Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Státní zkouška ze studijního oboru (6SZ_MN)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 6SZ_MN - Státní zkouška ze studijního oboru, Fakulta managementu JH, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Souborné přezkoušení z těchto oblastí:I. STRATEGICKÝ MANAGEMENT A ANALÝZA (okruhy):1. Pojetí a obsah strategického řízení.2. Druhy strategických operací.3. Vývojový proces organizací.4. Uspořádanost organizací.5. Model úspěšnosti v organizaci.6. Zásady řízení vývoje organizací.7. Typy strategií v organizacích.8. Invence, změna a inovace a jejich strategické souvislosti.9. Strategie efektivnosti organizací.10. Strategie a postup její tvorby.11. Zdroje invencí a jejich strategické souvislosti.12. Strategická analýza prostředí (externí).13. Strategická analýza prostředí (interní).14. Parametry efektivnosti ve strategickém řízení.II. MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE (okruhy):1. Strategie marketingové komunikace, postup její tvorby.2. Vliv makro a mikro prostředí na tvorbu promotion, modely spotřebního chování.3. Stanovení marketingových a komunikačních cílů. Integrované komunikace.4. Brand management. Význam řízení značek pro marketingovou komunikaci. Hodnota značek.5. Nástroje komunikačního mixu. Životní cyklus výrobku a nástroje komunikačního mixu.6. Měření účinnosti komunikačního programu. Proces testování a měření efektů. Sociální a ekonomické faktory komunikace.7. Reklama a reklamní strategie. Regulace reklamy v ČR v kontextu komerční komunikace trhu EU.8. Podlinkové aktivity v komerční komunikaci. Silné a slabé stránky.9. Využití public relations při řízení podniku. Oblasti public relations. Krizová komunikace.10. Přímý marketing. Využití přímého marketingu v komunikační strategii firmy.11. Specifika marketingové komunikace na mezinárodních trzích.12. Vztah marketingové komunikace k nástrojům marketingového mixu.13. Marketingová komunikace, nové trendy a jejich využití.III. MANAŽERSKÁ EKONOMIKA (okruhy):1. Dvouokruhové účetnictví jako základní informační systém podniku.2. Výkazy finančního účetnictví; tradiční přístup kontra fundamentální přístup.3. Fondy finančních prostředků.4. Rozhodování manažera v krátkém období. Řešení elementárních úloh z finanční matematiky.5. Model podniku z hlediska oběhu peněz.6. Řízení zásob a rozpracovanosti.7. Řízení peněžních zůstatků.8. Řízení výroby v krátkém období.9. Ekonomický rozpočet jako finanční model podnikatelského záměru.10. Metody finanční analýzy dlouhodobých záměrů.11. Rozhodování na bázi čisté současné hodnoty.12. Porovnání pravidla čisté současné hodnoty s alternativními kritérii.13. Sekvenční rozhodování a rozhodovací stromy.14. Úvod do problematiky finančního rizika.15. Základy analýzy portfolia.16. Finančně zdravé podnikání.17. Model aktivně produkujícího podniku.

Získané způsobilosti

Po úspěšném absolvování budou studenti schopni se zapojit do pracovního procesu na manžerských pozicích.

