Předmět Státní zkouška z vedlejší specializace (2BS)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 2BS - Státní zkouška z vedlejší specializace, Fakulta mezinárodních vztahů, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Definice mezinárodního marketingu, koncepce mezinárodního marketingu, vývozní koncepce, interkulturální marketing, globální marketing.Mezinárodní prostředí a jeho vliv na mezinárodní podnikání (PEST analýza).Výzkum mezinárodních trhů.Strategické plánování a růstové strategie v mezinárodním marketingu. Segmentace mezinárodních trhů. Segmentační strategie, kritéria segmentace trhu spotřebních výrobků, segmentační strategie na průmyslovém trhu. Positioning na mezinárodním trhu. Mezinárodní značková politika.Forma podnikání na mezinárodních trzích. Vývozní a dovozní operace, formy vstupů nenáročné na kapitálové investice (licence, franchising…), kapitálové vstupy na zahraniční trhy.Výrobková politika v mezinárodním marketingu. Cenová politika v mezinárodním marketingu. Mezinárodní distribuční politika.Komunikační politika. Kotace měnových kurzů. Křížové kurzy. Prostorová a trojúhelníková arbitráž. Měnová spekulace. FX forwardy, měnové futures, měnové a devizové swapy, měnové opce. Transakční a ekonomická expozice. Měření kurzového rizika. Řízení devizové expozice. Mezinárodní akciové trhy Úrokové sazby a mezinárodní trhy obligací. Přímka trhu cenných papírů. Investiční kritéria v mezinárodním podnikání.
Získané způsobilosti
Úspěšným absolvováním zkoušky studenti prokáží, že jsou schopni identifikovat klíčové poznatky studijního oboru, klást je do vzájemné souvislosti a aplikovat je na řešení reálných problémů.
Literatura
TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZMACHKOVÁ, H. -- KRÁL, P. -- LHOTÁKOVÁ, M. -- KARLÍČEK, M. -- MALÝ, J. -- ŠTĚRBOVÁ, L.International marketing : theory, practices and new trends.Praha:Oeconomica, 2010.978-80-245-1643-1ZEITEMAN, D K. -- STONEHILL, A I. -- MOFFETT, M H.Multinational business finance.Boston:Prentice Hall, 2010.978-0-13-609668-9ZROSS, S A. -- WESTERFIELD, R. -- JAFFE, J F.Corporate finance.Boston:McGraw-Hill, 2005.0-07-123844-1
Požadavky
žádné
Garant
prof. Ing. Hana Machková, CSc.
Vyučující
prof. Ing. Hana Machková, CSc.