Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Pedagogicko-psychologická a didaktická příprava začínajících vysokoškolských učitelů (DEP911)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu DEP911 - Pedagogicko-psychologická a didaktická příprava začínajících vysokoškolských učitelů, Fakulta financí a účetnictví, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Vysokoškolská pedagogika a její proměny (struktura terciální sféry v ČR a v Evropě) 2. Psychologické aspekty práce vysokoškolského učitele 3. Didaktika a didaktický systém (formy vysokoškolské výuky, hospitace, evaluační techniky) 4. Typy vyučovacích metod a nové koncepce vzdělávání 5. Didaktická technika a její využití6. Praktické využití vyučovacích metod v ekonomicky zaměřených předmětech 7. Simulační hra na počítači – praktická ukázka didaktické jednotky 8. Řeč a „řeč těla“ – rétorika ve vyučovacím procesu 9. Rétorika v cizím jazyce (angličtina) 10. Etika a etické aspekty práce vysokoškolského učitele 11. Microteaching I: Rétorické dovednosti 12. Microteaching II: Nácvik pedagogických dovedností – ukázka vyučovací jednotky 13. Microteaching III: Nácvik pedagogických dovedností – analýza konkrétní vyučovací jednotky 14. Evaluace a autoevaluace – na příkladě účastníků kurzu

Získané způsobilosti

Po úspěšném absolvování posluchač umí: komplexně připravit vyučovací jednotku, samostatně využívat poznatky pedagogiky, didaktiky, psychologie při přípravě vyučovací jednotky vzhledem k vyučovací látce vybírat a aplikovat vhodné didaktické metody, vyhledávat vhodné moderní a inovativní koncepce vzdělávání, využívat didaktickou techniku,  komunikovat v duchu ars bene dicendi, zbavovat se trémy, ostýchavosti a jiných nežádoucích jevů, včetně přednesu v cizím jazyce, dodržovat zákon i etická pravidla spjatá s vyučováním, analyzovat vyučovací jednotku.

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZKRÁLOVÁ, A. -- NOVÁK, J. a kol.Teoretické aspekty racionalizace ekonomického vzdělávání.Praha:Press21, 2014.978-80-905181-5-5ZASZTALOS, O.Ekonomické vzdělávání v systému středního a vyššího školství v České republice.Praha:Vysoká škola ekonomická, 1996.80-7079-319-8

Požadavky

žádné

Garant

prof. PhDr. Libor Pavera, CSc.

Vyučující

doc. PhDr. Jiří Dvořáček, CSc.doc. Ing. Pavel Krpálek, CSc.Ing. Katarína Krpálková Krelová, Ph.D.prof. PhDr. Libor Pavera, CSc.