Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Strategický management (STRMG)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu STRMG - Strategický management, Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava (VŠB-TU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

1.Definovat základní pojmy z oblasti strategického managementu.2.Osvojit si a využívat principy strategického myšlení.3.Stanovit misi organizace, formulovat poslání, vize, cíle a filozofii organizace.4.Aplikovat metody strategické analýzy a jejich prostřednictvím popsat a vyhodnotit externí a interní prostředíorganizace.5.Identifikovat konkurenční výhodu organizace.6.Predikovat budoucí vývoj podnikatelského prostředí.7.Formulovat odpovídající strategické alternativy.8.Zhodnotit navržené strategie, rozhodnout o optimální strategii.9.Navrhnout a propracovat plán implementace zvolené strategie.10.Posoudit rizika a efekty implementace strategie, vyhodnotit výsledky strategické kontroly.

Osnova

- Úvod do strategického managementu - základní pojmy, modely procesu tvorby strategií- Základní tendence současného vývoje společnosti, principy strategického myšlení, prvky strategického záměru (vize,poslání, cíle a hodnoty)- Strategická analýza – externí prostředí- Strategická analýza – interní prostředí- Finanční analýza a finanční plánování v rámci podnikové strategie- Význam prognóz a metody prognózování- Typologie strategií- Strategický rozhodovací proces- Implementace strategie a její principy- Strategická kontrola, Balanced Scorecard- Specifické formy strategické spolupráce- Riziko a krize ve strategickém řízení- Význam inovací ve strategickém řízení- Strategie hospodářského vývoje v kontextu globálního prostředí

Literatura

BARTES, František. Strategie konkurenčních střetů. Ostrava: Key Publishing, 2011. ISBN 978-80-7418-100-9 .FOTR, Jiří et al. Tvorba strategie a strategické plánování: teorie a praxe. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3985-4 .GRASSEOVÁ, Monika et al. Analýza podniku v rukou manažera. 33 nejpoužívanějších metod strategického řízení. 2.vyd. Brno: BizBooks, 2012. ISBN 978-80-265-0032-2 .KAPLAN, Robert S. a David P. NORTON. Efektivní systém řízení strategie: nový nástroj zvyšování výkonnosti a vytvářeníkonkurenční výhody. Praha: Management Press, 2010. ISBN 978-80-7261-203-1 .UČEŇ, Pavel. Zvyšování výkonnosti firmy na bázi potenciálu zlepšení: příručka pro manažery a podnikatele, identifikacepotenciálu zlepšení, tvorba firemní strategie, měření výkonnosti procesů, výpočet návratnosti projektů, praktickénávody a příklady. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2472-0 .WAGNER, Jaroslav. Měření výkonnosti: jak měřit, vyhodnocovat a využívat informace o podnikové výkonnosti. Praha:Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2924-4 .

Požadavky

Žádné

Garant

prof. Ing. Petr Šnapka, DrSc.

Vyučující

Ing. Lucja Matusiková, Ph.D.Ing. Marcela Papalová, Ph.D.prof. Ing. Petr Šnapka, DrSc.Ing. Kateřina Zelinková