Předmět Odborná praxe 4 (4PS398)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 4PS398 - Odborná praxe 4, Fakulta informatiky a statistiky, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1) Úvodní instruktáž k orientaci na trhu práce a k organizaci odborné praxe. 2) Výběr pracoviště, uzavření dohody o odborné praxi. 3) V případě zahraniční stáže s podporou programu EU Erasmus+ studenti musí před nástupem na pracoviště navíc: uzavřít Learning agreement (místo dohody o odborné praxi), podepsat finanční dohodu k čerpání grantu z fondu Erasmus+, vyplnit online jazykový test (stejně tak i po návratu ze stáže), případně absolvovat jazykový kurz. 4) Odborná praxe na pracovištích v rozsahu určeném studijní zátěží předmětu, pod kontrolou garanta odborné praxe (monitoringy - přímé, telefonické, písemné, konzultace) a mentora odborné praxe, pověřeného vedením organizace, ve které odborná praxe probíhá. Návrh konkrétních pracovišť vychází z profilu a typových pozic oboru absolventa: Webmaster (správce webových aplikací): hlavním úkolem webmastera je tvorba a správa webových stránek a sídel a jejich zabezpečení. Pracovní činnosti webmastera: aktualizace, rozvoj a úpravy stránek, zodpovědnost za funkčnost stránek, návrh struktury a uspořádání webových sídel, úpravy kódu stránek, drobné grafické změny stránek, vyhodnocování návštěvnosti stránek, průzkum a analýza nových trendů a konkurence, tvorba bannerů a newslettrů. Správce bází znalostí: správce bází znalostí provádí kontrolu správnosti fungování databází (ukládání, aktualizaci, archivaci dat) a ochranu uloženého obsahu v prostředí vhodných technologií v podniku. Pracovní činnosti správce báze znalostí: zabezpečení chodu bází znalostí v organizaci, aktualizace, optimalizace a monitoring báze znalostí, rozšiřování obsahu báze znalostí, aktualizace záznamů a oprava chyb (analýza problémových oblastí), záloha a obnova bází znalostí, tvorba jednoúčelových databázových programů (skriptů), vedení systémové dokumentace, evidence změn v bázích znalostí, školení uživatelů. Analytik komunikačních a informačních technologií: analytik komunikačních a informačních technologií (ICT) se podílí na koncepci firemní strategie sourcingu ICT a realizuje analýzu potřeb a tvorbu zadávacích dokumentů pro nákup produktů a služeb v této oblasti. Pracovní činnosti analytika ICT: příprava a organizace nákupu produktů a služeb v oblasti ICT (příprava a organizace výběrových řízení, příprava smluv), analýza produktů a trhu, analýza zásob a počtu licencí, řízení poprodejního servisu ICT, reklamační řízení, interní audity a jejich vyhodnocování, sestavení plánů nákladů, řízení kvality informačního systému, komunikace s uživateli ICT v podniku. Samostatný správce aplikací: samostatný správce aplikací má na starosti funkčnost počítačových aplikací a procesů, jedná se o expertní pozici. Pracovní činnosti samostatného správce aplikací: zajišťování správy a rozvoje jednotlivých aplikací, identifikace uživatelských problémů a jejich řešení, řešení nestandardních situací, komunikace s uživateli, zajištění konzultačních služeb uživatelům aplikací, zajišťování údržby a ochrany databází, integrace aplikací do ICT struktury, vedení provozní dokumentace (využívaný software, licence), testování nových aplikací. Správce operačních systémů a sítí: správce operačních systémů a sítí je zodpovědný za správné fungování operačních systémů počítačů a počítačových sítí a také zajišťuje jejich bezpečnost. Pracovní činnosti správce operačních systémů a sítí: zajišťování správy a bezpečnosti operačních systémů a sítí, dohled nad bezpečnostní politikou sítě, zavádění opatření pro minimalizaci možností útoků typu MITM v síti LAN, zajišťování antivirové ochrany dat a jejich zálohování, vyhledávání poruch sítí, správa, optimalizace a zabezpečení serverů, konfigurace