Předmět Didaktika účetnictví s didaktickou praxí (1DP507)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 1DP507 - Didaktika účetnictví s didaktickou praxí, Fakulta financí a účetnictví, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Pojetí, cíle a obsah předmětu účetnictví ve výchově a vzdělávání na obchodních akademiích, na ostatních typech středních škol a na vyšších odborných školách s ekonomickým zaměřením2. Specifický charakter poznatků účetnictví a jeho odraz ve výchovně vzdělávacích metodách prostředcích a v organizaci vyučovacího procesu. Práce s účetními příklady v účetnictví3. Didaktická charakteristika a analýza učiva základů účetnictví na obchodních akademiích. Didaktická analýza učiva o účetní dokumentaci4. Didaktická analýza učiva o majetku podniku a o rozvaze5. Didaktická analýza učiva o soustavě účtů v účetnictví6. Základní účtování na účtech v základech účetnictví7. Didaktická analýza učiva o finančním účetnictví podnikatelů (se zaměřením na výrobní a obchodní činnosti)- evidence zásob 8. Didaktická analýza učiva finančního účetnictví - evidence dlouhodobého majetku9. Didaktická analýza učiva finančního účetnictví - evidence na finančních účtech a na účtech zúčtovacích vztahů10. Didaktická analýza učiva finančního účetnictví – evidence nákladů a výnosů11. Didaktická analýza učiva finančního účetnictví - evidence na kapitálových účtech12. Didaktická analýza učiva finančního účetnictví - účetní uzávěrka a závěrka13. Didaktická charakteristika a analýza učiva o manažerském účetnictví
Získané způsobilosti
Po úspěšném absolvování budou studenti schopni:- vyučovat předmět účetnictví na středních školách;- orientovat se v soustavě učiva předmětu účetnictví na obchodních akademiích;- provádět didaktický rozbor učiva a transformovat poznatky z oblasti účetnictví do výuky;- využívat různé didaktické metody tradiční i moderní koncepce vyučování;- vytvářet didaktické materiály pro výuku účetnictví;- navrhnout vhodnou strukturu vyučovacích hodin;- využívat při výuce účetnictví didaktickou a výpočetní techniku.
Literatura
TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZROTPORT, M. -- FIŠEROVÁ, M. -- BERKOVÁ, K.Didaktika základů účetnictví.Praha:Oeconomica, 2011.978-80-245-1837-4ZKOUDELA, J.Didaktika účetnictví. Díl 2.Praha:Vysoká škola ekonomická, 1996.80-7079-271-XZKOUDELA, J. -- ROTPORT, M.Didaktika účetnictví. Díl III.Praha:Vysoká škola ekonomická, 2001.80-245-0241-0ZMUNZAR, V.Nové příklady z účetnictví a jejich řešení.2003.ZRYNEŠ, P.Podvojné účetnictví a účetní závěrka 2012 : průvodce podvojným účetnictvím k 1.1.2012.Olomouc:ANAG, 2012.978-80-7263-714-0DJANHUBA, M.Základy teorie účetnictví.Praha:Oeconomica, 2005.80-245-0852-4DKOVANICOVÁ, D.Abeceda účetních znalostí pro každého.Praha:Bova Polygon, 2009.978-80-7273-1565DKOVANICOVÁ, D.Finanční účetnictví : světový koncept IFRS/IAS.Praha:Polygon, 2005.80-7273-129-7DDVOŘÁKOVÁ, D.Finanční účetnictví a výkaznictví podle mezinárodních standardů IFRS.Brno:Computer Press, 2011.978-80-251-3652-2
Požadavky
Student musí splnit všechny části.
Garant
prof. Ing. Bohumil Král, CSc.
Vyučující
Ing. Kateřina Berková, Ph.D.Ing. Marie Fišerová, Ph.D.prof. Ing. Bohumil Král, CSc.