Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Spotřební chování a marketingová komunikace (62MAR0)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 62MAR0 - Spotřební chování a marketingová komunikace, Fakulta managementu JH, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Podstata spotřebitelského chování. Výklad spotřebitelského chování a jeho chápání v souvislostech. Spotřebitel jako černá skříňka. Vnitřní a vnější vlivy na spotřebitelského chování.Kulturní vlivy na spotřebitelské chování. Pojem kultura v různých souvislostech. Pojem kultura v marketingu a managementu. Rysy kultury. Kulturní dimenze a jejich modely. Členění kultur do klastrů.Sociální vlivy na spotřebitelské chování. Primární skupiny. Referenční skupiny. Sociální status a sociální role.Psychologické vlivy na spotřebitelské chování. Vnímání spotřebitele. Učení. Postoje. Motivační faktory.Rozhodovací proces spotřebitele. Fáze rozhodovacích procesů. Typy rozhodovacích procesů. Situační vlivy. Přijímání nových výrobků.Sociální dějiny konzumerismu a konzumní společnosti, přehled antikonzumního a antitržního myšlení.Raná kritika konzumerismu: okázalá spotřeba, zahálčivá třída, volný čas, komodifikace a zbožní fetišismus, Frankfurtská škola a kritika masové společnosti, refeudalizace společnosti.Kultura a konzumerismus v pozdně moderní společnosti. Vybrané konzumní společnosti (společnost mcdonaldizovaná, postindustriální, narcistní, spektakulární, infantilní, tekutá, riziková apod.).Spotřeba, sociální stratifikace, životní styl a subkultury. Populární kultura, kontrakultura a konzumerismus, kulturní jamming, ideologie a význam v reklamě.Environmentální kritika konzumerismu.

Získané způsobilosti

Po úspěšném absolvování budou studenti schopni:- rozlišit a porovnat různé pohledy na spotřebitelské chování,- rozpoznat a definovat vlivy, které ovlivňují chování spotřebitele,- prakticky analyzovat chování spotřebitele pomocí teoretických modelů a tuto analýzu dále použít pro tvorbu efektivní marketingové strategie,- vysvětlit základní pojmy z oblasti marketingové komunikace a stanovit si vhodné komunikační cíle,- rozhodovat o vhodném využití jednotlivých nástrojů marketingového komunikačního mixu a orientovat se v nových trendech a nástrojích marketingové komunikace,- orientovat se v základních předpokladech a konceptech sociologické kritiky spotřebního chování,- rozpoznávat a zohledňovat v marketingové komunikaci sociální, kulturní, environmentální a etické aspekty,- porozumět sociální a kulturní podmíněnosti spotřebního chování,- reflektovat konzumní společnost v širším kontextu povahy pozdně moderních společností.

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZKOUDELKA, J.Spotřební chování a segmentace trhu.Praha:Vysoká škola ekonomie a managementu, 2006.80-86730-01-8ZSOLOMON, M R.Consumer behavior : buying, having, and being.Boston:Pearson, 2013.978-0-273-76731-2ZVYSEKALOVÁ, J.Chování zákazníka : jak odkrýt tajemství "černé skříňky".Praha:Grada Publishing, 2011.978-80-247-3528-3DMOOIJ, M D.Consumer behavior and culture : consequences for global marketing and advertising.Thousand Oaks:Sage, 2011.978-1-4129-7990-0DPŘIKRYLOVÁ, J. -- JAHODOVÁ, H.Moderní marketingová komunikace.Praha:Grada, 2010.978-80-247-3622-8DSCHIFFMAN, L G. -- KANUK, L L. -- WISENBLIT, J.Consumer behavior.Boston:Pearson Prentice Hall, 2010.978-0-13-700670-0DHAWKINS, D I. -- MOTHERSBAUGH, D L.Consumer behavior : building marketing strategy.New York:McGraw-Hill/Irwin, 2013.978-0-07-353004-8DHOYER, W D. -- MACINNIS, D J. -- PIETERS, R G M.Consumer behavior.New York:South-Western/Cengage Learning, 2013.978-1-133-27449-0DKAUFMANN, H.Handbook of Research on Managing and Influencing Consumer Behavior.Hershey:IGI Global, 2015.978-1-4666-6547-7DCLOSE, A G.Online consumer behavior : theory and research in social media, advertising, and e-tail.New York:Routledge, 2012.978-1-84872-969-8DBalsinger, Philip. 2010. „Making Political Consumers: The Tactical Action Repertoire of a Campaign for Clean Clothes.“ Social Movement Studies 9 (3): 311‒329.DBeerlan, Andrea. 2008. „Making or Marketing a Difference? An Anthropological Examination of the Marketing of Fair Trade Cocoa from Ghana.“ Pp. 171‒194 in De Neve et. al. (eds.). Hiddens Hands in the Market: Ethnographies of Fair Trade, Ethical Consumption, and Corporate Social Responsibility. Bingley: Emerald JAI.DCarrier, James, G. 2008. „Think Locally, Act Globally: The Political Economy of Ethical Consumption.“ Pp. 31‒51 in De Neve et. al. (eds.). Hiddens Hands in the Market: Ethnographies of Fair Trade, Ethical Consumption, and Corporate Social Responsibility. Bingley: Emerald JAI.DDombos, Tamás. 2008. „Longing for the West: The Geo-symbolics of the Ethical Consumption Discourse in Hungary.“ Pp. 123‒141 in De Neve et. al. (eds.). Hiddens Hands in the Market: Ethnographies of Fair Trade, Ethical Consumption, and Corporate Social Responsibility. Bingley: Emerald JAI.DEsperanza, Jennifer, S. 2008. „Outsourcing Otherness: Crafting and Marketing Culture in the Global Handicrafts Market.“ Pp. 71‒95 in De Neve et. al. (eds.). Hiddens Hands in the Market: Ethnographies of Fair Trade, Ethical Consumption, and Corporate Social Responsibility. Bingley: Emerald JAI.DHarrison, Blake. 2006. „Shopping to save: green consumerism and the struggle for northern Maine.“ Cultural Geographies 13 (3): 395‒420.DHill, Ronald Paul. 1991. „Homeless Women, Special Possessions, and the Meaning of Home“: An Ethnographic Case Study. Journal of Consumer Research 18 (3): 298‒310.DPratt, Jeffrey. 2008. „Food Values: The Local and The Authentic.“ Pp. 53‒70 in De Neve et. al. (eds.). Hiddens Hands in the Market: Ethnographies of Fair Trade, Ethical Consumption, and Corporate Social Responsibility. Bingley: Emerald JAIDSchouten, John W. a James H. McAlexander. 1995. „Subcultures of Consumption: An Ethnography of the New Bikers.“ Journal of Consumer Research 22 (1): 43‒61.DTian, Kelly a Robert G. Tian. 2011. „Food Consumption and Cultural Awareness: An Anthropological Case Study of Consumer Behavior at a Chinese Restaurant.“ Journal of Marketing Development 5 (4): 51‒69.

Požadavky

žádné

Garant

doc. Ing. Tomáš Kincl, Ph.D.

Vyučující

doc. Ing. Tomáš Kincl, Ph.D.Ing. Michal NovákMgr. Michal Šimůnek, Ph.D.