Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Základy počítačové grafiky (ZPG)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ZPG - Základy počítačové grafiky, Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava (VŠB-TU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem předmětu je seznámit posluchače se základy počítačové grafiky. Získat přehled v oblasti základních principů2D a zejména 3D počítačové grafiky. Posluchači se během semestru seznámí se základním principem grafické kartya zobrazovacího řetězce. Postupně budou prezentovány základními algoritmy používanými v počítačové grafice. Výsledkembude projekt, umožňující zobrazovat 3D scénu, pohybovat kamerou, objekty, nastavovat světla, barvy textury, doplnitscénu o stíny, průhlednost, normál mapy apod. (více na http://blender.vsb.cz).

Osnova

Přednášky: Úvod. Úloha počítačové grafiky, pseudografika, semigrafika. Technické prostředky počítačové grafiky. Vstupní avýstupní periferie. Rastrová a vektorová grafika. Matematika v počítačové grafice. Homogenní souřadnice. Rovnice lineárních objektů - bod, přímka, úsečka, křivka,rovina, plocha. Transformace objektů - posun, rotace. Zobrazení - kosoúhlé promítání, axonometrie, perspektiva. Křivky a plochy v počítačové grafice. Parametrické vyjádření křivek a ploch. Interpolační křivky. Prostorové křivky.Newtonův interpolační polynom. Hermitova interpolace. Fergusonovy křivky. Interpolace po obloucích. Spline funkce.Spline křivky. Bezierovy křivky. Plochy v počítačové grafice. Lineární, bikubická plocha. Coonsova bilineární plocha. Barvy a barevné systémy v počítačové grafice. RGB, CMY, CMYK. Odstraňování neviditelných hran a ploch. Stínování těles. Osvětlení scény. Realistické zobrazení scény. (Rendering). Textury. Základy počítačové animace. Konveční animace. Kreslení obrázků. Fraktály v počítačové grafice. Projekty:Dva projekty, první ve 2D. Druhý projekt ve 3D.Počítačové laboratoře:Úlohy zaměřené na počítačovou grafiku. Základní algoritmy Transformace Křivky Plochy Osvětlení a stínování

Literatura

Sylaby přednášek Základy počítačové grafiky

Požadavky

Žádné

Garant

Ing. Martin Němec, Ph.D.

Vyučující

Ing. Martin Němec, Ph.D.