Předmět Strategický marketing (6MP413)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 6MP413 - Strategický marketing, Fakulta managementu JH, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Význam marketingu a marketingové strategie v podmínkách globalizace ekonomických jevů a procesů.2. Strategický marketingový proces - etapa plánovací.3. Metody strategické situační analýzy (např. SWOT analýza, metody portfoliové analýzy a její modifikace)4. Marketingový výzkum a segmentace trhu. Tržní segmentace, targeting, positioning, zásady pro positioning, strategie změny positioningu.5. Marketingový informační systém jako podpora strategického marketingového řízení. 6. Strategické marketingové cíle a volba marketingových strategií.7. Systematizace marketingových strategií. Strategie marketingového mixu. Strategie brand managementu. 8. Strategický marketingový proces - etapa realizační. Realizační aktivity (kooperace, koordinace, motivace, stanovení odpovědnosti, komunikace). 9. Typy strategií vstupu na mezinárodní trhy. 10. Strategický marketingový proces - etapa kontrolní. 11. Marketingový audit - vymezení funkce auditu, informační zdroje, analýza výsledků, přínosů, výdajů a hodnocení výkonnosti marketingových funkcí a systémů.
Získané způsobilosti
Po úspěšném absolvování budou studenti schopni:navrhnout vhodný model marketingové strategie, používat segmentační výzkum, targeting, positioning, navrhnout efektivní strategie pro marketingový mix,řídit kvalitu, procesní zlepšování pomocí marketingové kontroly a marketingového auditu.
Literatura
TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZHORÁKOVÁ, H.Strategický marketing.Praha:Grada, 2003.80-247-0447-1ZJAKUBÍKOVÁ, D.Strategický marketing.Praha:Grada, 2008.978-80-247-2690-8ZLYKOVÁ, J.Marketingový audit a kontrola.Praha:Grada, 2000.80-7169-720-6ZMACHKOVÁ, H.Mezinárodní marketing.Praha:Grada, 2006.80-247-1678-XZKELLER, K L.Strategické řízení značky : positioning a hodnota značky, plánování a implementace marketingových programů, měření a interpretace výkonnosti značky, budování a udržení hodnoty značky.Praha:Grada, 2007.978-80-247-1481-3ZPORTER, M E.Konkurenční strategie : metody pro analýzu odvětví a konkurentů.Praha:Victoria Publishing, 1994.80-85605-11-2DKOVÁŘ, F. -- ŠTRACH, P.Strategický management.Praha:Oeconomica, 2003.80-245-0504-5DMALÝ, V.Marketingový výzkum : teorie a praxe.Praha:Oeconomica, 2008.978-80-245-1326-3Dnení k dispozici ...
Požadavky
Zpracování seminární práce a její prezentace. Absolnování písemného znalostního testu. U obou částí je nutné dosáhnout minimálně 30 bodů.
Garant
doc. Ing. Marie Hesková, CSc.
Vyučující
doc. Ing. Marie Hesková, CSc.doc. Ing. Tomáš Kincl, Ph.D.