Předmět Management a marketing sportu (anglicky) (61MMS2)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 61MMS2 - Management a marketing sportu (anglicky), Fakulta managementu JH, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1.Vymezení sportovního managementu. Charakteristiky sportovního managementu. Sportovní management ve světě, v Ěvropě, v České republice. Sektory sportu. Role státu ve sportu. Ziskové a neziskové pojetí sportovního managementu. Amatérský a profesionální sport. Univerzitní sport. Výzkum ve sportovním managementu.2. Sportovní prostředí. Právní vymezení sportu. Sport governance (správa a řízení sportu). Výkonnost a efektivita ve sportovním prostředí. Ekonomické dopady sportu. Sociální dopady sportu. Zdravotní aspekty sportu. Sport a sociální kapitál. Etika ve sportu. Doping a dopady na sportovní management. 3. Správa a řízení sportu. Zastřešující organizace a svazy. Systém řízení sportu na mezinárodní a národní úrovni. Mezinárodní a národní sportovní federace. Vládní programy na podporu sportu v ČR. Municipality a jejich dopad na sport. Případ krachu Sazky.4. Řízení sportovní organizace z pohledu jejího vedení (profesionální management x bývalý sportovci), vlastnictví, organizační struktury (typologie, dimenze), tvorby strategie na základě analýz a budování kultury organizace.5. Efektivita a výkonost sportovní organizace z pohledu hospodářského výsledku, zvyšování EVA a hodnoty pro vlastníka. Obrat organizace, počet jejích členů a nabízených druhů sportů… Úspěšnost organizace ve sportovních výsledcích, dlouhodobý vývoj těchto výsledků a jeho porovnání v lokálním, národním a mezinárodním měřítku. Stakeholders a stakeholder management sportovní organizace.6. Motivace a vedení ve sportovní organizaci. Vymezení pojmů, teoretických přístupů. Význam kvalitního leadershipu a motivace na výkonnost organizace. Osobnostní charakteristiky silného vůdce. Rozdílnost profesionální manager x bývalý sportovec ve vedení organizace. Typologie motivace využívané ve sportovním prostředí, dobrovolnictví ve sportu (krátkodobé a dlouhodobé). Práce s mládaží a výchova talentů. 7. Financování sportu, možnosti financování v ČR a ve světě. Specifika financování z veřejných a vlastních zdrojů. Finanční management ve sportovní organizaci. 8. Sport facilities, druhy sportovišť a jejich využití. Typologie vlastnitví sportovišť. Rozdílnost komerčního a veřejného využití. Financování a údržba sportovišť. 9. Sport event management, jeho specifika a rozpracování potřebných činností. Projekt sportovní události, materiální a HR zajištění. Marketing. Realizace sportovní akce. Následné činnosti po uskutečnění akce (finanční vyhodnocení, tiskové zprávy,...). 10. Vymezení sportovního marketingu. Specifické vlastnosti sportovního produktu. Přístupy k marketingu ve sportu. Marketing sportovních produktů, služeb, akcí. Princip eskalátoru. Rámec sportovního marketingu. Hodnocení efektivity sportovního marketingu. Současné trendy ve sportovním marketingu. 11. Reklama ve sportu. Pojem sportovní reklamy a její druhy. Ekonomické hlediska sportovní reklamy. Sponzoring ve sportu. Podstata a smysl sponzoringu. Formy sponzorování ve sportu. Nabídka sponzora, sponzorský balíček, sponzorská smlouva. Ekonomická hlediska sponzoringu. 12. Spotřebitelské chování ve sportu. Model PCM. Fáze modelu PCM. Nástroje modelu PCM. Marketingové využití modelu PCM. 13. Závěrečný test. Prezentace a vyhodnocení výsledků semestrální práce. Zpětná vazba a evaluace předmětu.
Získané způsobilosti
Po úspěšném absolvování student bude umět:-vysvětlit základní pojmy z oblasti sportovního managementu a marketingu orientovat se v prostředí sportovního managementu a marketingu,-vysvětlit systém řízení sportu, roli státu, municipalit, střešních organizací a budou znát zdroje financování českého sportu,-zhodnotit kvalitu managementu konkrétního sportovního zařízení,-navrhnout marketingovou strategii konkrétní sportovní organizace,-samostatně zorganizovat sportovní akci.
Literatura
TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZHOYE, R.Sport management : principles and applications.Boston:Elsevier, 2009.978-0-7506-8755-3ZMASTERALEXIS, L P. -- BARR, C A. -- HUMS, M A.Principles and practice of sport management.Sudbury:Jones & Bartlett Learning, 2012.978-0-7637-9607-5ZPEDERSEN, P M.Contemporary sport management.Champaign:Human Kinetics, 2011.978-0-7360-8167-2ZANDREW, D P S. -- PEDERSEN, P M. -- MCEVOY, C D.Research methods and design in sport management.Champaign:Human Kinetics, 2011.978-0-7360-7385-1ZHUMS, M A. -- MACLEAN, J.Governance and policy in sport organizations.Scottsdale:Holcomb Hathaway Publishers, 2009.978-1-890871-89-5ZROSNER, S. -- SHROPSHIRE, K L.The business of sports.Sudbury:Jones & Bartlett Learning, 2011.978-0-7637-8078-4ZMULLIN, B J. -- HARDY, S. -- SUTTON, W A.Sport marketing.Champaign:Human Kinetics, 2007.978-0-7360-6052-3ZSCHWARZ, E C. -- HUNTER, J D.Advanced theory and practice in sport marketing.Amsterdam:Elsevier Butterworth-Heinemann, 2008.978-0-7506-8491-0ZFUNK, D C.Consumer behaviour in sport and events : marketing action.Amterdam:Elsevier Butterworth-Heinemann, 2008.978-0-7506-8666-2ZČÁSLAVOVÁ, E.Management a marketing sportu.Praha:Olympia, 2009.978-80-7376-150-9
Požadavky
Tento modul je vhodný pro zahraniční studenty
Garant
Mgr. Ing. Pavel Král, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Ing. Pavel Král, Ph.D.