Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Sémiotika multimédií (4ME301)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 4ME301 - Sémiotika multimédií, Fakulta informatiky a statistiky, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Předmět si klade za cíl seznámit studenty se základními kategoriemi používaných při analýze obsahu i formy multimediálních sdělení. Vychází přitom z koncepce sémiotiky a různých způsobů analýzy znakové situace. Způsoby analýzy a používané kategorie najdou uplatnění u tvůrců i adresátů multimediálních sdělení. Výuka se bude skládat z rozboru postupů semiózy i praktických příkladů jejího použití.V předmětu se studenti seznámí s následujícími tématy:Kontext sémiotiky: Strukturalismus a jeho myšlenky, Hjelmslev, R. Jakobson, A. Greimas, post strukturalismus a jeho myšlenky,G. Deleuze, J. Derrida Sémiotika: znak, situace, syntaktika, sémantika, pragmatika, binární a triadická koncepce sémiotiky, substance, forma, syntagma, paradigma, denotace, konotace, kód, obrazný jazyk, langue, parole, kategorie, pragmatismus, sylogismus, nekonečná semióza Analýza multimédií: média, mediální struktury a instituce, účinky médií na jedince a společnost, film, fotografie, televize, hudba, rozhlas, počítačová sémiotika, internet, komiks, popart, streetart, noviny, R. Barthes, M. McLuhan, kýč, komunikace, společenské kódy, idoly, řečové akty.

Získané způsobilosti

Po úspěšném absolvování kurzu budou studenti umět:porozumí filosofickým a sociálním aspektům komunikace, kultury, sémiotiky, antropologie a médií, budou umět zohlednit vliv a funkci technologií a jejich vliv na společenskou realitu. Budou umět analyzovat různé sociální a symbolické systémy, procesy a vztahy, popisovat jejich zdroje a kontexty.Studenti se budou orientovat v mediálních sděleních, budou je umět analyzovat podle různých sémiotických postupů a jejich analýzám rozumět. Naučí se pojmenovávat a definovat vazby a souvislosti mezi různými formami a způsoby sdělení.

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZECO, U.Teorie sémiotiky.Praha:Argo, 2009.978-80-257-0157-7DMCQUAIL, D.Úvod do teorie masové komunikace.Praha:Portál, 2009.978-80-7367-574-5DECO, U.Lector in fabula : role čtenáře, aneb, Interpretační kooperace v narativních textech.Praha:Academia, 2010.978-80-200-1828-1

Požadavky

žádné

Garant

Mgr. Ing. Tomáš Sigmund, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Ing. Tomáš Sigmund, Ph.D.