Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Anglický jazyk začátečnický 6 (4PS185)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 4PS185 - Anglický jazyk začátečnický 6, Fakulta informatiky a statistiky, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Srovnání použití předpřítomného času prostého a minulého prostého v jejich aktivních i pasivních tvarech. Frázová slovesa – jejich význam idiomatický a doslovný. Motivační dopis. Vyjadřování po telefonu. Životní styl pracovníků v různých profesích.Podmínkové věty – podmínka budoucí reálná, nereálná. Hypotetické situace. Časové věty. Silná a slabá přídavná jména. Návrhy/doporučení. Modální slovesa must/could/might/can’t vyjadřující pravděpodobnost s odkazem do minulosti. Přídavná jména popisující osobní kvality člověka. Vyjádření já také/já také ne. Popis osoby. Srovnání předpřítomného času prostého s předpřítomným průběhovým. Otázky a krátké odpovědi. Vyjádření času. Složeniny. Vyjádření množství – kvantifikátory. Sdílení informací o důležitých událostech v životě. Koníčky – sběratelství. Nepřímé otázky – zdvořilostní vyjadřování. Tázací dovětky. Kolokace a idiomy – části lidského těla. Hovorové výrazy v angličtině. Způsob rozkazovací, oznamovací a tázací věty v nepřímé řeči. Slovesa změny stavu get/turn/become a jejich použití v souvislosti s etapami lidského života. Zvyky a obřady s nimi spojené. Sousedské vztahy

Získané způsobilosti

Po úspěšném absolvování budou studenti schopni používat vyjadřovací prostředky k tomu, aby se domluvili a vyjadřovali pomocí své slovní zásoby jen s určitou mírou zaváhání a opisných jazykových prostředků v rámci témat jako jsou koníčky, rodina, zájmy, práce, cestování a aktuální události a dokáží vyjádřit vlastní stanovisko. Omezená slovní zásoba zřejmě bude vyžadovat opakování se a nevylučuje formulační obtíže. Cílem je plynulost projevu v běžné společenské konverzaci na efektivní úrovni a také přesnost sdělení, která nebrání v porozumění. Studenti si dokáží poradit v běžných situacích, které mohou nastat např. při cestování v oblastech, kde se mluví anglicky.Čtení: Schopnost přehlédnout delší text a najít potřebné informace a shromáždit informace z různých částí textu, aby student splnil určitou úlohu. Rozpoznávat hlavní závěry v jasně uspořádaných textech. Porozumět návodům a instrukcím týkajících se nějakého technického zařízení. Schopnost rozpoznat hlavní myšlenky v novinových článcích týkajících se běžných témat.Mluvení: Dokázat se bez přípravy zapojit se do hovoru o tématech, která jsou známá, týkají se každodenního života. Schopnost plynule zvládnout nekomplikované vyprávění či popis. Umět přednést jednoduchou prezentaci na předem připravené téma a zodpovědět následné dotazy. Dokázat již s větší jistotou komunikovat i o méně rutinních záležitostech, které se vztahují k vlastním zájmům, stručně a dostatečně plynule zdůvodnit a vysvětlit své názory, plány, jednání. Poslech: Efektivní porozumění faktografickým informacím týkajícím se každodenního života a zaměstnání. Rozpoznat jak obecná sdělení, tak specifické podrobnosti, za předpokladu, že jde o zřetelnou výslovnost a všeobecně známý přízvuk. Student je schopný sledovat hlavní myšlenky v delší diskusi, či přednášce. Chápe jednoduché technické informace – př. návod k obsluze.

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZMURPHY, R.English Grammar in Use.Cambridge University Press, 1995.990000453XDLiz and Joan Soars: New Headway – Elementary third edition, ISBN 0-19-471509-4, 2006DPhillip Kerr: Straightforward Pre-intermediate, ISBN 978-0-230-02079-5, 2005DRedston Chris, Gillie Cunningham: Face2face Elementary, ISBN 0-521-60061-8, 2005

Požadavky

žádné

Garant

PhDr. Kateřina Kozická, CSc.

Vyučující

PhDr. Kateřina Kozická, CSc.