Předmět Metodologie hospodářské pedagogiky (DEP901)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu DEP901 - Metodologie hospodářské pedagogiky, Fakulta financí a účetnictví, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Základy hospodářské pedagogiky 2. Výzkum potřeb ekonomického vzdělání ve společnosti 3. Řešení ekonomického vzdělávání z hlediska historického, metodického a obsahového 4. Gnoseologické aspekty ekonomického vzdělávání 5. Modelování obsahových struktur v ekonomickém vzdělávání 6. Modelování struktur vyučovacích jednotek v ekonomickém vzdělávání 7. Modelování plánování a příprav na vyučování 8. Modelování organizačních struktur ekonomického vzdělávání 9. Objektivní a subjektivní podmínky a předpoklady ekonomického vzdělávání 10. Metody a techniky vědeckého bádání v hospodářské pedagogice
Získané způsobilosti
Po úspěšném absolvování doktorského studia budou studenti schopni:- porozumět principům hospodářské pedagogiky;- pochopit potřeby ekonomického vzdělání ve společnosti;- seznámit se s řešením ekonomického vzdělávání z hlediska historického;- modelovat obsahové struktury v ekonomickém vzdělávání;- zvládnout metody a techniky vědeckého bádání v hospodářské pedagogice.
Literatura
TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZASZTALOS, O.Ekonomické vzdělávání v systému středního a vyššího školství v České republice.Praha:Vysoká škola ekonomická, 1996.80-7079-319-8ZKRPÁLEK, P. -- KRPÁLKOVÁ KRELOVÁ, K.Didaktika ekonomických předmětů.Praha:Nakladatelství Oeconomica, 2012.978-80-245-1909-8DAchtenhagen, F. Didaktik des Wirtschaftslehre-Unterrichts, Opladen. 1984.DAnderson, G. et Arsenault, N. Fundamentals of EducationalResearch. London:Falmer Press. 1998.DCoufalík, J. Úvod do teorie tvorby základních pedagogických dokumentů pro střední odborné školy. Praha: VÚOŠ Praha 1980.DGavora, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido. 2000. ISBN 80-85931-79-6.DGavora, P. Výzkumnémetody v pedagogice. Brno: Paido. 1996.DHendl, J. Přehled statistických metod zpracování dat. Praha: Portál. 2004. ISBN 80-7178-820-1.DHunter, M. H. Leadership and theReform of Education. Manchester: Policy Press. 2011. ISBN 978-1847427663.DChráska, M. K současnýmtrendům pedagogického výzkumu ve světě. Olomouc: Pedagogická fakulta UP. 1995.DSkalková, J. et al. Úvod do metodologie a metod pedagogického výzkumu. Praha: SPN. 1983.DWalterová, E. Kurikulum. Proměny a trendy v mezinárodníperspektivě. Brno: CDVU MU. 1994.
Požadavky
žádné
Garant
doc. Ing. Pavel Krpálek, CSc.
Vyučující
doc. Ing. Pavel Krpálek, CSc.