základních nastavení rolí serveru, implementace nových systémových aplikací a programů, monitorování provozu operačních systémů, správa adresního prostoru a uživatelských práv, implementace metodik pro zajištění šifrované a ověřitelné emailové komunikace, vedení provozní dokumentace. Business analytik: business analytik analyzuje a navrhuje ICT nástroje pro podporu procesů v podniku a jeho řízení, jedná se zákazníky/uživateli a provádí analýzu jejich business požadavků, a to buď ve vazbě na stávající (existující) ICT aplikace ve firmě, nebo se záměrem vybrat novou aplikaci (z nabídky na trhu nebo formou zákaznického vývoje na zakázku). Pracovní činnosti business analytika: analýza systému řízení podniku z pohledu informačních systémů a komunikačních technologií, zajišťuje implementaci podnikového software, analýza uživatelských požadavků, jednání se zákazníky/uživateli, specifikace požadavků a nároků na softwarové aplikace v podniku v souladu se strategií firmy, návrh a vytváření informačního obsahu na podporu řízení organizace (webu, portálu), analýza rizik IS/ICT, testování navržených řešení, efektivně používat CASE nástroje v průběhu analýzy či business modelování, vedení procesní dokumentace. 5) Souběžně se závěrečnými bloky odborné praxe probíhají konzultace k bakalářské práci. 6) Závěrečná evaluace odborné praxe: -student vypracovává závěrečnou zprávu z odborné praxe, -hodnocení odborné praxe z pohledu mentora i garanta odborné praxe, -vystavení certifikátu o absolvování odborné praxe (Osvědčení o praxi, Europass mobility - pro odborné praxe v zahraničí).
Získané způsobilosti
Po úspěšném absolvování budou studenti schopni: - bez dalšího zapracování vykonávat praktické činnosti a řešit konkrétní problémy na reálném pracovišti, - plnit odborné úkoly v souladu se svou specializací, - pracovat samostatně na zadaných úkolech, - aplikovat své teoreticky nabyté vědomosti v reálném prostředí, - formulovat a obhajovat své názory a prezentovat výsledky své práce, - komunikovat bez problému se spolupracovníky, nadřízenými a zákazníky, - pracovat v týmu, - v případě zahraniční praxe komunikovat plynně v jazyce stáže a orientovat se v sociálním a firemním prostředí dané kultury, - ucházet se o odpovídající pracovní místo a obecně se orientovat na trhu práce (v ČR, případně v zahraničí).
Literatura
TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNDErasmus+ Programme Guide: valid as of 1 January 2014: version 2 : 27/02/2014. European Commission, 2014 [cit.2014-03-27].Dostupné z http://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/documents/erasmus-plus-programme-guide_en.pdf. 263 s.DEuropass [online]. Praha: Národní centrum Europass, [2014][cit.2014-03-27]. Dostupné z: www.europass.cz/mobilita/.DNárodní soustava kvalifikací [online]. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2006-2014 [cit. 2014-03-17]. Dostupné z http://www.narodnikvalifikace.cz. DNárodní soustava povolání [online]. Ministerstvo práce a sociálních věcí, [200-] [cit. 2014-03-17]. Dostupné z http://www.nsp.cz/. DProjekt Teorie-dovednosti-praxe:inovace studia práva Příručka studenta odborné praxe. Brno: Masarykova univerzita - Právnická fakulta, [2013] [cit.2014-03-27]. Dostupné z: https://praxe..law.muni.cz/prirucka_Praxe.pdf. 29 s.DUNIPRANET - studenti: metodická příručka pro realizaci praxí a odborných stáží v České republice. Plzeň: Západočská univerzita [2012][cit.2014-03-27].Dostupné z: http://www.unipranet.zcu.cz/doc/Prirucka_pro_realizaci_praxi_studenti_2012.pdf. 28 s.
Požadavky
Upřesnění hodnocení: Účast na odborné praxi, pracovní deník 40%, Závěrečná zpráva z odborné praxe 10%, Konzultace k bakalářské práci 10%, Monitoring a hodnocení garanta odborné praxe 20%, Hodnocení mentora odborné praxe 20%
Garant
PhDr. Jan Machytka
Vyučující
PhDr. Jan Machytka