Předmět Úvod do psychologie pro učitele (1DP131)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 1DP131 - Úvod do psychologie pro učitele, Fakulta financí a účetnictví, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Význam psychologie pro práci učitele2. Hlavní světové psychologické směry ve vazbě na vzdělávací procesy3. Biologická, vývojová a sociální podmíněnost lidské psychiky4. Základní psychické procesy a stavy v oblasti vzdělávání5. Psychický vývoj v pubertě a adolescenci jednice a jeho možné problémy6. Úvod do psychologie dospělých studujících7. Osobnost učitele z hlediska psychologie - sociální dovednosti učitele8. Psychologické základy interakce učitel - žák ze sociálně psychologické stránky9. Vybrané základní psychologické otázky vyučování a učení - výuková komunikace, sociální svět školy a rodiny, základy pedagogicko-psychologické diagnostiky
Získané způsobilosti
Po úspěšném absolvování budou studenti schopni: - pochopit psychologické pojmy a myšlení s ohledem na teorii i praxi učení a formování osobnosti, - pochopit návaznosti teoretických východisek s praktickými aplikacemi v oblasti předmětu psychologie pro učitele; - pochopit základní determinace lidské psychiky; - seznámení se s psychologickými základy interakce učitel - žák; - objasnit základní otázky psychologie vyučování, psychologie výchovy a sociální psychologie ve školním prostředí, podmínek úspěšné práce učitele a žáků, základní principy optimalizace vyučovacího procesu ze sociálně psychologické stránky; - pochopit funkce pedagogicko-psychologické diagnostiky.
Literatura
TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZČÁP, J. -- MAREŠ, J.Psychologie pro učitele.Praha:Portál, 2001.80-7178-463-XZTRNKA, J.Pedagogická psychologie pro ekonomy. [D.] 1.Praha:Vysoká škola ekonomická, 1993.80-7079-699-5DGILLERNOVÁ, I. -- KREJČOVÁ, L.Sociální dovednosti ve škole.Praha:Grada Publishing, 2012.978-80-247-3472-9DD LANGMEIER, J. Vývojová psychologie. Praha. Grada Publishing. 2006. ISBN 978-80-247-3472-9.DHELUS, Z. Sociální psychologie pro pedagogy. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1168-3.DKYPRIACOU,Ch. Klíčové dovednosti učitele. Praha. Portál, 1996. ISBN 80-7178-022-7.DMERTIN.V.-KREJČOVÁ, L. eds. Metody a postupy poznávání žáka:pedagogická diagnostika. Praha. Wolters Kluwer ČR, 2012. ISBN 978-80-7357-679-0. DPAUKNEROVÁ, D. A KOL. Psychologie pro ekonomy a manažery. Praha, Grada Publishing, 2012. ISBN 978-80-7357-679-0. DŘÍČAN, P. Pschologie osonosti: obor v pohybu. Praha. Grada Publishing, 2007. 978-80-247-1174-4. DVÝROST, J., SLAMĚNÍK, I. Sociální psychologie. Praha. Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1428-8.
Požadavky
žádné
Garant
PhDr. Zuzana Hubinková, Ph.D.
Vyučující
PhDr. Zuzana Hubinková, Ph.D.