Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Interkulturní komunikace v cestovním ruchu a pohostinství - anglicky (2CR313)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 2CR313 - Interkulturní komunikace v cestovním ruchu a pohostinství - anglicky, Fakulta mezinárodních vztahů, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1.Kultura (dotace 0/4) a.Definice, kategorie, vlastnosti a dimenze kultury. Základní interkulturní teorie a přístupy. Kultura a odvětví cestovního ruchu a pohostinstvíb.Případové studie ilustrující nejvýznamnější koncepty2.Komunikace (dotace 0/6) a.Definice, kategorie, charakteristiky a druhy komunikace. Interkulturní komunikaceb.Interkulturní komunikace v cestovním ruchu a pohostinstvíc.Případové studie ilustrující nejvýznamnější koncepty3.Komunikace a komunikační vzorce v hlavních světových kulturních celcích (dotace 0/16) a.Komunikace v:Severoamerickém kulturním celkuKulturním celku Latinské AmerikyArabské/muslimské kultuřeVýchodoasijské kulturní oblastiAfrické kultuřeVybraných evropských zemích+ Pro každou kulturu případová studie zahrnující komunikační nedorozumění/střet ilustrující nejpodstatnější komunikační vzorce v daných kulturách

Získané způsobilosti

Po úspěšném absolvování budou studenti schopni: - rozlišit základní kategorie interkulturní komunikace a porozumět způsobu, jímž se projevují v interkulturní interakci v odvětví cestovního ruchu a pohostinství - porozumět obvyklým komunikačním vzorcům hlavních světových kulturních celků - analyzovat různé situace v cestovním ruchu a pohostinství z pohledů interkulturní komunikace - navrhnout řešení problémů způsobených nedorozuměním v interkulturní komunikaci mezi zástupci odlišných kultur

Literatura

TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNDFitzGerald, Helen: ‘Cross-cultural Communication for the Tourism and Hospitality Industry’, Frenchs Forest, N.S.W. : Pearson Education Australia, 2002, ISBN: 1862505144, 170 pagesDGavin Jack, ‘Tourism and Intercultural Exchange: Why Tourism Matters’, Channel View Publications, 2005, ISBN 1845410173, 9781845410179DMartin, J. & Nakayama, T.: ‘Intercultural Communication in Contexts’, McGraw-Hill Humanities 2012, ISBN-13: 978-0078036774

Požadavky

Získání minimálně 50% ze závěrečného testu. Kurz je tematicky rozdělen do dvoutýdenních bloků. V rámci každého bloku je první seminář věnován úvodu a vysvětlení základních (teoretických) konceptů, následován seminářem věnovaným procvičení daných konceptů za využití případových studií a dalších materiálů podporujících samostatné řešení problému a aktivní zapojení studentů do výuky.

Garant

doc. Ing. Josef Abrhám, Ph.D.

Vyučující

doc. Ing. Josef Abrhám, Ph.D.