Předmět Státní zkouška ze studijního oboru Management 3 (SZBMN3)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu SZBMN3 - Státní zkouška ze studijního oboru Management 3, Fakulta managementu JH, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Souborné přezkoušení z těchto oblastí:I. MANAGEMENT1. Management - vymezení, pojetí.2. Vývoj manažerského myšlení a jednání, manažerské role.3. Rozhodování, vymezení problému, způsoby, hierarchie rozhodování.4. Prostředí, vymezení, základní popis a aplikace.5. Cíle, vize, poslání, význam a funkce v managementu.6. Plánování, popis, druhy plánů, MBO.7. Organizování, vymezení, tvorba a typy organizačních struktur.8. Motivace, popis, obsahové a procesní zaměření.9. Komunikace - význam, členění, popis.10. Vedení a kontrola, vymezení, členění.11. Organizační projektování, vymezení, základní popis, přístup.12. Organizační teorie zaměřené na životní cyklus a rozvoj - popis.13. Síťové organizační struktury - interní - vymezení a charakteristika.14. Síťové organizační struktury - externí - vymezení a charakteristika.15. Správa a řízení společnosti - Corporate governance.II. MARKETING1. Podstata, pojetí a funkce marketingu. Alternativní koncepce marketingových aktivit.2. Podnikatelské koncepce (filosofie).3. Marketingové řízení (proces, fáze) - metody marketingového plánování.4. Marketingové prostředí - vnitřní a vnější vlivy.5. Chování potřebitelů na trhu - faktory působící na spotřební chování individuálních kupujících.6. Kupní chování rodiny - specifika.7. Kupní chování institucí - specifika, vlivy, kupní rozhodování.8. Marketingový informační systém.9. Marketingový výzkum - předmět, proces, segmentace trhu.10. Marketingový mix (tvorba a řízení).11. Produkt (vývoj a zavádění nových výrobků na trh) marketingový program služeb.12. Cena - faktory ovlivňující tvorbu cen. Přizpůsobování ceny konkrétním podmínkám na trhu.13. Marketingové cesty - funkce marketingových cest a jejich typy. Marketingová logistika.14. Komunikační proces a jeho prvky.15. Mezinárodní marketing.III. PODNIKOVÁ EKONOMIKA1. Podnik, podnikání, podnikatel, právní formy podnikání. Cíle podniku, funkce podniku, okolí podniku, životní cyklus podniku. 2. Majetek podniku, struktura, oceňování, odepisování. 3. Kapitálová struktura podniku. Optimální kapitálová struktura, náklady kapitálu. 4. Peněžní toky (cash flows), význam, využití. 5. Náklady, výnosy, výsledek hospodaření. Analýza bodu zvratu, kalkulace nákladů. 6. Základní podnikové činnosti - výroba, nákup (zásobování), prodej, personální činnost.7. Zakladatelský rozpočet.8. Finanční analýza podniku. 9. Řízení zásob, pohledávek a peněžních prostředků. Financování oběžných aktiv. 10. Investiční rozhodování - kritéria investičního rozhodování. Finanční investice. 11. Dlouhodobé finanční zdroje - interní, externí.
Získané způsobilosti
Po úspěšném absolvování budou studenti schopni zapojit se do pracovního procesu na manažerských pozicích.
Literatura
TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZSYNEK, M. -- KISLINGEROVÁ, E.Podniková ekonomika.Praha:C.H. Beck, 2010.978-80-7400-336-3ZDĚDINA, J. -- ČEJKA, J.Management a organizování podniku v podmínkách globalizace.[S.l.]:Brabapress 93, 1999.80-902716-0-XZGIBSON, J L. -- DONNELLY, J H. -- IVANCEVICH, J M.Management.Praha:Grada, 1997.80-7169-422-3ZWEIHRICH, H. -- KOONTZ, H.Management.Praha:East, 1998.80-7219-014-8ZMALÝ, M. -- DĚDINA, J.Organizační architektura.Praha:Victoria Publishing, 1996.80-7187-064-1ZMALÝ, M. -- PEKLO, J. -- THEODOR, M.