Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Mezinárodní management a marketing (62MMM0)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 62MMM0 - Mezinárodní management a marketing, Fakulta managementu JH, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Globalizace a itegrace, pozitiva a negativa, světoví hráči. Hrozby a příežitosti gobalizace a integrace. Síly podporující a brzdící proces globalizace. Instrumenty obchodní politiky.2. Základní koncepty a teorie mezinárodního managementu, historické souvislosti, teorie mezinárodního obchodu, konkurenceschopnost národů, měnové kurzy, nástroje obchodní politiky.3. Vliv ekonomických systémům na mezinárodní operace. Důsledky sociální nerovnosti a úrovně industrializace pro MNC. Sociální instituce v kontextu mezinárodního managementu, vliv vnímání práva, náboženství a vzdělání.4. Kultura, její definice a důsledky pro mezinárodní management. Příčiny kulturních stereotypů a etnocentrismu, jejich vliv na multinárodní operace. Hofstedův a Trompenaarsův model.5. Manažerská etika, společenská odpovědnost a mezinárodní společnosti. Vliv společenských institucí a národní kultury na etiku rozhodování. Etický relativizmus a univerzalizmus a důsledky pro rozhodování.6. Formulace strategie pro mezinárodní trhy. Generické strategie, konkurenční výhoda a hodnotový řetězec v mezinárodním prostředí. Globálně lokální dilema.7. Organizační struktura pro nadnárodní společnosti. Vztah mezi firemní strategií a organizační strukturou. Evoluce organizační struktury a soudobé trendy.8. Formulace strategie vstupu na nový trh. Export, licence, vytváření a řízení globálních strategických aliancí, FDI. Volba vhodné strategie a její načasování.9. Globální produkce, logistika a globální produkt. Outsourcing, offshoring a klastry. Mezinárodnní marketing a jeho základní koncepce. Marketingové strategie a marketingová komunikace v mezinárodním prostředí. Organizace R&D v mezinírodním prostředí.10. Globální řízení lidských zdrojů. Pracovníci nadnárodních společností z hlediska národní příslušnosti. Odlišnosti náboru, výběru, vzdělávání, rozvoje, hodnocení výkonu a odměňování pracovníků podle jednotlivých národních kontextů.11. Mezinárodní vyjednávání a komunikace mezi kulturami. Specifika verbální a neverbální komunikace v multikulturním prostředí. Motivace v mezinárodním prostředí.12. Motivace v mezinárodním prostředí. Malý a střední podnik a mezinárodní podnikání. Kdy vstoupit do mezinárodního prostředí.13. Elektronické podnikání v mezinárodním kontextu. Internetová ekonomika, typy transakcí.

Získané způsobilosti

Po úspěšném absolvování budou studenti schopni porozumět pojmu globalizace, chápat její hlavní hybné síly porozumět hlavním argumentům v diskuzi o jejích důsledcích a uvědomit si, jak proces globalizace vytváří hrozby a příležitosti pro manažery analyzovat možná úskalí a komunikační problémy multikulturního týmu z hlediska kulturních rozdílů, nalézat jejich příčiny a řešení na základě analýzy stávající strategie a organizační struktury společnosti navrhovat alternativní řešení a přijímat z nich plynoucí zpětnou vazbu zvolit vhodnou formu vstupu společnosti do mezinárodního prostředí a optimální posloupnost jednotlivých kroků pochopit specifika managementu lidských zdrojů (HRM) v mezinárodním týmu a vhodně aplikovat znalosti ze základního kurzu HRM v mezinárodním prostředí rozpoznat a kriticky posoudit způsob organizace dílčích činností nadnárodní společnosti, regionální aspekty, příležitosti i rizika spojená s mezinárodním působením

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZPICHANIČ, M.Mezinárodní management a globalizace.Praha:C.H. Beck, 2004.80-7179-886-XZMAJEROVÁ, I. -- NEZVAL, P.Mezinárodní ekonomie v teorii a praxi.Brno:Computer Press, 2011.978-80-251-3421-4ZHUČKA, M. -- KISLINGEROVÁ, E. -- MALÝ, M. a kol.Vývojové tendence velkých podniků. Podniky v 21. století.Praha:C.H.Beck, 2011.978-80-7400-198-7ZMACHKOVÁ, H.Mezinárodní marketing : nové trendy a reflexe změn ve světě.Praha:Grada, 2009.978-80-247-2986-2ZŠTRACH, P.Mezinárodní management.Praha:Grada, 2009.978-80-247-2987-9ZCULLEN, J B. -- PARBOTEEAH, P.Multinational management : a strategic approach.Mason:Thomson/South-Western, 2008.978-0-324-42177-4DVODÁČEK, L. -- VODÁČKOVÁ, O.Strategické aliance se zahraničními partnery.Praha:Management Press, 2002.80-7261-058-9DDĚDINA, J. -- ČEJKA, J.Management a organizování podniku v podmínkách globalizace.[S.l.]:Brabapress 93, 1999.80-902716-0-XDSHENKAR, O. -- LUO, Y.International business.Hoboken:Wiley & Sons, 2004.0-471-42937-6DHILL, C W L.International business : competing in the global marketplace.Boston:McGraw-Hill, 1999.0-07-117584-9DŠPAČEK, L.Malá kniha etikety pro firmu a úřad.Praha:Mladá fronta, 2010.978-80-204-2253-8DZADRAŽILOVÁ, D.Mezinárodní management.Praha:Oeconomica, 2007.978-80-245-1243-3DLUTHANS, F. - DOH, J. International Management: Culture, Strategy, and Behavior, ISBN 0078112575

Požadavky

žádné

Garant

Ing. Jiří Dvořák, Ph.D.

Vyučující

Ing. Jiří Dvořák, Ph.D.