Předmět Základy společenského chování - etiketa (ZSCH)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ZSCH - Základy společenského chování - etiketa, Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava (VŠB-TU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Cílem předmětu je získat dovednosti a návyky uplatňované v oblastispolečenského styku s lidmi, v pracovním styku s klienty a obchodními partnery. Studenti po absolvování kurzu umíaplikovat obecná pravidla etikety na konkrétní společenské situace. Dokáží využít znalost pravidel etikety přizákladních profesních událostech - přijímací řízení, nástup do zaměstnání, řízení vztahů s kolegy, jednání s klientya partnery. Podrobně se seznámí s problematikou firemní kultury, etického jednání a komunikace ve firmě, s kulturouzahraničních firem.Na základě znalosti problematiky verbální ineverbální komunikace jsou schopni profesionální sebeprezentace, ovládají řešení potenciálně problémových společenskýchsituací - konfliktů, pracovních i osobních. Vedle profesního styku jsou schopni úspěšně reprezentovat také přislavnostních společenských příležitostech.
Osnova
1. Etiketa, historický exkurz a současné pojetí.2. Obecná pravidla společenského styku. 3. Sociální komunikace. 4. Osobní a profesionální image. ETIKETA V PROFESNÍM STYKU5. Úvod do studia firemní kultury. 6. Etické jednání jako součást firemní kultury.7. Interní komunikace ve firmě. 8. Externí komunikace firmy. 9. Kultura zahraničních firem. ETIKETA MIMOPRACOVNÍCH UDÁLOSTÍ10. Rodinné a náboženské obřady. 11. Společenské podniky a příležitosti. 12. Stolování a stolničení.
Literatura
ADAIR, John Eric. Efektivní komunikace. 1. vyd. Praha: Alfa Publishing, 2004. 175 s. ISBN 80-86851-10-9 .BROOKS, Ian. Firemní kultura. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2003. 296 s. ISBN 80-7226-763-9 .RÝZNAR, Ladislav. Rozmanitosti EU: 25 tváří Evropy.1. vyd. Praha: Svoboda Servis, 2006. 381 s. ISBN 80-86320-47-2 .ŠŤASTNÝ, Václav. Organizační protokol: firem, institucí a jednotlivců. 1. vyd. Praha: Wolters Kluwer, 2009. 131s. ISBN 978-80-7357-445-1 .ŠPAČEK, Ladislav. Nová velká kniha etikety. 2. rozšířené vyd. Praha: Mladá fronta, 2008. 268 s. ISBN 978-80-204-1954-5.
Požadavky
Žádné
Garant
Mgr. Petra Kowaliková, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Petra Kowaliková, Ph.D.