Předmět Státní zkouška ze studijního oboru (61SZBM)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 61SZBM - Státní zkouška ze studijního oboru, Fakulta managementu JH, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
I. MANAGEMENT1. Management vymezení managementu, pojem manažerská práce, vztah podnikatele (vlastníka) a manažera.2. Vývoj manažerského myšlení a jednání manažerské role přístupy a školy k manažerské teorii, základní a rozšířené chápání manažerských rolí, současné přístupy k managementu, synergický efekt.3. Rozhodování, vymezení problému, způsoby, hierarchie rozhodování Vymezení podstaty manažerského rozhodování, definice manažerského problému, programovatelné a neprogramovatelné rozhodování.4. Prostředí, vymezení, základní popis a aplikace. Vnější přímé prostředí, vnější nepřímé prostředí, vnitřní prostředí, manažerská kvalifikace, SWOT analýza, dynamika (turbulence) prostředí.5. Cíle, vize, poslání, význam a funkce v managementu. Vymezení vize, poslání; základní znaky poslání, cíle popis, typy, konfliktnost cílů vazba na plánovací proces a strategii, manažerské funkce.6. Plánování, popis, druhy plánů, MBO. Komplexní plánovací cyklus organizace, vazba na prostředí a zdroje, nástroje plánování – politiky, programy a postupy, členění plánovacích aktivit, management podle cílů.7. Organizování, vymezení, tvorba a typy organizačních struktur. Vymezení pojmů organizování, organizační struktura, přístupy k tvorbě organizační struktury, typy organizačních struktur, kontingenční přístup k tvorbě organizační struktury.8. Management lidských zdrojů Jednotlivé základní činnosti managementu lidských zdrojů (personální činnosti). Procesy získávání, výběru, přijímání, rozmisťování a adaptace pracovníků. Možnosti propouštění pracovníků. Hodnocení a odměňování pracovníků. Rozvoj pracovníků a kariérový management.9. Motivace, popis, obsahové a procesní zaměření. Vymezení pojmu motivace, představení základních motivačních teorii – obsahové, procesní. Praktická aplikace jejich využití.10. Komunikace - význam, členění, popis. Pojem komunikace, druhy, typy, formy komunikace, konkrétní případy komunikace.11. Vedení a kontrola, vymezení, členění. Vymezení pojmu vedení. Základní teorie vedení – styly vedení, manažerská mřížka, Fiedlerova situační teorie12. Organizační projektování, vymezení, základní popis, přístup. Obecný přístup k organizování, kontingenční přístup k organizování, německá organizační škola 13. Organizační teorie zaměřené na životní cyklus a rozvoj - popis. Teorie životního cyklu organizace, Greinerova teorie evoluce a revoluce v organizačním rozvoji, aplikace teorie na konkrétní příklady.14. Síťové organizační struktury - interní - vymezení a charakteristikaZákladní představení síťového přístupu v organizování, popis organizačního přístupů – Ameba, Fraktálové uspořádání, koncept strategických podnikatelských jednotek S.B.U.15. Síťové organizační struktury - externí - vymezení a charakteristika. Konglomerátní forma S.B.U. Holdingové uspořádání organizace, strategické aliance – organizační přístupy, podnikatelské sítě.16. Správa a řízení společnosti - Corporate governance. Vymezení pojmu Corporate Governance, Rakouská ekonomická škola s vazbou na výkon Corporate Governance, kodexy Corporate Governance, modely Corporate Governance jednoúrovňový, dvouúrovňový – komparace. Jensenovo pojetí rozhodovacích kroků při efektivní a účinné správě