Předmět Grafika a animace v technologii Flash (4ME314)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 4ME314 - Grafika a animace v technologii Flash, Fakulta informatiky a statistiky, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Seznámení s Flashem - Co je Flash, jaké využívá technologie, kde se používá, kde se nehodí, budoucnost Flashe - HTML 5, platformy2. Seznámení s prostředím - Pracovní plocha, časová osa, knihovna, práce s vrstvami, inspektor vlastností, nástroje, ActionScript - seznámení3. Práce s grafikou - Úvod do principů grafiky ve Flashi, tahy a výplně, základní tvary, barevné přechody, průhlednost, tvorba křivek, text, masky4. Symboly - Seznámení, tvorba, import, práce se symboly, práce s instancemi, filtry, 3D práce se symboly5. Animace - Úvod do principů animace, přehrávání, animace polohy, cesta, tempo, časování, animace filtrů, průhlednosti, transformace, vnořené animace, náběh, doběh, 3D pohyb6. Propojený pohyb (kinematika), morfování - Úvod, principy, inverzní kinematika, možnosti armatury, morfování pomocí doplnění tvarů, pomocné body tvaru7. ActionScript - ScriptAssist, ActionScript 2.0, ActionScript 3.0, Syntaxe, funkce - nejpoužívanější8. Interaktivní navigace - Seznámení s interaktivními filmy, rozvržení prvků, obsluhy událostí pro tlačítka, cílové snímky, přehrávání animace, animovaná tlačítka9. Zvuk a video - Úvod do zvuků a videa, Adobe Media Encoder, možnosti kódování, externí video, práce s videem, průhledností, vkládání videa10. Komponenty - Co to jsou komponenty - výhody, principy použití; přidávání komponent, tvorba prvků a animací za použití komponent11. Práce s obsahem Flashe, publikování - načítání externího obsahu, ovládání animace, testování animace, publikování - možnosti, typy; změna nastavení - zobrazení, kvalita; export12. Flex, XML, 3D - Flex: princip RIA aplikací, Flash Builder, komponenty Flexu; XML: princip použití, možnosti; 3D PaperVision: základy technologie, možnosti propojení13. Prezentace a obhajoba projektů - Krátké prezentace projektů, které studenti tvoří od půlky semestru; obhájení použitých řešení
Získané způsobilosti
Po úspěšném absolvování kurzu budou studenti schopní samostatné tvorby základních i složitějších animací v prostředí programu Adobe Flash. Získají praktické dovednosti v práci s jednotlivými nástroji a komponentami programu Adobe Flash, s programovacím jazykem ActionScript 3.0 a s exportem videa do formátů vhodných k publikování na internetu. Získají tak znalosti a dovednosti, které jsou potřebné pro vytváření multimediálního obsahu publikovatelného v prostředí internetu - bannerů, videa, animací, aplikací i samostatných komponent.
Literatura
TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZAdobe Flash CS4 Professional : oficiální výukový kurz.Brno:Computer Press, 2009.978-80-251-2334-8ZAdobe Flash CS3 : oficiální výukový kurz.Brno:Computer Press, 2008.978-80-251-2109-2ZSCHAEFFER, M.Adobe Flash CS4 professional : 100 nejlepších postupů.Brno:Computer Press, 2009.978-80-251-2333-1DFOTR, J.Naprogramujte si vlastní hru v Macromedia Flash MX 2004.Brno:CP Books, 2005.80-251-0576-8DKERMAN, P.ActionScript ve Flashi : podrobná příručka.Praha:Computer Press, 2002.80-7226-615-2DSWANN, C. -- CAINES, G.Flash s využitím XML : podrobný průvodce začínajícího uživatele : [tvorba dynamických webových stránek].Praha:Grada, 2003.80-247-0389-0
Požadavky
žádné
Garant
Ing. Libor Krsek
Vyučující
Ing. Libor Krsek