Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika účetnictví podle IFRS (1DP523)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 1DP523 - Didaktika účetnictví podle IFRS, Fakulta financí a účetnictví, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Pojetí, cíle, zařazení předmětu účetnictví na různých typech středních škol. Důvody implementace IFRS do ekonomického vzdělávání na obchodních akademiích. 2. Přístupy k zařazení IFRS do školního kurikula na obchodních akademiích. 3. Pojetí, cíle a obsah IFRS na vyšších odborných školách ekonomického zaměření. 4. Zvláštnosti použití koncepcí ekonomického vzdělávání, vyučovacích metod, organizačních forem. 5. Rozvoj klíčových a odborných kompetencí s důrazem na účetní a ekonomické myšlení. Zařazení průřezových témat. 6. Didaktická analýza učiva IFRS v předmětu účetnictví na obchodních akademiích (srovnání IFRS s národní úpravou).Didaktická analýza: Mezinárodní harmonizace účetnictví.7. Didaktická analýza: Koncepční rámec účetnictví IFRS. Oceňovací základny. 8. Didaktická analýza: Zásoby.9. Didaktická analýza: Dlouhodobá aktiva (Pozemky, budovy a zařízení).10.Didaktická analýza: Náklady a výnosy.11.Didaktická analýza: Leasing.12.Didaktická analýza: Vybrané účetní výkazy (Rozvaha – výkaz o finanční pozici, Výkaz o úplném výsledku hospodaření, Komentář k účetním výkazům).13.Uspořádání a obsah učiva IFRS v rámci samostatného předmětu na obchodních akademiích.

Získané způsobilosti

Po úspěšném absolvování budou studenti schopni:- aplikovat adekvátní didaktické postupy a metody při výkladu IFRS a jejich srovnání s účetnictvím v podmínkách České republiky,- transformovat poznatky IFRS a logicky uspořádat učivo v předmětu účetnictví a v rámci samostatného předmětu,- organizovat a řídit vyučování,- vyučovat účetnictví v podmínkách IFRS na středních a vyšších odborných školách.

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZBERKOVÁ, K. -- FIŠEROVÁ, M. -- HOLEČKOVÁ, L. -- FIALOVÁ, J.Metodický materiál k implementaci IFRS do sekundárního vzdělávání.Brno:Tribun EU, 2013.978-80-263-0530-9ZROTPORT, M. -- FIŠEROVÁ, M. -- BERKOVÁ, K.Didaktika základů účetnictví.Praha:Nakladatelství Oeconomica, 2011.978-80-245-1837-4ZDVOŘÁKOVÁ, D.Finanční účetnictví a výkaznictví podle mezinárodních standardů IFRS.Praha:Computer Press, 2011.978-80-251-3652-2DKOUDELA, J.Didaktika účetnictví. Díl 2.Praha:Vysoká škola ekonomická, 1996.80-7079-271-XDASZTALOS, O.Ekonomické vzdělávání v systému středního a vyššího školství v České republice.Praha:Vysoká škola ekonomická, 1996.80-7079-319-8DKOVANICOVÁ, D.Finanční účetnictví : světový koncept IFRS/IAS.Praha:Polygon, 2005.80-7273-129-7DRYNEŠ, P.Podvojné účetnictví a účetní závěrka 2013 : průvodce podvojným účetnictvím k 1.1.2013.Olomouc:ANAG, 2013.978-80-7263-793-5DJANHUBA, M.Základy teorie účetnictví.Praha:Nakladatelství Oeconomica, 2007.978-80-245-1268-6DKOVANICOVÁ, D.Abeceda účetních znalostí pro každého.Praha:Bova Polygon, 2009.978-80-7273-156-5DČeské účetní standardyDIASB. International Financial Reporting Standards (aktuální vydání v tištěné nebo elektronické podobě)DVyhláška č. 500/2002 Sb., kterou se provádí některá ustanovení zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů, pro účetní jednotky, které jsou podnikateli účtujícími v soustavě podvojného účetnictví, ve znění pozdějších předpisůDZákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví ve znění pozdějších předpisů

Požadavky

žádné

Garant

Ing. Kateřina Berková, Ph.D.

Vyučující

Ing. Kateřina Berková, Ph.D.