a řízení organizace.II. MARKETING1. Podstata, pojetí a funkce marketingu, základní pojmy.Potřeba. Přání. Poptávka. Hodnota. Uspokojení. Kvalita. Směna. Transakce. Trhy. Marketing2. Podnikatelské koncepce (filosofie).Výrobní koncepce. Výrobková koncepce. Prodejní koncepce. Marketingová koncepce. Sociálně-marketingová koncepce.3. Marketingové řízení (proces, fáze) - metody marketingového plánování.Marketingový proces. Strategický marketing. Teorie 4P. SWOT analýza. Marketingový plán.4. Marketingové prostředí - vnitřní a vnější vlivy.Analýza makroprostředí a mikroprostředí. Přístup k marketingovému prostředí.5. Model chování spotřebitele a kupní rozhodování.Spotřební trh. Průmyslový trh. Faktory působící na spotřební chování. Typy nákupního rozhodování. Rozhodovací proces kupujícího. Rozhodovací proces kupujícího při koupi nového výrobku.6. Kupní chování institucí a kupní rozhodování.B2B trhy. B2C trhy. C2B trhy. C2C trhy. Nákupní chování organizací.7. Marketingový informační systém.Zpracování informací. Marketingová studie. Podpora marketingového rozhodování. Zdrojeinformací. Typy výzkumu. 8. Proces marketingový výzkum.Projekt marketingového výzkumu. Specifikace problémů a stanovení výzkumných cílů. Sestavení plánu výzkumu. Sběr informací. Analýza informací. Prezentace výsledků.9. Typy výzkumných metod.Pozorování. Dotazování. Experiment. Nástroje výzkumu. Sekundární data. Primární data.10. Segmentace a positioning.Tržní segmenty. Segmentace spotřebitelských trhů. Segmentace B2B trhů. Segmentace mezinárodních trhů.11. Produkt, vývoj a zavádění nových výrobků na trh.Proces vývoje nových produktů. Marketingový test. Komercializace. Životní cyklus výrobků.12. Marketingový program služeb.Vlastnosti služeb a jejich důsledky pro marketing. Marketingové strategie firem poskytujících služby. Služby na podporu výrobků. Kvalita služeb.13. Cena. Přizpůsobování ceny konkrétním podmínkám na trhu.Faktory ovlivňující tvorbu ceny. Základní postupy tvorby ceny. Cenové strategie. Strategie cenových úprav.14. Marketingové cesty. Marketingová logistika.Distribuce. Výběr a řízení marketingových distribučních cest. Počet úrovní distribučního systému. Velkoobchod. Maloobchod. Fyzická distribuce. Tradiční distribuční systém. Vertikální distribuční systém. Horizontální distribuční systém. Cíle logistického systému. 15. Komunikační proces a jeho prvky.Reklama. Reklamní média. Podpora prodeje. Public relations. Osobní prodej. Řízení prodejních týmů. Přímý marketing.III. EKONOMIKA1. Úvod do podnikové ekonomiky Podnik, podnikání, podnikatel, okolí podniku, život podniku, základní cíle a funkce podniku 2. Majetková výstavba podniku Dlouhodobý hmotný, nehmotný a finanční majetek, oceňování dlouhodobého majetku, odepisování dlouhodobého majetku, oběžný majetek, oceňování oběžného majetku 3. Kapitálová výstavba podniku Vlastní a cizí kapitál, oceňování kapitálu, cena kapitálu, obecné zásady, optimální kapitálová struktura (WACC, ROE, optimální stupeň zadluženosti), ukazatele kapitálové struktury, souvislosti majetkové a kapitálové struktury a strategie financování4. Efektivnost podniku a její základní kategorie Výrobní faktory a jejich klasifikace, kombinace výrobních faktorů, spotřeba výrobních faktorů (náklady podniku a kalkulace nákladů), výsledky činnosti podniku (výnosy a hospodářský výsledek), bod zvratu, efektivnost a hospodárnost, ukazatele efektivnosti a hospodárnosti 5. Řízení