Předmět Kulturní odlišnosti v mezinárodním cestovním ruchu - anglicky (2CR413)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu 2CR413 - Kulturní odlišnosti v mezinárodním cestovním ruchu - anglicky, Fakulta mezinárodních vztahů, Vysoká škola ekonomická v Praze (VŠE).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1.Kultura (dotace 2/2) a.Kultura, rozsah a obsah termínu kultura, definice kultury, vlastnosti kulturyb.Kulturní hodnoty, klasifikace hodnot, typy hodnot, dimenze kulturních hodnotc.Kultura a náboženstvíd.Subkulturye.Kulturní identitaf.Interkulturní teorie a přístupy2.Kultura v mezinárodním cestovním ruchu (dotace 6/6) a.Typy kultury v cestovním ruchub.Kulturní vzdálenost, její měření a dopad na cestování a cestovní ruchc.Projev kulturních odlišností v cestovním ruchu, obvyklé příčiny nedorozumění v mezikulturních interakcíchd.Globalizace, cestovní ruch a kultura, kulturní diverzita v globalizovaném světě v kontextu cestovního ruchue.Specifické rysy interakce mezi turistou a hostitelem z pohledu kultury3.Kulturní odlišnosti v cestovním ruchu (dotace 4/4) a.Kulturní diverzita a variabilitab.Vliv kultury na sociální interakci, služby a etikuc.Vliv kultury na spotřební chování a kupní chování turistyd.Interkulturní komunikacee.Multikulturní kompetence4.Chování spotřebitele v cestovním ruchu (dotace 12/12) a.Povaha a determinanty lidského chováníb.Hlavní koncepty a modely chování spotřebitele v cestovním ruchuc.Spotřební chování turisty v multikulturním prostředíd.Kupní rozhodovací proces -- determinanty a motivátorye.Segmentace trhu a chování spotřebitele ve vybraných sektorech cestovního ruchuf.Aktuální témata v oblasti chování spotřebitele v cestovním ruchug.Sociální a mezikulturní interakce, mezikulturní střety, kulturní šokh.Vliv kultury na chování turisty a kupní chování spotřebitele v cestovním ruchui.Vliv kultury na pravidla sociální interakcej.Kulturní odlišnosti a vliv informačních a komunikačních technologií na chování spotřebitele v cestovním ruchuk.Marketingový výzkum chování spotřebitele v cestovním ruchu; jeho výsledky a implikace při tvorbě a aplikaci marketingových strategií5.Srovnání kultur (dotace 2/2) a.Náboženství dle hlavních regionůb.Kulturní charakteristiky hlavních kulturních celků; trendy chování spotřebitele v hlavních regionech
Získané způsobilosti
Po úspěšném absolvování budou studenti schopni:- porozumět kulturním odlišnostem a jejich dopadu na mezinárodní cestovní ruch- rozvinout interkulturní kompetence a kulturní vnímavost v oblasti cestovního ruchu- identifikovat potenciální zdroje kulturních nedorozumění a vyvinout strategie, jak jim předcházet a jak je efektivně řešit- navrhnout obchodní a marketingovou strategii v souladu s významem kulturních odlišností v cestovním ruchu- analyzovat spotřební chování různých tržních segmentů s mezikulturními aspekty- porozumět specifickým rysům interakce mezi turistou a hostitelem s ohledem na kulturní odlišnosti - rozpoznat kulturní konflikty a předcházet jim
Literatura
TypAutorNázevMísto vydáníNakladatelRokISBNZREISINGER, Y.International tourism : cultures and behavior.Amsterdam:Elsevier Butterworth-Heinemann, 2009.978-0-7506-7897-1ZSWARBROOKE, J. -- HORNER, S.Consumer behaviour in tourism.Amsterdam:Butterworth-Heinemann, 2007.978-0-7506-6735-7
Požadavky
Získání minimálně 50% ze závěrečného testu
Garant
doc. Ing. Josef Abrhám, Ph.D.
Vyučující
doc. Ing. Josef Abrhám, Ph.D.