Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Analýza trhu ICT (4IT461)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 4IT461 - Analýza trhu ICT, Fakulta informatiky a statistiky, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Obsahem kursu 4IT460 je přehled aktuálního dění a trendů na trhu informačních technologií. Cílem kursu je naučit studenty a studentky vybírat, chápat a analyzovat informace týkající se trhu informačních technologií. Každé z dále uvedených dílčích témat se probírá formou stručného teoretického úvodu, po němž následuje diskuse nad případovými studiemi.• Určující faktory oboru ICT v dnešní době. „Gang čtyř“ — Amazon, Apple, Facebook a Google jako klíčoví hráči. Krize obchodních modelů.• Přehledná historie IT od roku 1890 po dnešek.• Podniková informatika v roce 2012 a dále. „IT doesn’t matter.“ Architektura IT systémů, datová centra, cloud. Webové a mobilní aplikace. Obchodní smlouvy, všeobecné obchodní podmínky a právní aspekty podnikové informatiky. • Sítě I. — Infrastruktura. Architektura internetu a její důsledky. Malé světy a bezškálové sítě. • Sítě II. — Spolupráce. Sociální sítě, sociální média, crowdsourcing. Uživatelsky generovaný obsah, emergentní chování, transakční data. Data mining v sociálních sítích.• Bezpečnost. Typy útoků a útočníků. Přehled aktuálních rizik. Bezpečnostní politiky. • Duševní vlastnictví a copyright. Open source. Obchodní modely „free“ a jejich nedostatky. • Ochrana soukromí. Mobilní a geolokační technologie, SoCoMo. Reputační systémy.• Digitální technologie a politický proces. Informační společnost. Elektronické volby, smart mobs, případová studie arabského jara. • Navazující a související technologie: data science, matematická sociologie, nano, bio, robotika, 3D tisk apod.• ICT a makroekonomika: trh IT v ČR. Podíl IT na českém HDP. Konkurenceschopnost. • ICT a mikroekonomika: využití ICT v českých podnicích, domácnostech a ve veřejném sektoru. Veřejné zakázky.• Startupy. Česká scéna začínajících IT firem, „startupová filozofie“ a její kritika, případové studie.

Získané způsobilosti

Po úspěšném absolvování budou studenti schopni: Samostatně analyzovat problémy týkající se IT trhu; Rozlišovat v oblasti IT marketingová prohlášení od reality; Kriticky posuzovat nové technologické trendy; Posuzovat IT nikoli jen z technologického hlediska, ale jako součást a faktor národní ekonomiky.

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZVOŘÍŠEK, J. (ed.).Principy a modely řízení podnikové informatiky.Praha:Oeconomica, 2008.978-80-245-1440-6DBrooks F.P. The Mythical Man-Month: Essays on Software Engineering. Boston:Addison-Wesley. 2005. ISBN 978-0201835953DCarr N. Does IT Matter? Information Technology and the Corrosion of Competitive Advantage. Boston:Harvard Business Review Press. 2004 ISBN 978-1591394440DCarr N. The Shallows: What the Internet Is Doing to Our Brains. New York:W.W. Norton. 2010 ISBN 978-0393072228DMorozov E.The Net Delusion: The Dark Side of Internet Freedom. New York:Public Affairs. 2011. ISBN 978-1586488741DWalling R. Start Small, Stay Small; A Developer's Guide to Launching a Startup. San Francisco:The Numa Group. 2010. ISBN B003YH9MMI

Požadavky

žádné

Garant

Ing. Petr Koubský, CSc.

Vyučující

Ing. Petr Koubský, CSc.