Řízení a správa společností (corporate governance).Praha:Vysoká škola ekonomická, 2002.80-245-0429-4ZTRUNEČEK, J.Management v informační společnosti : učební texty pro bakalářské studium.Praha:Vysoká škola ekonomická, 1997.80-7079-201-9ZVODÁČEK, L. -- VODÁČKOVÁ, O.Strategické aliance se zahraničními partnery.Praha:Management Press, 2002.80-7261-058-9ZKOTLER, P. -- ARMSTRONG, G.Marketing.Praha:Grada, 2004.80-247-0513-3ZVEBER, J.Management : základy, prosperita, globalizace.Praha:Management Press, 2000.80-7261-029-5ZBOUČKOVÁ, J.Základy marketingu.Praha:Oeconomica, 2007.978-80-245-1169-6ZDĚDINA, J. -- ODCHÁZEL, J.Management a moderní organizování firmy : nejnovější přístupy a trendy : organizační vztahy a chování : jednotlivci, skupiny, týmy : síťové a virtuální organizace, strategické aliance : procesní organizování : komunikace a rozhodování : organizační kultura.Praha:Grada, 2007.978-80-247-2149-1ZDĚDINA, J. -- CEJTHAMR, V.Management a organizační chování : manažerské chování a zvyšování efektivity : řízení jednotlivců a skupin : manažerské role a styly : moc a vliv v řízení organizace.Praha:Grada, 2005.80-247-1300-4ZMIKOVCOVÁ, H. -- SCHOLLEOVÁ, H.Praktikum podnikové ekonomiky pro bakalářské studium.Plzeň:Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2009.978-80-7380-209-7ZZAMAZALOVÁ, M. a kol.Marketing.Praha:C.H.Beck, 2010.978-80-7400-115-4ZTRUNEČEK, J.Interní manažerský audit.Praha:Professional Publishing, 2004.80-86419-58-4ZVODÁČEK, L. -- VODÁČKOVÁ, O.Moderní management v teorii a praxi.Praha:Management Press, 2009.978-80-7261-197-3ZWÖHE, G. -- KISLINGEROVÁ, E.Úvod do podnikového hospodářství.Praha:C.H. Beck, 2007.978-80-7179-897-2ZVODÁČEK, L. -- VODÁČKOVÁ, O.Synergie v moderním managementu.Praha:Management Press, 2009.978-80-7261-190-4ZMALÝ, M. -- DĚDINA, J.Organizační architektura.Praha:Manager Podnikatel, 1997.ZMALÝ, M. -- DĚDINA, J.Vybrané kapitoly z organizace a managementu.Praha:VŠE, 1994.ZKLUSOŇ, V.Moderní korporace v soudobém kapitalismu.Praha:Karolinum, 2010.978-80-246-1795-4DSCHOLLEOVÁ, H.Podniková ekonomika. 2, Sbírka příkladů.Praha:Oeconomica, 2005.80-245-0869-9DTOMEK, G. -- VÁVROVÁ, V.Marketing od myšlenky k realizaci.Praha:Professional Publishing, 2007.978-80-86946-45-0DBOUKAL, P. -- SCHOLLEOVÁ, H. -- MIKOVCOVÁ, H.Podniková ekonomika : cvičebnice.Praha:Vysoká škola ekonomická, 2001.80-245-0141-4DBOUKAL, P. -- MIKOVCOVÁ, H. -- SCHOLLEOVÁ, H.Podniková ekonomika 1 - sbírka příkladů.Praha:VŠE FPH, 2004.80-245-0679-3DMIKOVCOVÁ, H. -- SCHOLLEOVÁ, H. -- DOLÁKOVÁ, H.Podniková ekonomika. 3, Sbírka příkladů.Praha:Oeconomica, 2004.80-245-0709-9DKOTLER, P. -- NOVÝ, V.Moderní marketing : 4. evropské vydání.Praha:Grada, 2007.978-80-247-1545-2DMCCARTHY, E J. -- PERREAULT, W D.Základy marketingu.Praha:Victoria Publishing, 1995.80-85605-29-5DFORET, M. -- STÁVKOVÁ, J.Marketingový výzkum : jak poznávat své zákazníky.Praha:Grada, 2003.80-247-0385-8
Požadavky
Forma: písemná. Z uvedených disciplin se píší 3 samostatné testy se stejným maximálním počtem dosažitelných bodů (zde 100 bodů). Pozn.: Podniková politika a Finance podniku jsou zahrnuty do jednoho testu. Pro úspěšné složení zkoušky je nutné dosáhnout alespoň 60 % maxima bodů z každého testu. Celkový výsledek zkoušky se stanoví z celkového součtu bodů podle klasifikační stupnice: Výborně (1): 270 - 300 bodů. Velmi dobře (2): 225 - 269 bodů. Dobře (3): 180 - 224 bodů. Délka trvání každého testu: 45 minut. Pokud student/ka dosáhne z jednoho testu alespoň 50 % z maxima bodů, přičemž z ostatních testů dosáhne alespoň 60 % z maxima bodů, může být následně ústně vyzkoušen/a dle uvážení zkušební komise a dle vlastního uvážení. Pokud ústní zkoušení zpochybní důvěryhodnost předchozích dosažených výsledků, má zkušební komise právo udělit hodnocení podle úrovně znalostí zjištěné při ústním zkoušení (to znamená případně i hodnocení „Nevyhověl“) bez ohledu na předchozí dosažené výsledky. Při ústním zkoušení klade zkušební komise otázky z celého obsahu dané části.
Garant
doc. Ing. Tomáš Kincl, Ph.D.
Vyučující
Ing. Jiří Dvořák, Ph.D.doc. Ing. Tomáš Kincl, Ph.D.Ing. Martin MusilIng. Jana Pevná, Ph.D.