Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět xy_Strategický management a analýza (6MP401)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 6MP401 - xy_Strategický management a analýza, Fakulta managementu JH, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Podnik jako ekonomický organismus. Vývojový proces ekonomického organismu. 2. Význam strategie pro rozvoj organizací. Klasické a moderní pojetí strategie. Strategický management jako proces, jeho struktura. 3. Stanovení soustavy cílů organizace. Závislost strategie na základním cíli (vizi) a poslání (misi) organizace. Způsoby a formy vyjádření strategických cílů. 4. Analýza vnějšího okolí organizace jako podmínka optimální strategické volby. Analýza ekonomických, technologických, politických a sociálních podmínek. Další metody analýzy vnějších faktorů. 5. Analýza konkurenčních podmínek organizace. Porterovy základní konkurenční síly, jejich využití pro volbu strategie. 6. Analýza vnitřních podmínek organizace, jejich vliv na volbu strategie - finanční a výrobní pozice, úroveň marketingu, lidských zdrojů, organizační struktury apod. 7. Volba strategie, hodnocení strategických alternativ. 8. Druhy strategických operací, typy strategií. 9. Strategie nízkých nákladů - podmínky a předpoklady jejího uplatnění. Strategie produktová, obsah, význam a předpoklady uplatnění. 10. Podnikatelské strategie úspory času, vysoké kvality (TQM), spotřebitelského segmentu - obsah, význam a předpoklady uplatnění. 11. Funkční strategie - finanční, marketingové, výrobní, sociální; obsah, význam a důsledky uplatnění. 12. Metody hodnocení strategických alternativ, metody analýzy podnikatelského portfolia, matice růst, matice atraktivnosti aj. 13. Zajištění přijaté strategie v organizační struktuře, motivačních systémech, kontrolních a informačních systémech.

Získané způsobilosti

Po úspěšném absolvování předmětu budou studenti schopni rozpoznat a zhodnotit vizi, misi a cíle společnosti a provést její strategickou analýzu. Budou schopni navrhnout vhodnou strategii a kroky pro její implementaci.

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZVEBER, J.Management 2 : management změny : strategický management : podnikatelské projekty : projektový management : reengineering.Praha:Vysoká škola ekonomická, 1998.80-7079-406-2ZKOVÁŘ, F. -- KRCHOVÁ, H.Strategický management.Praha:Vysoká škola ekonomie a managementu, 2007.978-80-86730-29-5DSEDLÁČKOVÁ, H. -- BUCHTA, K.Strategická analýza.Praha:C.H. Beck, 2006.80-7179-367-1DKEŘKOVSKÝ, M. -- VYKYPĚL, O.Strategické řízení : teorie pro praxi.Praha:C.H. Beck, 2006.80-7179-453-8DMALLYA, T.Základy strategického řízení a rozhodování.Praha:Grada, 2007.978-80-247-1911-5Dnení k dispozici ...

Požadavky

žádné

Garant

Ing. Jiří Dvořák, Ph.D.

Vyučující

Ing. Jiří Dvořák, Ph.D.Ing. Stanislav Tripes