Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět yy_Marketing (61MKT0)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 61MKT0 - yy_Marketing, Fakulta managementu JH, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1.Úvod do marketingu. (dotace 2/2) a.Základní informace o kurzu, organizační záležitosti.b.Trh - základ pro marketing, vymezení pojmu, historie a charakteristika vývojových etap.c.Zákonitosti trhu (potřeba, poptávka, spotřeba). Podstata a význam potřeb, základní členění.d.Tržní cyklus a stádia cyklu životnosti. Změny v tržním prostředí.2.Podstata marketingu a jeho role ve společnosti. (dotace 1/1) a.Definice a vymezení pojmu marketing (vznik, vývoj, cíle, funkce).b.Předpoklady pro realizaci marketingových aktivit. Kritika dílčích přístupů.c.Podnikatelské koncepce a jejich význam (charakteristika, vznik, vývoj).3.Marketingové řízení a metody marketingového plánování. (dotace 1/1) a.Proces marketingového řízení a jeho dílčí fáze.b.Plánování (situační analýza, stanovení cílů, strategie a marketingového programu).c.Marketingový plán a předpoklady úspěšné implementace.d.Realizace marketingového řízení v praxi.e.Marketingová kontrola.4.Marketingové prostředí. (dotace 1/1) a.Vymezení pojmu marketingové prostředí (mikroprostředí a makroprostředí).b.Vzájemná interakce jednotlivých prvků (na organizaci a ostatní části prostředí).5.Spotřebitelé a trh. (dotace 2/1) a.Definice základních pojmů. Představení modelu "podnět-odezva".b.Faktory ovlivňující kupujícího. Kupní rozhodovací proces.c.Základní typologie spotřebitele. Role kupujících. Trendy ve spotřebě. Charakteristika českého spotřebitele.d.Průmyslové trhy a kupní chování institucí. Specifika spotřebnícho chování a faktory ovlivňující kupní rozhodovací proces.e.Segmentace trhu, její obsah, proces, přístupy a metody.6.Marketingový výzkum a marketingový informační systém. (dotace 1/2) a.Význam a zpracování marketingových informací. Informační zdroje a nositelé informací.b.Informační toky v podniku. Struktura a součásti maketingového informačního systému.c.Marketingový výzkum (definice, účel, proces a dílčí fáze). Metody a techniky sběru dat.7.Marketingový mix. (dotace 3/3) a.Marketingový mix (vznik, vývoj, struktura a význam). Model "4P" a víceprvkové modely.b.Produkt (koncepce totálního výrobku, užitné vlastnosti, podstata značek, balení a doplňkových služeb). Životní cyklus. Výrobková politika a strategie.c.Cena. Faktory ovlivňující výši ceny. Metody tvorby cen. Rozhodování o cenách a cenová politika.d.Distribuční cesty, jejich povaha a uspořádání. Organizace distribuce, distribuční systémy a jejich články. Distribuční strategie a politika.e.Marketingová komunikace. Komunikační proces a jeho prvky. Podstata komunikačních nástrojů. Význam jednotné komunikace. Tvorba komunikačního mixu. Komunikační politika a strategie.8.Marketingová komunikace. (dotace 2/2) a.Reklama. Základní formy, regulace a samoregulace. Plánování a měření účinnosti.b.Podpora prodeje. Charakteristické vlastnosti, cíle a nástroje.c.Osobní prodej. Podstata a proces.d.Public Relations. Charakteristika základních forem.e.Přímý marketing. Hlanví nástroje a jejich využití.

Získané způsobilosti

Po úspěšném absolvování budou studenti schopni vysvětlit základní pojmy z oblasti marketingu, sestavit samostatně marketingový plán, posoudit vhodnost marketingové strategie či provést základní analýzu prostředí a vytvořit (popř. modifikovat) marketingový mix.

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZZAMAZALOVÁ, M.Marketing.Praha:C.H. Beck, 2010.978-80-7400-115-4ZKOTLER, P. -- ARMSTRONG, G.Marketing.Praha:Grada, 2004.80-247-0513-3ZKOTLER, P. -- NOVÝ, V.Moderní marketing : 4. evropské vydání.Praha:Grada, 2007.978-80-247-1545-2DBOUČKOVÁ, J.Základy marketingu.Praha:Oeconomica, 2007.978-80-245-1169-6DFORET, M.Marketing pro začátečníky.Brno:Computer Press, 2008.978-80-251-1942-6DSOLOMON, M R. -- MARSHALL, G W. -- STUART, E W.Marketing očima světových manažerů.Brno:Computer Press, 2006.80-251-1273-XDKOTLER, P. -- KELLER, K L.Marketing management.Praha:Grada, 2007.978-80-247-1359-5DFORET, M.Marketingový průzkum.Brno:Computer Press, 2008.978-80-251-2183-2DKOTLER, P. -- CASLIONE, J A.Chaotika : řízení a marketing firmy v éře turbulencí.Brno:Computer Press, 2009.978-80-251-2599-1DBLAŽKOVÁ, M.Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy.Praha:Grada, 2007.978-80-247-1535-3DKERMALLY, S.Největší představitelé marketingu : jejich hlavní myšlenky, názory a díla.Brno:Computer Press, 2006.80-251-1013-3DKOZEL, R.Moderní marketingový výzkum : nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti.Praha:Grada, 2006.80-247-0966-XDKARLÍČEK, M. a kol.Základy marketingu.Praha:Grada Publishing, 2013.978-80-247-4208-3DVAŠTÍKOVÁ, M.Marketing služeb : efektivně a moderně.Praha:Grada Publishing, 2014.978-80-247-5037-8DPELSMACKER, P D. -- GEUENS, M. -- BERGH, J V D.Marketingová komunikace.Praha:Grada, 2003.80-247-0254-1D KOTLER, P. -- ARMSTRONG, G. Principles of marketing, 13th Edition. Pearson Education Limited, 2009. ISBN 0-13-607941-5.D KOTLER, P. -- KELLER, K. L. Marketing management, 13th Edition. Harlow : Pearson Education, Edinburgh, 2009. ISBN 978-0-273-71856-7.DArmstrong, G. -- Harker, M. -- Kotler, P. -- Brennan, R. Marketing: An Introduction. Pearson Education Limited , 2009. ISBN 978-0-273-71395-1.DKOTLER, P. -- ARMSTRONG, G. Study guide, Principles of marketing, 13th Edition. Prentice-Hall, 2010. ISBN 0-13-608075-8.

Požadavky

žádné

Garant

doc. Ing. Hana Ezrová, CSc.

Vyučující

doc. Ing. Hana Ezrová, CSc.Bc. Michal HajdíkIng. Taťána HajdíkováIng. Jan RytinaIng. Petr Svoboda