudobý konkurenční potenciál podniku a podnikatelských struktur. V předmětu je obsaženataktéž problematika systémového pohledu na inovace, na jejich místo v podniku a podnikání, na řízení inovací, intelektuálnípotenciál, řízení změn (vč. tzv. radikálních změn v podnikových procesech). Obsah předmětu navazuje na poznatky prezentované v magisterském studiu v předmětech Rozvoj podnikání A, B, Podnikováekonomika a strategie, Inovační a procesní management, opírá se i o znalosti učiva oborů podniková ekonomika amanagement, ekonomika podniku, podnikání a jim podobných oborů.

Osnova

Obsahové vymezeníSoudobé trendy v podnikání ukazují na proměny paradigmat v podnikání a společnosti vůbec. Reflektují nutnou změnuvýchodisek, předpokladů i způsobů myšlení. Podniky a organizace v podmínkách globalizace, vzrůstající neurčitosti,diskontinuit, chaosu a paradoxů se v současnosti snaží přežít a prosperovat. Snaží se využít podstatná témata akoncepty, které souvisejí se změnami podmínek vnějších i vnitropodnikových. Nově vyvíjené koncepce (kupř. síťového podnikání) se opírají o nové pohledy na produktivní faktory, konkurenceschopnostfirmy, vč. intelektuálního potenciálu, časových a prostorových souvislostí. Variantní a modelové přístupy podtrhujízcela nové trendy rozvoje podnikání a formování podniků (kupř. satelitní struktury, virtuální podniky, znalostníspolečností, inteligentní firmy a sítě apod.). Předmět se zaměřuje na soudobý konkurenční potenciál podniku a podnikatelských struktur. V předmětu je obsaženataktéž problematika systémového pohledu na inovace, na jejich místo v podniku a podnikání, na řízení inovací, intelektuálnípotenciál, řízení změn (vč. tzv. radikálních změn v podnikových procesech). Obsah předmětu navazuje na poznatky prezentované v magisterském studiu v předmětech Rozvoj podnikání A, B, Podnikováekonomika a strategie, Inovační a procesní management, opírá se i o znalosti učiva oborů podniková ekonomika amanagement, ekonomika podniku, podnikání a jim podobných oborů.

Literatura

DĚDINA, J. – MALÝ, M. Moderní organizační architektura. Praha: Alfa Publishing, 2005. ISBN 80-86851-11-7 .DOSTÁL, P. – RAIS, K. – SOJKA, Z. Pokročilé metody manažerského rozhodování. Praha: Grada Publishing, 2005. ISBN80-247-138-1.KAPLAN, R.S. – NORTON, D.P. Alignment – systémové vyladění organizace. Praha: Management Press, 2006. ISBN 80-7261-155-0 .KASSAY, Š. Podnik a podnikanie. Bratislava: Veda, 2006. ISBN 80-224-0775-5 .KOTLER, P. – CASLIONE, J.A. Chaotika. Řízení a marketing firmy v éře turbulencí. Brno: Comuter Press, 2009. ISBN978-80-251-2599-1 .KOŠTURIAK, J. – CHAĹ, J. Inovace - vaše konkurenční výhody. Brno: Computer Press, 2008. ISBN 978-80-251-1466-7 .MIKOLÁŠ, Z. a kol. Konkurenční potenciál průmyslového podniku. Praha: H.C. Beck, 2011. ISBN 978-80-7400-379-0 .PETŘÍKOVÁ, R. a kol. Lidé v procesech řízení (Multikulturní dimenze podnikání). Praha: Professional Publishing,2007. ISBN 978-80-86946-28-3 .TIDD, J. – BESSANT, J. – PAVITT, K. Řízení inovací. Brno: Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-19-51-7.TRUNEČEK, J. Znalostní podnik ve znalostní společnosti. Praha: Professional Publishing, 2003. ISBN 80-86419-35-5 .VODÁČEK, L. – VODÁČKOVÁ, O. Malé a střední podniky: Konkurence a aliance v Evropské unii. Praha: Management Press,2004. ISBN 80-7261-099-6 .World Development Indicators 2007. World Bank, 2007. ISBN 0-8213-6959-8 .

Požadavky

Žádné

Garant

doc. Ing. Ladislav Ludvík, CSc.

Vyučující

doc. Ing. Ladislav Ludvík, CSc.