cash flow Metody výpočtu cash flow, výkaz cash flow, využití cash flow 6. Hlavní hospodářské činnosti v podniku Výrobní činnost - výrobní kapacita, podnikové řízení, nákup - optimalizace zásob, Odbyt – marketing, personální činnost, investiční činnost a financování podniku 7. Zakladatelský projekt a zakladatelský rozpočet - postup sestavení zakladatelského rozpočtu IV. EKONOMIE1.Ekonomie jako vědní disciplínaMakroekonomie a Mikroekonomie. Pozitivní a normativní ekonomie. Ekonomická vzácnost. Výrobní faktory. Základní otázky ekonomie. Hranice produkčních možností a efektivnost. Náklady příležitosti. Hlavní ekonomické proudy a školy a jejich závěry – keynesiánství, monetarismus, klasická ekonomie, ekonomie strany nabídky, marxismus. Chyby ekonomického myšlení (nedodržení principu „za jinak stejných podmínek“ - ceteris paribus), omyl „poté tedy proto“, celek není sumou částí, subjektivnost chybné určení kauzality). 2. Trh a tržní mechanismusNabídka a poptávka na trhu produktů. Tvorba rovnováhy. Determinanty poptávky a nabídky. Cena a její význam v tržním mechanismu. Podrobnější analýza poptávky a nabídky - problematika elasticit. Důsledky změn poptávky a nabídky. Zásahy státu do mechanismu poptávky a nabídky a jejich dopady. Aplikace na reálné problémy.3. Teorie spotřebitele Chování a rozhodování spotřebitele. Kardinalistické pojetí - teorie celkového a mezního užitku. Individuální a tržní poptávka. Přebytek spotřebitele. Rovnováha spotřebitele. Ordinalistické pojetí - indiferenční analýza. Základy behaviorální ekonomie - psychologické aspekty rozhodovacích procesů v ekonomických a finančních otázkách. 4. Chování firmy a formování nabídky – produkční funkce. Dvoufaktorová produkční funkce, rozdíl v krátkém a dlouhém období. Zákon klesajících výnosů z variabilního vstupu. Produkční funkce v dlouhém období, výnosy z rozsahu. Pojem úspory z rozsahu. Substituce výrobních faktorů v dlouhém období, izokvanty, nákladové optimum firmy v dlouhém období. 5. Nákladová analýza, příjmy firmyNákladová analýza. Důvody nákladů a jejich vliv na rozhodování. Nákladové veličiny a jejich grafická analýza - celkové a jednotkové nákladové veličiny a jejich souvislost. Náklady ztracené příležitosti, explicitní a implicitní náklady. Utopené náklady. Vztah mezi produkční funkcí a nákladovými veličinami. Vliv nákladů a produkční funkce na velikost produkční jednotky. Příjmové veličiny u firmy v dokonalé a nedokonalé konkurenci, vazba na cenovou elasticitu poptávky. 6. Model dokonalé konkurence – analýza dokonale konkurenční firmy a dokonale konkurenčního odvětví.Konkurence a její význam v ekonomice. Podmínky model dokonalé konkurence. Průběh příjmových a nákladových veličin u firmy v dokonalé konkurenci. Rozhodování firmy v dokonalé konkurenci - grafická analýza. Kritické body - bod zvratu, bod ukončení činnosti. Výrobní a alokační efektivnost dokonale konkurenčních trhů. 7. Firma v podmínkách nedokonalé konkurence - monopolMonopol - příčiny vzniku monopolu. Rozhodování monopolního výrobce o výstupu a ceně produkce. Monopolní zisk. Neefektivnost monopolu. Regulace monopolu. 8. Firma v podmínkách nedokonalé konkurence – monopolistická konkurence, oligopolMonopolistická konkurence - charakteristické rysy. Rozhodování firem v monopolistické konkurenci o výstupu a ceně v krátkém a dlouhém období. Oligopol - charakteristické rysy. Rozhodování firem v podmínkách oligopolu o výstupu a ceně produkce. Typy oligopolů – smluvní oligopol, oligopol s dominantní firmou. 