Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Úvod do psychologie pro učitele (1DP131)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 1DP131 - Úvod do psychologie pro učitele, Fakulta financí a účetnictví, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Význam psychologie pro práci učitele2. Hlavní světové psychologické směry ve vazbě na vzdělávací procesy3. Biologická, vývojová a sociální podmíněnost lidské psychiky4. Základní psychické procesy a stavy v oblasti vzdělávání5. Psychický vývoj v pubertě a adolescenci jednice a jeho možné problémy6. Úvod do psychologie dospělých studujících7. Osobnost učitele z hlediska psychologie - sociální dovednosti učitele8. Psychologické základy interakce učitel - žák ze sociálně psychologické stránky9. Vybrané základní psychologické otázky vyučování a učení - výuková komunikace, sociální svět školy a rodiny, základy pedagogicko-psychologické diagnostiky

Získané způsobilosti

Po úspěšném absolvování budou studenti schopni: - pochopit psychologické pojmy a myšlení s ohledem na teorii i praxi učení a formování osobnosti, - pochopit návaznosti teoretických východisek s praktickými aplikacemi v oblasti předmětu psychologie pro učitele; - pochopit základní determinace lidské psychiky; - seznámení se s psychologickými základy interakce učitel - žák; - objasnit základní otázky psychologie vyučování, psychologie výchovy a sociální psychologie ve školním prostředí, podmínek úspěšné práce učitele a žáků, základní principy optimalizace vyučovacího procesu ze sociálně psychologické stránky; - pochopit funkce pedagogicko-psychologické diagnostiky.

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZČÁP, J. -- MAREŠ, J.Psychologie pro učitele.Praha:Portál, 2001.80-7178-463-XZTRNKA, J.Pedagogická psychologie pro ekonomy. [D.] 1.Praha:Vysoká škola ekonomická, 1993.80-7079-699-5DGILLERNOVÁ, I. -- KREJČOVÁ, L.Sociální dovednosti ve škole.Praha:Grada Publishing, 2012.978-80-247-3472-9DD LANGMEIER, J. Vývojová psychologie. Praha. Grada Publishing. 2006. ISBN 978-80-247-3472-9.DHELUS, Z. Sociální psychologie pro pedagogy. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1168-3.DKYPRIACOU,Ch. Klíčové dovednosti učitele. Praha. Portál, 1996. ISBN 80-7178-022-7.DMERTIN.V.-KREJČOVÁ, L. eds. Metody a postupy poznávání žáka:pedagogická diagnostika. Praha. Wolters Kluwer ČR, 2012. ISBN 978-80-7357-679-0. DPAUKNEROVÁ, D. A KOL. Psychologie pro ekonomy a manažery. Praha, Grada Publishing, 2012. ISBN 978-80-7357-679-0. DŘÍČAN, P. Pschologie osonosti: obor v pohybu. Praha. Grada Publishing, 2007. 978-80-247-1174-4. DVÝROST, J., SLAMĚNÍK, I. Sociální psychologie. Praha. Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1428-8.

Požadavky

žádné

Garant

PhDr. Zuzana Hubinková, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Zuzana Hubinková, Ph.D.