Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Státní zkouška z vedlejší specializace (2BS)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 2BS - Státní zkouška z vedlejší specializace, Fakulta mezinárodních vztahů, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Definice mezinárodního marketingu, koncepce mezinárodního marketingu, vývozní koncepce, interkulturální marketing, globální marketing.Mezinárodní prostředí a jeho vliv na mezinárodní podnikání (PEST analýza).Výzkum mezinárodních trhů.Strategické plánování a růstové strategie v mezinárodním marketingu. Segmentace mezinárodních trhů. Segmentační strategie, kritéria segmentace trhu spotřebních výrobků, segmentační strategie na průmyslovém trhu. Positioning na mezinárodním trhu. Mezinárodní značková politika.Forma podnikání na mezinárodních trzích. Vývozní a dovozní operace, formy vstupů nenáročné na kapitálové investice (licence, franchising…), kapitálové vstupy na zahraniční trhy.Výrobková politika v mezinárodním marketingu. Cenová politika v mezinárodním marketingu. Mezinárodní distribuční politika.Komunikační politika. Kotace měnových kurzů. Křížové kurzy. Prostorová a trojúhelníková arbitráž. Měnová spekulace. FX forwardy, měnové futures, měnové a devizové swapy, měnové opce. Transakční a ekonomická expozice. Měření kurzového rizika. Řízení devizové expozice. Mezinárodní akciové trhy Úrokové sazby a mezinárodní trhy obligací. Přímka trhu cenných papírů. Investiční kritéria v mezinárodním podnikání.

Získané způsobilosti

Úspěšným absolvováním zkoušky studenti prokáží, že jsou schopni identifikovat klíčové poznatky studijního oboru, klást je do vzájemné souvislosti a aplikovat je na řešení reálných problémů.

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZMACHKOVÁ, H. -- KRÁL, P. -- LHOTÁKOVÁ, M. -- KARLÍČEK, M. -- MALÝ, J. -- ŠTĚRBOVÁ, L.International marketing : theory, practices and new trends.Praha:Oeconomica, 2010.978-80-245-1643-1ZEITEMAN, D K. -- STONEHILL, A I. -- MOFFETT, M H.Multinational business finance.Boston:Prentice Hall, 2010.978-0-13-609668-9ZROSS, S A. -- WESTERFIELD, R. -- JAFFE, J F.Corporate finance.Boston:McGraw-Hill, 2005.0-07-123844-1

Požadavky

žádné

Garant

prof. Ing. Hana Machková, CSc.

Vyučující

prof. Ing. Hana Machková, CSc.