Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Zpracování grafické informace (ZGI)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ZGI - Zpracování grafické informace, Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava (VŠB-TU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

- seznámit se základními principy a algoritmy počítačové grafiky- znát rozdíly mezi vektorovou a rastrovou grafikou- naučit studenty pracovat v prostředí výkonného grafického systému CorelDraw (vektorová grafika)- zpracovat jednoduchou aplikaci v prostředí grafického programu CorelDraw- naučit se pracovat v prostředí grafického programu vektorové grafiky- zpracovat jednoduchou aplikaci v prostředí rastrové grafiky- úspěšně zvládnout test z počítačové grafiky

Osnova

1. Úvod do počítačové grafiky, vektorová a rastrová grafika2. Formalizace barevných vjemů v počítačové grafice3. Metody zpracování a komprimace rastrového obrázku4. Základy vektorové grafiky5. Vizualizační nástroje v počítačové grafice6. Exkurze do nízko úrovňové grafiky7. Vizualizační nástroje v počítačové graficeRámcová osnova cvičení:Vektorová grafika: start, panel nástrojů, dokument, nástroje, obdélník, obrys a výplň, paleta barev, drátěný model,čtverec, elipsa, kružnice, skosení, duplikace, logika vytváření objektů, zarovnávání a rozmístění, pomocné objekty,křivky, nástroj tvar, uzly a těžnice, strana úsečková a křivková, vrcholy ostrý, hladký a symetrický, text řetězcovýa odstavcový, text na křivce, text uvnitř objektu, nástroj malířské techniky, spirála, průhlednost, výplň přechodová.Rastrová grafika: start, instalace, okna, obrázek, výběry, barvy, transformace, retuše, vrstvy, masky, barevnémodely, jas, barevné doladění, zaostření fotografie, filtry, formáty obrázků, animace

Literatura

1. ŽÁRA, Jiří, BENEŠ, Bedřich, SOCHOR, Jiří, FELKEL, Petr. Moderní počítačová grafika. Praha, Computer Press, 2005. ISBN 80-251-0454-0 2. KADAVÝ, Dušan. CorelDRAW X4. Praha, ComputerPress, 2009. EAN:978-80-251-2490-1 3. VYBÍRAL, Josef. GIMP Praktická uživatelská příručka. Praha, Computer Press, 2008. EAN:9788025119457

Požadavky

Žádné

Garant

Mgr. Martin Skýba

Vyučující

Ing. Jiří RománekIng. Petr Rozehnal, Ph.D.Mgr. Martin Skýba