9. Alternativní cíle firemZisk jako podnět a alternativní cíle firmy. Firma maximalizující obrat – srovnání s firmou maximalizující zisk. Problematika rozhodování na základě mezních veličin. 10. Trh primárních výrobních faktorů Specifika trhů výrobních faktorů. Příjmové a nákladové veličiny na trzích výrobních faktorů. Příjem z mezního produktu a mezní náklady na faktor. Dokonalá a nedokonalá konkurence na trhu výrobních faktorů. Rovnováha firmy na trhu výrobních faktorů. Maximalizace zisku na trhu výrobního faktoru – „modifikované“ zlaté pravidlo zisku.11. Trh práce a mzdaPoptávka po práci a nabídka práce. Individuální nabídka práce – substituční a důchodový efekt. Tržní nabídka práce. Monopson na trhu práce, mzdová diskriminace monopsonu. Odbory a jejich cíle Nedobrovolná nezaměstnanost způsobená činností odborů. Transferový výdělek a ekonomická renta.12. Trh kapitáluZákladní pojmy trhu kapitálu - fyzické a finanční pojetí kapitálu. Přeměna finančního kapitálu na fyzický. Úrok a úroková míra. Formování tržní nabídky a poptávky na trhu kapitálu. Rovnováha na trhu kapitálu v krátkém a dlouhém období. Časová hodnota peněz - princip úročení a diskontování. Kritéria investování – riziko, likvidnost, očekávaný výnos. Diverzifikace portfolia. 13. Model všeobecné rovnováhyEfektivnost ve výrobě, hranice výrobních možností. Efektivnost ve směně. Výrobně spotřební efektivnost – efektivnost produkt mixu. Cenový systém a efektivnosti dokonale konkurenčních trhů. Efektivnost vs spravedlnost. 14. Rozdělování důchodů a bohatství v ekonomice Nerovnosti v důchodech a bohatství jako důsledek trhu výrobních faktorů. Měření nerovností - Lorenzova křivka, Giniho koeficient. Redistribuční procesy v ekonomice a jejich dopady. Vliv redistribučních procesů na efektivnost. 15. Tržní selhání a mikroekonomická politika státuExternality - selhání v oblasti alokace v důsledku externalit. Veřejné statky - selhání v oblasti alokace v důsledku veřejných statků. Asymetrické informace - selhání v oblasti alokace v důsledku asymetrických informací. Monopolní síla – náklady mrtvé váhy. Mikroekonomická politika státu – řešení neefektivní alokace z důvodu externalit, veřejných statků, monopolní síly, asymetrických informací. 16. Základní makroekonomické veličiny a jejich vypovídací schopnost Makroekonomické veličiny, makroekonomická rovnováha - problém "trade off" základních makroveličin. Makroekonomický koloběh statků a důchodů Měření výkonnosti ekonomiky - makroekonomický produkt a důchod, měření produktu a důchodu - domácí a národní produkt, hrubý a čistý produkt, tvorba, rozdělení a užití produktu. Základní makroekonomické identity. Metodické problémy měření a vykazování výkonnosti ekonomiky. 17. Spotřební funkce. Model produkt-výdajeKeynesova spotřební funkce. Model produkt-výdaje - předpoklady modelu. Výdaje autonomní a výdaje indukované. Rovnovážný produkt ve dvou, tří a čtyřsektorové ekonomice. Výdajový multiplikátor se sazbou důchodové daně Jednoduchý výdajový multiplikátor v otevřené ekonomice. Stimulace ekonomiky fiskálními nástroji. 18. Trh peněz Definice peněz, formy peněz Funkce peněz. Měnové agregáty.Poptávky po penězích, motivy držby peněz. Nabídka peněz - základní položky ve zjednodušení bilanci centrální banky a komerční banky. Multiplikace bankovních depozit - jednoduchý depozitní multiplikátor. Rovnováha na trhu peněz. 