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZVEBER, J.Management 2 : management změny : strategický management : podnikatelské projekty : projektový management : reengineering.Praha:Vysoká škola ekonomická, 1998.80-7079-406-2ZKOVÁŘ, F. -- KRCHOVÁ, H.Strategický management.Praha:Vysoká škola ekonomie a managementu, 2007.978-80-86730-29-5ZFORET, M.Marketingová komunikace.Brno:Computer Press, 2006.80-251-1041-9ZFREY, P.Marketingová komunikace : to nejlepší z nových trendů.Praha:Management Press, 2008.978-80-7261-160-7ZKOTLER, P. -- KELLER, K L.Marketing management.Praha:Grada, 2007.978-80-247-1359-5ZKOUDELKA, J.Spotřební chování a segmentace trhu.Praha:Vysoká škola ekonomie a managementu, 2006.80-86730-01-8ZWUNDERMAN, L.Direct marketing : reklama, která se zaplatí.Praha:Grada, 2004.80-247-0731-4ZVYSEKALOVÁ, J. -- MIKEŠ, J.Reklama : jak dělat reklamu.Praha:Grada, 2007.978-80-247-2001-2ZTELLIS, G J.Reklama a podpora prodeje.Praha:Grada, 2000.80-7169-997-7ZHESKOVÁ, M.Marketingová komunikace a přímý marketing.Praha:Oeconomica, 2005.80-245-0995-4ZKOLÁŘ, P.Manažerské finance.[Praha]:Bilance, 1997.ZKOLÁŘ, P.Cvičné příklady pro studium předmětu Ekonomie.Praha:Institut Svazu účetních, 2004.80-86716-15-5ZKOLÁŘ, P.Cvičné příklady pro studium předmětu Manažerské finance.Praha:Institut Svazu účetních, 2001.ZKOLÁŘ, P. -- VESELÁ, M.Ekonomie a ekonomika.Praha:ASPI, 2006.80-7357-218-4ZMRKVIČKA, J. -- KOLÁŘ, P.Finanční analýza.Praha:ASPI, 2006.DVEBER, J.Management : základy, prosperita, globalizace.Praha:Management Press, 2000.80-7261-029-5DSEDLÁČKOVÁ, H. -- BUCHTA, K.Strategická analýza.Praha:C.H. Beck, 2006.80-7179-367-1DKEŘKOVSKÝ, M. -- VYKYPĚL, O.Strategické řízení : teorie pro praxi.Praha:C.H. Beck, 2006.80-7179-453-8DMALLYA, T.Základy strategického řízení a rozhodování.Praha:Grada, 2007.978-80-247-1911-5DPELSMACKER, P D. -- GEUENS, M. -- BERGH, J V D.Marketingová komunikace.Praha:Grada, 2003.80-247-0254-1DKELLER, K L.Strategické řízení značky : positioning a hodnota značky, plánování a implementace marketingových programů, měření a interpretace výkonnosti značky, budování a udržení hodnoty značky.Praha:Grada, 2007.978-80-247-1481-3DSCHULTZ, D E.Moderní reklama : umění zaujmout.Praha:Grada, 1995.80-7169-062-7DTOSCANI, O.Reklama je navoněná zdechlina.Bratislava:Slovart, 1996.80-85871-82-3DZákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajůDZákon č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy

Požadavky

Forma: písemná. Z uvedených disciplin se píší 3 samostatné testy se stejným maximálním počtem dosažitelných bodů (zde 100 bodů). Pozn.: Podniková politika a Finance podniku jsou zahrnuty do jednoho testu. Pro úspěšné složení zkoušky je nutné dosáhnout alespoň 60 % maxima bodů z každého testu. Celkový výsledek zkoušky se stanoví z celkového součtu bodů podle klasifikační stupnice: Výborně (1): 270 - 300 bodů. Velmi dobře (2): 225 - 269 bodů. Dobře (3): 180 - 224 bodů. Délka trvání každého testu: 45 minut. Pokud student/ka dosáhne z jednoho testu alespoň 50 % z maxima bodů, přičemž z ostatních testů dosáhne alespoň 60 % z maxima bodů, může být následně ústně vyzkoušen/a dle uvážení zkušební komise a dle vlastního uvážení. Pokud ústní zkoušení zpochybní důvěryhodnost předchozích dosažených výsledků, má zkušební komise právo udělit hodnocení podle úrovně znalostí zjištěné při ústním zkoušení (to znamená případně i hodnocení „Nevyhověl“) bez ohledu na předchozí dosažené výsledky. Při ústním zkoušení klade zkušební komise otázky z celého obsahu dané části.

Garant

doc. Ing. Tomáš Kincl, Ph.D.

Vyučující

Ing. Jiří Dvořák, Ph.D.doc. Ing. Tomáš Kincl, Ph.D.prof. Ing. František Kovář, CSc.Ing. Martin MusilIng. Tereza Vinšová