Předmět Systémy managementu kvality v ekonomickém vzdělávání (1DP048)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 1DP048 - Systémy managementu kvality v ekonomickém vzdělávání, Fakulta financí a účetnictví, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1) Pojem kvalita, technokratické a technologické definice kvality, zákaznické chápaní pojmu kvalita, hodnotově orientované definice kvality, ekologicky orientované definice kvality, historie managementu kvality, vývoj manažerství kvality v USA, Japonsku a v Evropě, významné osobnosti a jejich přínos.2) Systémy managementu kvality – TQM, pilíře TQM, kontinuální (permanentní) zdokonalování (kaizen), základní principy TQM, orientace na zákazníka, vedení lidí a týmová práce, partnerství s dodavateli, rozvoj a angažovanost lidí, orientace na procesy, neustálé zlepšování a inovace, měřitelnost výsledků, odpovědnost vůči okolí.3) Model výjimečnosti EFQM, Evropská nadace pro manažerství kvality, Evropská cena za kvalitu, Národní cena kvality Malcolma Baldridgea, Demingova cena. Uplatnění modelu EFQM.4) Kvalita vzdělávaní, úkoly vzdělávání při zvyšovaní kvality, rozdíly mezi školou a průmyslným podnikem při aplikaci systémů manažerství kvality v školství.5) Management kvality vyučovacího procesu, základní prvky, aplikace PDCA cyklu.6) Management kvality školy, orientace na zákazníka, orientace na procesy, hlavní úkoly managementu školy, kultura školy.7) Autoevaluace školy, postup při sebehodnocení školy podle Evropského pilotního projektu pro hodnocení kvality škol, postup při sebehodnocení školy podle EFQM.8) Metody používané v managementu kvality školy – dotazníková metoda, metoda rozhovoru, Brainstorming, Metoda 5 krát „proč“, Ishikawův diagram, Paretův diagram 9) Postup při zavádění managementu kvality, poslání školy, strategický plán školy.10) Charakteristika kvalitní školy, kvalitního učitele a kvalitního vyučovaní.11) Příklady dobré praxe – případové studie, tvorba a hodnocení případových studií. 12) Moderní trendy v rozvoji systému řízení kvality. Model CAF, ISO 9000.
Získané způsobilosti
Po úspěšném absolvování budou studenti schopni:- definovat základní pojmy; - orientovat se v historii managementu kvality; - posoudit kriteria kvality vzdělávání; - uplatnit metody používané v managementu kvality; - posoudit charakteristiku kvalitního učitele a lektora a kvalitního vyučování.
Literatura
TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNDAlbert, S. Systémy manažérstva kvality. 56 s. 2006. ISBN 80-89234-08-9. DNEZVALOVÁ, Danuše. Kvalita ve škole. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2002, 111 s. ISBN 80-244-0452-4. DTurek, I. Didaktika. 2010. s. 464 - s. 499. ISBN 978-80-8078-322-8
Požadavky
žádné
Garant
Ing. Katarína Krpálková Krelová, Ph.D.
Vyučující
Ing. Katarína Krpálková Krelová, Ph.D.