Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Vysokoškolská pedagogika (DEP904)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu DEP904 - Vysokoškolská pedagogika, Fakulta financí a účetnictví, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

l. Vysokoškolská pedagogika jako vědní disciplína. Pojetí, cíle. Metody práce. Vazba na jiné vědní obory. 2. Vysokoškolští studenti. Specifické znaky (ve srovnání se studenty střední školy). Pokus o psychologickou charakteristiku. Struktura vysokoškolských studentů z různých hledisek. Stupnice hodnot a životní postoje vysokoškolských studentů. Právní postavení vysokoškolských studentů. Studentská samospráva - tendence ve světě. 3. Profil absolventa vysoké školy, se zvláštním zřetelem k vysokým školám ekonomického zaměření. (Včetně obsahu a výchovy). 4. Základní otázky obsahu vzdělání na vysoké škole. Mezinárodní srovnání (pokus). Kurikula. Přejímání vzdělávacích programů. 5. Vztah teoretické a praktické výuky na vysoké škole (humanitní, technické, ekonomické, ...). Jejich problémy a pokusy o řešení - ve vztahu k rozvoji vědy a k praxi. Pokus o konkretizaci. 6. Vytváření (výchova) komplexního přístupu studentů k vysokoškolské přípravě. 7. Formy a metody vysokoškolské výuky. - přednáška na vysoké škole - seminář na vysoké škole - cvičení na vysoké škole - odborná praxe vysokoškolských studentů - aktivizující metody výuky na vysoké škole 8. Materiální a technické zabezpečení vyučovacího procesu na vysoké škole. 9. Vysokoškolský učitel, jeho osobnost (příprava, osobní a morální vlastnosti, vědomosti - teorie, praxe....) 10. Učitel a studenti na vysoké škole. Jejich vzájemné vztahy (psychologie, odbornost, praxe) 11. Hodnocení vědomostí, dovedností a pracovních postojů vysokoškolských studentů (zkoušky, zápočty, klasifikované zápočty). 12. Seminární práce. Ročníkové práce. Eseje aj.

Získané způsobilosti

Po úspěšném zvládnutí předmětu budou studenti schopni:- porozumět vysokoškolské pedagogice jako vědní disciplíně;- seznámit se s pojetím a metodami práce vysokoškolského učitele;- porozumět specifickým zvláštnostem vysokoškolských studentů;- analyzovat profil absolventa vysoké školy; - řešit základní otázky obsahu vzdělání na vysoké škole;- metodicky řešit seminární práce, ročníkové práce, eseje aj.;- provádět hodnocení vědomostí, dovedností a pracovních postojů vysokoškolských studentů.

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZASZTALOS, O. -- KUČEROVÁ, M.Didaktika ekonomických předmětů.80-245-1140-1ZASZTALOS, O.Diverzifikace vysokoškolského ekonomického vzdělávání.ISSN 0572-3043ZASZTALOS, O.Ekonomické vzdělávání v systému středního a vyššího školství v České republice.Praha:Vysoká škola ekonomická, 1996.80-7079-319-8ZKOUDELA, J.Vysokoškolská příprava učitelů odborných ekonomických předmětů pro střední a jiné školy. Praha.ZVAŠUTOVÁ, J.Strategie výuky ve vysokoškolském vzdělávání.Praha:Univerzita Karlova, 2002.80-7290-100-1ZVAŠUTOVÁ, J. (ed.).Vybrané otázky vysokoškolské pedagogiky pro vzdělavatele učitelů.Praha:Univerzita Karlova, 1999.80-86039-97-8ZVALIŠOVÁ, A. -- KASÍKOVÁ, H.Pedagogika pro učitele.Praha:Grada, 2007.978-80-247-1734-0ZPRŮCHA, J.Moderní pedagogika.Praha:Portál, 2005.80-7367-047-XZPRŮCHA, J.Pedagogická encyklopedie.Praha:Portál, 2009.978-80-7367-546-2ZČÁP, J. -- MAREŠ, J.Psychologie pro učitele.Praha:Portál, 2007.978-80-7367-273-7ZKALHOUS, Z. -- OBST, O.Školní didaktika.Praha:Portál, 2002.80-7178-253-XZPETTY, G.Moderní vyučování.Praha:Portál, 2008.978-80-7367-427-4

Požadavky

žádné

Garant

doc. PhDr. Jiří Dvořáček, CSc.

Vyučující

doc. PhDr. Jiří Dvořáček, CSc.