Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Management komplexity (anglicky) (62MNK2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 62MNK2 - Management komplexity (anglicky), Fakulta managementu JH, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Pojetí a obsah managementu komplexity, vztah managementu komplexity k disciplínám management, řízení, regulace, strategický management, management změny.2. Charakteristika manažerského subjektu a objektu řízení z pohledu komplexity a systémového přístupu. Vymezení subjekt – objektového vztahu z pohledu managementu.3. Uspořádanost manažerského subjektu a objektu z pohledu komplexity, uspořádanost subjektu a objektu, jako cílový stav přístupu managementu komplexity.4. Aplikace systémového přístupu na management, vymezení entropie vnitřní a vnější, fylogenetické a ontogenetické.5. Úloha informací a jejich klasifikace z pohledu managementu komplexity a subjekt – objektového přístupu.6. Pojetí a obsah ekonomického organizmu z pohledu systémového přístupu. Složky ekonomického organizmu a jeho uspořádanost, pojetí entropie a komplexity. Vývojový proces ekonomického organismu. Hlavní rysy uspořádanosti vnitřního a vnějšího prostředí ekonomického organizmu.7. Význam strategie pro rozvoj organizací. Klasické a moderní pojetí strategie. Strategický management jako proces, jeho struktura. Stanovení soustavy cílů organizace. Závislost strategie na základním cíli (vizi) a poslání (misi) organizace. Způsoby a formy vyjádření strategických cílů. 8. Analýza vnějšího okolí organizace jako podmínka optimální strategické volby. Analýza ekonomických, technologických, politických a sociálních podmínek. Další metody analýzy vnějších faktorů. Analýza konkurenčních podmínek organizace. Porterovy základní konkurenční síly, jejich využití pro volbu strategie.9. Analýza vnitřních podmínek organizace, jejich vliv na volbu strategie - finanční a výrobní pozice, úroveň marketingu, lidských zdrojů, organizační struktury apod. 10. Volba strategie, hodnocení strategických alternativ. Druhy strategických operací, typy strategií. Strategie nízkých nákladů - podmínky a předpoklady jejího uplatnění. Strategie produktová, obsah, význam a předpoklady uplatnění. Strategie úspory času, vysoké kvality (TQM), spotřebitelského segmentu - obsah, význam a předpoklady uplatnění.11. Funkční strategie - finanční, marketingové, výrobní, sociální; obsah, význam a důsledky uplatnění. Metody hodnocení strategických alternativ, metody analýzy podnikatelského portfolia, matice růst, matice atraktivnosti aj. Realizace přijaté strategie v organizační struktuře, motivačních systémech, kontrolních a informačních systémech.12. Strategie ekonomické efektivnosti organizace, uspořádanost organizace jako nositel efektu. Ekonomický efekt a jeho struktura, konkurenční efekt pro zákazníke a jeho kvantifikace. Vymezení a kvantifikace konkurenčního efektu pro organizaci.Strategie účelnosti a účinnosti, masy a míry efektu, zvláštníh a mimořádného efektu.13. Model úspěšnosti ekonomického organizmu, jako nástroje pro řešení jeho komplexity. Analýza endogenní a exogenní entropie organizace, relativní stupeň komplexnosti ekonomického organizmu a jeho kvantifikace, koridor života ekonomického organizmu.

Získané způsobilosti

Po úspěšném absolvování předmětu budou studenti schopni: • rozpoznat a zhodnotit vizi, misi a cíle společnosti a provést její strategickou analýzu. • navrhnout vhodnou strategii a kroky pro její implementaci, včetně definování změn jako prostředků k dosažení těchto cílů a dovedení do formalizované podoby ve formě strategického projektu rozvoje ekonomického organizmu• porozumět pojmům komplexita, entropie, strategie, taktika a operativa, strategická analýza, inovace a změna, konkurenční a komparativní efekt a jeho vyjádření a kvantifikace• aplikovat získané poznatky a dovednosti na libovolný ekonomický objekt, jak v podnikatelské, tak nepodnikatelské sféře• pochopit klíčovou úlohu komplexity jakéhokoliv objektu jako podmínky jeho přežití, resp. excelence• interpretovat přístupy komplexity, jak v podmínkách managementu podnikatelských, tak nepodnikatelských subjektů• pochopit a aplikovat metodologii managementu komplexity včetně jejích metod a postupů na libovolný ekonomický organizmus• prezentovat výsledky pro odbornou i laickou veřejnost zainteresovanou ve strategických otázkách úspěšnosti ekonomického rozvoje

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNDPORTER, M E.Competitive strategy : techniques for analyzing industries and competitors.New York:Free Press, 2004.0-7432-6088-0DHITT, M A. -- HOSKISSON, R E. -- IRELAND, R D.Strategic management : competitiveness and globalization : concepts.Cincinnati:South-Western College, 1999.0-538-88182-8

Požadavky

Tento modul je vhodný pro zahraniční studenty

Garant

Ing. Jiří Dvořák, Ph.D.

Vyučující

Ing. Jiří Dvořák, Ph.D.Ing. Stanislav Tripes