Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Teorie firmy a marketing (TEOFM)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu TEOFM - Teorie firmy a marketing, Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava (VŠB-TU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem předmětu je pochopení chování spotřebitele a firmy a pochopení základních pojmů z oblasti marketingu. Studentizískají teoretické a odborné znalosti z oblasti mikroekonomie a marketingu.

Osnova

1. Model trhu s byty: různé způsoby alokace.2. Chování spotřebitele: rozpočtové omezení, spotřebitelské preference, indiferenční křivky, užitek, výběr spotřebitele.3. Poptávka spotřebitele: normální a podřadné statky, změny příjmu, důchodově spotřební křivka, Engelova křivka;změna ceny, cenově spotřební křivka, poptávková křivka.4. Cenová elasticita poptávky.5. Chování firmy: omezení firmy, výrobní faktory, výnosy z rozsahu, nákladové křivky.6. Nabídka firmy: konkurenční prostředí, nabídka v konkurenčním prostředí.7. Monopol: maximalizace zisku, přirozený monopol, příčiny vzniku monopolu, monopolní chování, cenové diskriminace,monopolistická konkurence.8. Marketing: jeho historický vývoj, základní pojmy, podstata marketingu, systém marketingu.9. Marketingové informace: marketingový informační systém, marketingový výzkum.10. Stadia životnosti výrobku, marketingový mix, segmentace trhu, produkt: klasifikace výrobků, trh spotřebníhozboží, kupní chování spotřebitelů, průmyslový trh, kupní chování organizací, služby11. Distribuce: způsoby distribuce spotřebního a průmyslového zboží.12. Cena, stanovení ceny.13. Propagační program firmy a jeho hlavní prvky: reklama, osobní prodej, podpora prodeje.14. Stanovení tržního potenciálu, předvídání v marketingu.15. Trh uhlí

Literatura

VARIAN, Hal. R. Mikroekonomie : moderní přístup. 1. vyd. Praha :Victoria Publishing, 1995. 643 s. ISBN 80-85865-25-4 .JUREČKA, Václav; JÁNOŠÍKOVÁ, Ivana a kol. Mikroekonomie : základní kurs. 1. vyd. Ostrava : VŠB – Technická univerzitaOstrava, 2004. 299 s. ISBN 80-248-053-8.SOUKUPOVÁ, Jana a kol. Mikroekonomie. 3. dopl. vyd. Praha : Management Press, 2002. 548 s. ISBN 80-7261-061-9 .KOTLER, Philip; ARMSTRONG, Garry. Marketing. Praha : Grada Publishing, 2004. 855 s. ISBN 80-247-0513-3 .HORÁKOVÁ, Iveta. Marketing v současné světové praxi. Praha : Grada, 1992. 364 s. ISBN 80-85424-83-5 .VYSEKALOVÁ, Jitka; KOMÁRKOVÁ, Růžena. Psychologie reklamy. 2. rozš. a aktualiz. vyd. Praha : Grada Publishing,2002. 246 s. ISBN 80-247-0402-1 .

Požadavky

Žádné

Garant

Ing. Igor Černý, Ph.D.

Vyučující

Ing. Igor Černý, Ph.D.Ing. Simona Matušková, Ph.D.Ing. Markéta Rolčíková, Ph.D.Ing. Yveta Tomášková, Ph.D.