19. Model AS-AD. Hospodářská politika a její dopady v modelu AS-AD Agregátní poptávka a její složky ve čtyřsektorové ekonomice. Pozitivní a negativní poptávkové šoky Agregátní nabídka. Pozitivní a negativní nabídkové šokyAgregátní nabídka v klasickém pojetí a v keynesiánském pojetí. Agregátní nabídka v dlouhém a krátkém období – potenciální produkt. Účinnost hospodářské politiky. 20. NezaměstnanostNezaměstnanost - pojem a měření, metodické problémy. Základní formy nezaměstnanosti. Trh práce v klasickém, keynesiánském a monetaristickém pojetí. Dobrovolná a nedobrovolná nezaměstnanost. Trh práce a pružnost mzdových sazeb Přirozená míra nezaměstnanosti. Vliv hospodářské politiky na nezaměstnanost - politika snižování nezaměstnanosti. 21. InflaceInflace – pojem, měření, příčiny a typy inflace - poptávková a nákladová inflace, inflační očekávání, ekonomické důsledky inflace. Protiinflační politika. Vztah mezi inflací a nezaměstnaností - Phillipsova křivka a její modifikace. 22. Ekonomický růst a hospodářský cyklusEkonomický růst - pojem ekonomický růst, zdroje ekonomického růstu, bariéry růstu, základní teorie ekonomického růstu, prorůstová politika. Hospodářský cyklus – fáze, příčiny, důsledky a mechanismus cyklů. Teorie vysvětlující hospodářský cyklus. Proticyklická politika.23. Hospodářská politika Základní nástroje a cíle fiskální a monetární politiky. Státní rozpočet. Multiplikační efekt státních nákupů výrobků a služeb. Krátkodobé a dlouhodobé účinky expanzivní a restriktivní fiskální politiky. Rozpočtový deficit a ekonomické důsledky státního dluhu. Cíle a nástroje monetární politiky. Expanzivní a restriktivní monetární politika a její efekty. Překážky účinnosti monetární politiky. Dilema centrální banky.24. Teorie měnového kurzu, vnější ekonomická rovnováha. Devizová poptávka a devizová nabídka – faktory ovlivňující devizovou nabídku a poptávku.Teorie parity kupní síly – absolutní a relativní verze. Reálný měnový kurz – faktory ovlivňující změnu reálného měnového kurzu – reálné zhodnocení, reálné znehodnocení. Teorie parity úrokových sazeb - faktory ovlivňující měnový kurz podle této teorie. Systémy měnových kurzů.25. Otevřená ekonomika. Mezinárodní obchod Teorie absolutních a komparativních výhod. Přínosy z obchodu. Mezinárodní ekonomická integrace. Obchodní politika, protekcionismus a jeho dopady – cla, kvóty. Platební bilance a její složky - vnější ekonomická rovnováha a nerovnováha - problém zahraniční zadluženosti. Mechanismy obnovení vnější ekonomické nerovnováhy. 26. Veřejná ekonomie jako součást obecné ekonomie Veřejná ekonomie a základní ekonomické otázky. Smíšená ekonomika, sektorové členění ekonomiky. Mikro-, makro- a mimoekonomické příčiny existence veřejného sektoru. Tržní a vládní selhávání. Tendence k neefektivnosti, možnosti zvyšování efektivnosti veřejného sektoru.
Získané způsobilosti
Po úspěšném absolvování budou studenti schopni zapojit se do pracovního procesu na nižších a středních manažerských pozicích.
Literatura
TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZSYNEK, M. -- KISLINGEROVÁ, E. -- DVOŘÁČEK, J. -- DVOŘÁK, J. -- DVOŘÁK, P. -- DVOŘÁKOVÁ, Z. -- EISLER, J. -- HOFFMANN, V. -- JANHUBA, M. -- JINDRA, J. -- KLEČKA, J. -- KLEIBL, J. -- NEUMAIEROVÁ, I. -- NOVOTNÝ, J. -- SEDLÁČKOVÁ, H. -- SVOBODOVÁ, I. -- TOMEK, J. -- VEBER, J.Podniková ekonomika.Praha:C.H.Beck, 2010.978-80-7400-336-3ZMIKOVCOVÁ, H. -- SCHOLLEOVÁ, H.Praktikum podnikové ekonomiky pro bakalářské studium.Plzeň:Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2009.978-80-7380-209-7ZVEBER, J.Management : základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita.Praha:Management Press, 2009.978-80-7261-200-0ZBLAŽEK, L.Management : organizování, rozhodování, ovlivňování.Praha:Grada Publishing, 2011.978-80-247-3275-6ZCEJTHAMR, V. -- DĚDINA, J.Management a organizační chování.Praha:Grada Publishing, 2010.978-80-247-3348-7ZARMSTRONG, M.Řízení lidských zdrojů : nejnovější trendy a postupy.Praha:Grada, 2007.978-80-247-1407-3ZVEBER, J.Management : základy, prosperita, globalizace.Praha:Management Press, 2000.80-7261-029-5ZGIBSON, J L. -- DONNELLY, J H. -- IVANCEVICH, J M.Management.Praha:Grada, 1997.80-7169-422-3ZVODÁČEK, L. -- VODÁČKOVÁ, O.Strategické aliance se zahraničními partnery.Praha:Management Press, 2002.80-7261-058-9ZDĚDINA, J. -- ČEJKA, J.Management a organizování podniku v podmínkách globalizace.Praha:BrabaPress, 1999.80-90271-60-XZWEIHRICH, H. -- KOONTZ, H.Management.Praha:East, 1998.80-7219-014-8ZMALÝ, M. -- DĚDINA, J.Organizační architektura.Praha:Victoria Publishing, 1996.80-7187-064-1ZMALÝ, M. -- PEKLO, J. -- THEODOR, M.Řízení a správa společností (corporate governance).Praha:Vysoká škola ekonomická, 2002.80-245-0429-4ZMALÝ, M. -- DĚDINA, J.Vybrané kapitoly z organizace a managementu.Praha:VŠE, 1994.ZTRUNEČEK, J.Management v informační společnosti : učební texty pro bakalářské studium.Praha:Vysoká škola ekonomická, 1999.80-7079-683-9ZTRUNEČEK, J.Interní manažerský audit.Praha:Professional Publishing, 2004.80-86419-58-4ZVODÁČEK, L. -- VODÁČKOVÁ, O.Moderní management v teorii a praxi.Praha:Management Press, 2009.978-80-7261-197-3ZVODÁČEK, L. -- VODÁČKOVÁ, O.Synergie v moderním managementu.Praha:Management Press, 2009.978-80-7261-190-4ZDĚDINA, J. -- ODCHÁZEL, J.Management a moderní organizování firmy : nejnovější přístupy a trendy : organizační vztahy a chování : jednotlivci, skupiny, týmy : síťové a virtuální organizace, strategické aliance : procesní organizování : komunikace a rozhodování : organizační kultura.Praha:Grada, 2007.978-80-247-2149-1ZWÖHE, G. -- KISLINGEROVÁ, E.Úvod do podnikového hospodářství.Praha:C.H. Beck, 2007.978-80-7179-897-2ZKLUSOŇ, V.Moderní korporace v soudobém kapitalismu.Praha:Karolinum, 2010.978-80-246-1795-4ZBOUČKOVÁ, J.Základy marketingu.Praha:Oeconomica, 2007.978-80-245-1169-6ZKOTLER, P. -- ARMSTRONG, G.Marketing.Praha:Grada, 2004.80-247-0513-3ZKOTLER, P. -- KELLER, K L.Marketing management.Praha:Grada, 2007.978-80-247-1359-5ZFORET, M.Marketing pro začátečníky.Brno:Computer Press, 2010.978-80-251-3234-0ZSOLOMON, M R. -- MARSHALL, G W. -- STUART, E W.Marketing očima světových manažerů.Brno:Computer Press, 2006.80-251-1273-XZKASHANI, K. -- JEANNET, J.Proč už neplatí tradiční marketing.Brno:Computer Press, 2007.978-80-251-1536-7ZKERMALLY, S.Největší představitelé marketingu : jejich hlavní myšlenky, názory a díla.Brno:Computer Press, 2006.80-251-1013-3ZFORET, M.Marketingový průzkum.Brno:Computer Press, 2008.978-80-251-2183-2ZKOTLER, P. -- CASLIONE, J A.Chaotika : řízení a marketing firmy v éře turbulencí.Brno:Computer Press, 2009.978-80-251-2599-1ZKOTLER, P. -- KELLER, K L.Marketing management.Boston:Pearson Education, 2012.978-0-273-75336-0ZKOTLER, P. -- ARMSTRONG, G.Principles of marketing.Boston:Pearson, 2012.978-0-273-75243-1ZTUTEN, T.Study guide to Kotler/Armstrong: Principles of marketing, 13th edition.New York:Prentice Hall, 2010.978-0-13-608075-6ZBLAŽKOVÁ, M.Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy.Praha:Grada, 2007.978-80-247-1535-3ZCÉZAR, J.I zázrak potřebuje reklamu : pestrý průvodce světem reklamní a marketingové komunikace.Brno:Computer Press, 2007.978-80-251-1688-3ZARMSTRONG, G.Marketing : an introduction.Harlow:Financial Times/Prentice Hall, 2009.978-0-273-71395-1ZZAMAZALOVÁ, M.Marketing.Praha:C.H. Beck, 2010.978-80-7400-115-4ZMACÁKOVÁ, L.Mikroekonomie : základní kurz.Slaný:Melandrium, 2010.978-80-86175-70-6ZPAVELKA, T.Makroekonomie : základní kurz.[Slaný]:Melandrium, 2007.978-80-86175-52-2ZTETŘEVOVÁ, L.Veřejná ekonomie.Praha:Professional Publishing, 2008.978-80-86946-79-5ZHOLMAN, R.Ekonomie.Praha:C.H. Beck, 2005.80-7179-891-6ZSAMUELSON, P A. -- NORDHAUS, W D.Ekonomie.Praha:NS Svoboda, 2007.978-80-205-0590-3ZPEKOVÁ, J. -- PILNÝ, J. -- JETMAR, M.Veřejná správa a finance veřejného sektoru.Praha:ASPI, 2008.978-80-7357-351-5DKOTLER, P. -- NOVÝ, V.Moderní marketing : 4. evropské vydání.Praha:Grada, 2007.978-80-247-1545-2DTOMEK, G. -- VÁVROVÁ, V.Marketing od myšlenky k realizaci.Praha:Professional Publishing, 2011.978-80-7431-042-3DFORET, M. -- STÁVKOVÁ, J.Marketingový výzkum : jak poznávat své zákazníky.Praha:Grada, 2003.80-247-0385-8DMCCARTHY, E J. -- PERREAULT, W D.Základy marketingu.Praha:Victoria Publishing, 1995.80-85605-29-5DBOUKAL, P. -- MIKOVCOVÁ, H. -- SCHOLLEOVÁ, H.Podniková ekonomika - cvičebnice.Praha:VŠE, 2001.80-245-0141-4DBOUKAL, P. -- MIKOVCOVÁ, H. -- SCHOLLEOVÁ, H.Podniková ekonomika 1 - sbírka příkladů.Praha:VŠE FPH, 2004.80-245-0679-3DSCHOLLEOVÁ, H.Podniková ekonomika 2 - sbírka příkladů.Praha:VŠE, 2005.80-245-0869-9DMIKOVCOVÁ, H. -- SCHOLLEOVÁ, H. -- DOLÁKOVÁ, H.Podniková ekonomika. 3, Sbírka příkladů.Praha:Oeconomica, 2004.80-245-0709-9
Požadavky
Forma: ústní s písemnou částí. Z uvedených disciplin píše student/ka samostatné testy se stejným maximálním počtem dosažitelných bodů (zde 100 bodů). Pro úspěšné složení písemné části zkoušky je nutné dosáhnout alespoň 60 % maxima bodů z KAŽDÉHO testu. Délka trvání každého testu je 45 minut. Celkový výsledek písemné části zkoušky se stanoví prostým aritmetickým průměrem z celkového součtu bodů za jednotlivé testy, a následně podle klasifikační stupnice: Výborně (1): 90 - 100 bodů. Velmi dobře (2): 75 - 89 bodů. Dobře (3): 60 - 74 bodů. Po úspěšném absolvování písemné části zkoušky může zkoušející nabídnout studentovi/studentce prominutí ústní části zkoušky. Student/ka má právo tuto nabídku odmítnout. K připuštění k ústní části zkoušky je stanovena minimální úroveň výsledků z předchozí písemné části zkoušky. Pokud tedy student/ka dosáhne z jednoho testu alespoň 50 % z maxima bodů, přičemž z ostatních testů dosáhne alespoň 60 % z maxima bodů, může být následně ústně vyzkoušen/a dle uvážení zkušební komise a dle vlastního uvážení. Pokud ústní zkoušení zpochybní důvěryhodnost předchozích dosažených výsledků, má zkušební komise právo udělit hodnocení podle úrovně znalostí zjištěné při ústním zkoušení (to znamená případně i hodnocení „Nevyhověl“) bez ohledu na výsledky dosažené v písemné části. Jednotlivé části zkoušky (písemná a ústní) nemusí probíhat ve stejném termínu.
Garant
doc. Ing. Jaroslav Jánský, CSc.
Vyučující
Ing. Jiří Dvořák, Ph.D.doc. Ing. Jaroslav Jánský, CSc.Ing. Martin MusilIng. Tereza Vinšová